Page 1 of 2

Motorstoring na plaatsen luchtfilter

Posted: Sat Nov 29, 2008 9:44 pm
by multiblade
Had de vraag al gesteld in m'n voorstel topic maar toch maar een keer hier.
Vorige week hebben we op de jdm ep3 een ander luchtfilter geplaatst. Een buis van six performance met een injen filter. De sensor keurig terug in de pijp gezet maar nu heb ik een motorstoring.
We hebben hem al gereset door de min van de accu ff los te gooien, de storing was toen weg. Toen ik van de week de auto weer starte om hem ff te verplaatsen was de storing echter al weer terug.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Ben nog wel van plan de auto ff uit te laten lezen maar als jullie al ideen hebben bespaart me dat misschien een bezoek aan de dealer.

Posted: Sat Nov 29, 2008 10:50 pm
by D_ToXx²
motormanagement lampje gaat weer aan na een x km? na een reset?
zit er een andere einddemper of/en spruitstuk onder?

ik heb zoiets na het plaatsen van mijn spruitstuk.maar niet toen ik
em kocht,met een injen intake. en ook niet met de BMC airintake, maar
wel nadat ik een ander spruitstuk erop had.

Posted: Sat Nov 29, 2008 11:51 pm
by Gaskleppie
Er is een truukje voor de nieuwste CTR's wat misschien bij jou ook werkt.
Na het installeren van de CAI moet je je motor starten en minimaal 20 min stationair laten lopen. GEEN extra gas geven! Alleen starten zonder gas erbij en dan niet gaan rijden maar alleen zo laten lopen voor 20 minuten lang. Schijnt te helpen....

Posted: Sun Nov 30, 2008 12:38 am
by Sinister
Ja idd zeker eens proberen heb dit op veel amerikaanse fora ook al gelezen.

Posted: Sun Nov 30, 2008 9:52 am
by Roy
Sinister wrote:Ja idd zeker eens proberen heb dit op veel amerikaanse fora ook al gelezen.


Het zelfde probleem heb ik nu met mijn Ctr ik heb de Cai eraf gehaald voor de winter en had daarvoor mijn 4-2-1 spruitstuk gemonteerd

eerst ging de melding weg door de E.C.U te reseten

maar ik kreeg een motor storing nadat ik de C.A.I eraf had gehaald
Ik heb m'laten uitlezen en daar bij gaf hij aan dat er geen katalysator aanwezig was en dat de stekkertje in bij de luchtfilter buis ( IAT) stuk was,
ik had een nieuwe gekocht en ze hebben bij honda
de sensor geplaatst en alles gereset.

maar nu een aantal dagen later is het lampje weer aan gegaan,
en blijft zelfs na reseten aan.

moet Maandag om 14:00 gaan uitlezen

Als het daar niet verholpen word gaan ik m ook 20 min stationair laten lopen.

Posted: Sun Nov 30, 2008 11:11 am
by Gaskleppie
Een kapotte IAT sensor kan dat natuurlijk niet verhelpen. Het idee achter dat lang stationair draaien is dat de software langzaam kan wennen aan de nieuwe situatie. Als de basis parameters automatisch bij gesteld zijn na die tijd schijnt de code weg te blijven.

Posted: Sun Nov 30, 2008 1:27 pm
by multiblade
Goeie tip, zeker het proberen waard.
Maar als ik het goed begrijp, auto starten (waarschijnlijk geeft ie de storing dan nog of al) en dan minimaal 20 minuten laten lopen? Dan zou de storing vanzelf weg gaan of moet ik hem na die 20 minuten resetten door de -pool ff van de accu te halen?

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:08 pm
by Gangaran
Ik denk eerst resetten en daarna starten

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:21 pm
by multiblade
resetten door de -pool ff los te gooien? Of zijn er andere manieren om te resetten?

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:32 pm
by Gangaran
Je kan ook de zekering van de ecu 30 sec verwijderen en vervolgens zijn de storing(en) verwijderd.

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:33 pm
by Gangaran
Zekering nr 6 onder de motorkap.

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:37 pm
by multiblade
Zal binnenkort eens gaan zoeken. Het is altijd maar afwachten of het bij de jdm allemaal hetzelfde is heb ik al wel gemerkt.
Bedankt iig.

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:39 pm
by Gangaran
Heb je stock spruitstuk of heb je een aftermarket?

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:39 pm
by multiblade
Alles behalve het luchtfilter is nog stock.
O ja en die lampen nu nie meer :wink:

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:46 pm
by Gangaran
Toen ik mijn auto net kocht kreeg ik ook een foutmelding. Mijn lambda sensor was kapot. Dit komt, omdat de auto "regelmatig" gestart wordt en na 5min weer uitgezet (bij de dealer). Het kan ook zijn dat jou sensor vervuilt is(roetaanslag). Soms moet je gewoon op de snelweg op zijn staart trappen, zodat deze schoongemaakt wordt.

Posted: Sun Nov 30, 2008 2:50 pm
by multiblade
Vanuit engeland terug is ie 750 km lang op z'n staart getrapt :wink:
Ga volgende week ff de tip proberen en anders laat ik hem toch maar eens uitlezen.

Posted: Sun Nov 30, 2008 9:31 pm
by eteuben
Gangaran wrote:Toen ik mijn auto net kocht kreeg ik ook een foutmelding. Mijn lambda sensor was kapot.


Zelfde bij mij ook een week na aankoop. Na een dure aankoop van een nieuwe lambda heb ik het probleem niet weer gehad. Sindsdien laat ik af en toe de Hond uit... 8)

Heb het idee dat de ECU lerend is en bij een ander rijgedrag zelfs al iets opmerkt, waarop hij een storing constateerd. Ik reed er in het begin ook (op advies) veel te voorzichtig mee.

Posted: Sun Nov 30, 2008 11:15 pm
by Gangaran
Soms moet je al het viezigheid wegblazen 8)
Mijne werd wel onder garantie vervangen.

Posted: Mon Dec 01, 2008 4:34 pm
by Roy
Nou,

Ik was vandaag bij de dealer om de Ecu uitelezen.

Het heeft 1.5 uur geduurd 3 man sterk en ze kwameen er niet uit, de storing blijf en dus blijft de lamp ook branden.

Ze hebben een half uur aan de telefoon gezeten met andere dealers maar niemand die het weet.

Nu gaan ze dit uitzoeken en hebben hiervoor de auto een paar dagen nodig.

dus mag ik weer een paar weken wachten tot dat ze tijd ervoor hebben.

Het is toch raar dat Honda zelf er niet uit komt?
Zelfs de uitlees computer weet het niet meer.

Ik vind het belachelijk en vraagt me af wat deze ongein mij nu gaat kosten.

Posted: Mon Dec 01, 2008 9:28 pm
by Keung
Gaskleppie wrote:Er is een truukje voor de nieuwste CTR's wat misschien bij jou ook werkt.
Na het installeren van de CAI moet je je motor starten en minimaal 20 min stationair laten lopen. GEEN extra gas geven! Alleen starten zonder gas erbij en dan niet gaan rijden maar alleen zo laten lopen voor 20 minuten lang. Schijnt te helpen....


Dit is het inleerprocedure voor o.a. het stationair toerental en allerlei andere sensoren.
Zelfde procedure als bij oude(re) modellen.

@ G-unit: weet je toevallig welke DTC foutcode de auto aangeeft? De dealer heeft de mogelijkheid om de HDS testapparatuur dit terug te halen uit de uitleeshistorie.
Ben namelijk wel beetje benieuwd naar.