Page 1 of 2

Rollenbank(dynapack)

Posted: Sat Nov 08, 2008 9:22 am
by Gangaran
Van wat ik heb begrepen komt er binnenkort een dynapack in Nijmegen. I.p.v. dat je wielen op 1 of 2 rollers worden gezet, worden nu je wielen verwijderd en wordt je auto direct op de pack aangesloten.
Ik denk dat hierdoor de metingen nauwkeuriger zullen zijn. (Correct me if I'm wrong).

Image

Posted: Sat Nov 08, 2008 9:41 am
by Gaskleppie
net hoe je het bekijkt en wat je wilt meten.
Wiel pk's meet je hier niet mee omdat de wrijvings verliezen van je banden er niet bij komen.
Motor pk's meet je er ok niet mee omdat de verliezen van je bak erbij zitten.
Met andere woorden, er moet dus nog steeds gecorrigeerd worden om de gewenste waarde te krijgen. Net als alle andere banken, alleen net weer even anders.

Posted: Sat Nov 08, 2008 8:05 pm
by culasse
Een dyna pack is vooral uitgevonden als mobiele testbank, zodat sommige (lees:rijke) raceteams waar ook ter wereld naartoe kunnen reizen met hun materieel, en ter plaatse de motor kunnen programmeren zodat de wagen daarna optimaal loopt. Maar er zijn inmiddels bedrijven die zo`n dyna pack gewoon op een vaste plek in hun shop gebruiken. Dyno uitkomsten van een dyna pack zijn altijd wat moeilijk te interpreteren in vergelijking met een klassieke rollentestbank, omdat achteraf via correctiefactoren vermogen en koppel herberekend moeten worden. Als tuningtool is het ding echter zeer geschikt. Bovendien schijnt ie goedkoper te zijn dan een volledig geoutilleerde rollentestbank en neemt ie minder ruimte in. Lijkt me best wel interessant om mijn wagen eens op zo`n dyna pack te zetten, kijken hoe het allemaal werkt.

Posted: Sun Nov 09, 2008 10:38 pm
by D_ToXx²
ik vraag me nog steeds af hoe dat bij een auto(merk) de Pk/Nm bepaald worden..

ik haal de 6.8 sec niet.. :cry:

@gaskleppie: volgens mij is alles perfect in te stellen op zo'n bank.
lees wel: in te stellen.. :wink:

Posted: Sun Nov 09, 2008 10:57 pm
by Gangaran
De 6.8 is inderdaad moeilijk, vooral als je geen, inserts, engine damper of Kpro hebt(launch control).

Maar ik ben enthousiast dat er een bank in de buurt is. Heb gehoord dat je het kan afhuren per uur, dus ideaal om je auto af te stellen.

Posted: Sun Nov 09, 2008 11:16 pm
by D_ToXx²
ik ga er van uit dat bij het bepalen van de fabrieksopgave niet gebruik is gemaakt van launch control,enz..
en zo'n bank goed ingesteld is een betere bank idd...

Posted: Mon Nov 10, 2008 9:55 am
by Jo&
D_ToXx² wrote:ik haal de 6.8 sec niet.. :cry:


Met alle respect voor jou.....
Maar dat kan ook aan jou liggen...

Posted: Mon Nov 10, 2008 10:11 am
by Gaskleppie
hang een paar zwaardere velgen aan je auto en je haalt je tijden niet meer. Zo simpel kan het zijn!

Posted: Mon Nov 10, 2008 8:36 pm
by D_ToXx²
Jo& wrote:
"D_ToXx²":1t9yeqxw wrote:ik haal de 6.8 sec niet.. :cry:


Met alle respect voor jou.....
Maar dat kan ook aan jou liggen...[/quote:1t9yeqxw]

neej mijn zwager kan niet klokken.. :D
ik meen snelst gemeten is 7.2 sec

dit met Toda spruitstuk-uitlaat,BMC luchtfilter en de RBC intake.
(bijna lege tank+motor management lampje aan..)

maar idd kan ook aan mij liggen.. :D waarom niet?

Posted: Tue Nov 11, 2008 8:42 am
by Jo&
D_ToXx² wrote:
"Jo&":1730c58u wrote:
"D_ToXx²":1730c58u wrote:ik haal de 6.8 sec niet.. :cry:


Met alle respect voor jou.....
Maar dat kan ook aan jou liggen...[/quote:1730c58u]

neej mijn zwager kan niet klokken.. :D
ik meen snelst gemeten is 7.2 sec

dit met Toda spruitstuk-uitlaat,BMC luchtfilter en de RBC intake.
(bijna lege tank+motor management lampje aan..)

maar idd kan ook aan mij liggen.. :D waarom niet?[/quote:1730c58u]
Kom een keer naar Eindhoven, dan kijken we of je auto echt langzaam is. De mijne is geheel standaard.

