Page 1 of 2
stuiterende integra
Posted: Wed Dec 03, 2008 7:21 pm
by bertjehonda
hey ik ga t toch maar eens vragen misschien hebben meer mensen het of juist niet.
ik heb weleens als ik bijna vanuit stilstand of net rijdend vol op t gas gaat dat ie wat wielspin heeft. zeker als die vtec pakt. niet erg soms een beetje wielspin is wel leuk.
maar wat ie ook weleens doet is gelijk gruwelijk bokken en stuiteren dan klapper je bijna uit je stoel. net of de wielen dan tussen wielspin en grip pakken inzitten.
ik vroeg me toch af waar dit door kan komen of beter hoe kan ik dit voorkomen/verhelpen.
t lijkt me ook niet goed voor me assen namelijk
en ik zou denken dat je op z'n tijd toch eens flink moet kunnen geven bij een stoplicht ofiets.
Posted: Wed Dec 03, 2008 7:51 pm
by DC2TYPER
Hier heb ik ook wel eens last van, heb me eens laten vertellen dat zo een engine damper hiertegen zou kunnen helpen..
Posted: Wed Dec 03, 2008 8:01 pm
by bertjehonda
zou dat er ook tegen helpen ?
lijkt me eigenlijk niet echt de eerste link naar elkaar
maargoed ik ben dus toch niet de enigste die dit weleens heeft.
Posted: Wed Dec 03, 2008 8:05 pm
by wesleyctr
Ik heb hier oook last van! Heb ook geen idee waar aan lag, ik dacht misschien aan mijn winter banden!
Posted: Wed Dec 03, 2008 8:05 pm
by DC2TYPER
bertjehonda wrote:zou dat er ook tegen helpen ?
lijkt me eigenlijk niet echt de eerste link naar elkaar
maargoed ik ben dus toch niet de enigste die dit weleens heeft.
Zou door de hevige beweging naar achter zijn van het motorblok dat dan effect heeft op de voorwielen.. Correct me if i'm wrong please :lol:
Denk dat banden temp en druk hier ook wel iets mee te maken kan hebben..
Posted: Wed Dec 03, 2008 8:28 pm
by bertjehonda
oke ja er zou wel wat inzitten ja maar me banden spanning is op de weg meestal 2.2 bar das voor 17inch toch best netjes niet te hard/ niet te zacht.
of zouden ze zachter moeten nee toch?
Posted: Wed Dec 03, 2008 8:37 pm
by frederik
wheelhop, heb ik ook wel eens met mijn ctr, ligt bij mij vooral door de manier van het launchen van de wagen, je zegt het zelf, dat hij tussen het punt van grip en wheelspin zit, dus zorg je er best voor dat de wagen niet in dit punt komt :wink: ik heb ook al gehoord dat een engine torque damper hiertegen zou helpen, ik denk dat ik er ooit wel eens eentje ga aanschaffen
Posted: Wed Dec 03, 2008 8:50 pm
by Gangaran
Bij de CTR helpt het, als je de motor inserts hebt.
Posted: Wed Dec 03, 2008 9:24 pm
by itr-1895
door het monteren van motor inserts verhelp je dit al voor een groot deel.
ben je van plan om te gaan gaan sprinten kan je nog over wegen om een traction bar te installeren.
maar anders is dit een overbodige luxe aan gezien je bij circuit rijden maar 1 keer last hebt van wheel hop en dat is bij de start.

Posted: Wed Dec 03, 2008 10:31 pm
by Honda-ATR
Ik had ook last van "wheelhop" met de DC5 :evil: .
Ik heb er een ETD (Engine Torque Damper) erop gezet wat het geheel opgelost heeft. Nu heb ik hier geen last meer van.
Daardoor is er alleen iets meer trilling in de auto gekomen.
Wat ook "wheelhop" voorkomt zijn de ESMM inserts, deze zijn ook een stuk goedkoper dan een ETD.
Het voordeel van de ETD is dat je deze naar gelang kan afstellen, dit is met de inserts niet mogelijk.
Posted: Wed Dec 03, 2008 11:37 pm
by eteuben
... alsof je dashbord eruit klappert. Ik ken het, maar met een beetje gevoel voor het gaspedaal/koppeling kan je dit makkelijk voorkomen.
Posted: Thu Dec 04, 2008 5:37 pm
by Jo&
Ik heb dat ook als ik op een bepaalde manier optrek. (EP3)
Engine damper schijnt te werken, maar... Nadeel hiervan is dat je (veel) meer trillingen voelt. Bijvoorbeeld ook als je stationair bij het stoplicht staat.
Je kan natuurlijk ook oefenen met het optrekken zodat je dat niet meer hebt.
Posted: Thu Dec 04, 2008 5:56 pm
by VTECRTY
Ja ik heb t ook wel is met mijn Integra,helemaal als de weg vochtig is,dat zal t dan wel versterken..
Posted: Thu Dec 04, 2008 5:59 pm
by bertjehonda
ESMM inserts welke zijn dit precies?
zijn dat de ophangrubbers van t blok?
en wat kosten ze dan?
ik dacht altijd dat die hardere rubbers(polyurethaan) altijd erg prijzig waren
een engine torq demper is rond de 150 euro toch?
ik ben niet iemand van t sprinten ofzo maar vind t toch fijn als alles t doet zoals t hoort en die wheelhop vind ik niet horen dus wil ik ervanaf.
ik merkte wel dat er bijna niemand is die een engine demper heeft liggen voor een dc2
Posted: Thu Dec 04, 2008 6:35 pm
by Jo&
Posted: Thu Dec 04, 2008 7:15 pm
by itr-1895
bertjehonda wrote:ESMM inserts welke zijn dit precies?
zijn dat de ophangrubbers van t blok?
en wat kosten ze dan?
ESMM inserts
volgens mij liggen deze gewoon op voorraad bij TCC wat het kost weet ik zo niet.
en een engine torq demper zou ik niet gaan installeren.
het schijnt namelijk dat dit voor verhoogt olie verbruik en slijtage in de cilinder wanden kan lijden.
omdat zoon demper op de zijkant van je blok zit waardoor het blok lichtelijk kan gaan torpederen dit is wat ik er van heb begrepen :wink:
Posted: Thu Dec 04, 2008 8:26 pm
by Gangaran
Niet duurder dan 50 euro dacht ik.
Posted: Thu Dec 04, 2008 8:43 pm
by Honda-ATR
Voor de DC5 was ik voor de ESMM €29,00 kwijt voor een setje.
Besteld in de UK. Weet niet meer precies bij wie, kan het evt. uitzoeken.
Maar TCC zal deze zeker hebben leggen.
Posted: Fri Dec 05, 2008 7:03 pm
by bertjehonda
oke zojuist gevonden die rubbers denk dat dat wel de beste oplossing is.
@ honda atr..
gaat je auto erg trillen enz.van die rubbers? of valt dit wel mee
anders ga ik ze volgende week gelijk halen.
Posted: Fri Dec 05, 2008 9:50 pm
by Honda-ATR
De wagen gaat wel iets meer trillen, maar dit went zeer snel.