Posted: Tue Nov 11, 2008 8:39 pm
by D_ToXx²
haha dat is allang geprobeerd nadat een kameraad van mij ook een EP3 had gekocht.dat was eigenlijk het eerste wat we gedaan hebben toen we weer in 7-um kwamen.. :D hij had toen alleen een andere eindemper(merk:???)

ik liep uit ja maar ik vond het verschil echt niet indrukwekkend. ik had
het zelfs wat meer verwacht.. :cry: pak er dan ook nog bij dat hij nog nooit in een Vtec auto gereden heeft..(schakelen). ik heb em wel gezegd a 5 keer dat ie pas bij een 8050 rpm moet schakelen.. :D

Posted: Tue Nov 11, 2008 9:51 pm
by Katana
D_ToXx² wrote:ik heb em wel gezegd a 5 keer dat ie pas bij een 8050 rpm moet schakelen.. :D


:lol:

Posted: Tue Nov 11, 2008 11:56 pm
by Lucas79
Offtopic:
Paar weken terug minimeet gehad met Nick (ook FN2 rijder) en met een iPhone in combinatie met Dynolicious wat proeven gedaan. Ik haalde 7,4s met FN2 op nat wegdek en met 2 man in de auto. Vond het eigenlijk wel netjes :D
We konden trouwens heel goed het verschil merken tussen FN2 met LSD en zonder LSD op glibberig wegdek, die met LSD was veel beter te controleren qua wielspin dan zonder LSD. Ik ga de test gauw overdoen met alleen mijzelf in de auto en op droog wegdek, ben benieuwd of ik in de buurt van de theoretische 6.6s kan komen.

Ontopic:
Volgens mij heb je nooit wat aan 1 meting toch? Wil je weten of je meer PK's/NM's hebt na een upgrade, dan zul je altijd voor en na moeten meten met de zelfde meetapparatuur en dezelfde omstandigheden (buitentemp, motortemp, enz.) lijkt me...

Deze Dynapack (wielloze testbank) moet dan toch precies hetzelfde verschil meten als de traditionele testbank?

Grtzz

Posted: Wed Nov 12, 2008 9:30 pm
by D_ToXx²
netjus unicorn. ik heb de FN2 ook meegehad voor een testritje en vond de I-vtec geleidelijker inkomen als bij mij. ook bij de S2K (standaard) vond ik dat.de S2K eigenaar reed voor me (had em wel pas een paar weken..) en kon hem toch wel goed bijhouden.. daarom had ik de gedachten dat ik wat sneller was als tegenover mijn kameraad(EP3).

denk je dat de L.S.D. zoveel uitmaakt met een 0 tot 100 meting?
ik weet het niet.ze zeggen dat het wel uitmaakt :D

en nee wil je alles precies weten enz dan moet je idd voor-na metingen gaan doen. op de dezelfde rollenbank :D

Posted: Mon Dec 22, 2008 12:37 pm
by t0n
Waar in Nijmegen dan? Ik ben erg benieuwd! Bij Verschuur?

Posted: Mon Dec 22, 2008 1:50 pm
by Gangaran
Bij Dp

Posted: Mon Dec 22, 2008 4:49 pm
by culasse
Is dat niet het bedrijf van Dave Brul en Pieter Cooninckx(moeilijke achternaam)?

Posted: Mon Dec 22, 2008 10:39 pm
by Katana
t0n wrote:Waar in Nijmegen dan? Ik ben erg benieuwd! Bij Verschuur?


Mijnheer Ton,

Graag u zelf voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte.

We weten graag met wie we praten.

Gr.Frans

Posted: Tue Dec 23, 2008 1:32 pm
by frederik
D_ToXx² wrote:ik vraag me nog steeds af hoe dat bij een auto(merk) de Pk/Nm bepaald worden..

ik haal de 6.8 sec niet.. :cry:

@gaskleppie: volgens mij is alles perfect in te stellen op zo'n bank.
lees wel: in te stellen.. :wink:


ik haalde met mijn ctr toch 6.6 op de gtech, dit met enkel stage 2 koppeling van exedy en fidanza licht vliegwiel.

nu met andere mod's heb ik nog niet geprobeerd. maar ik denk dat het verschil van 0-100 klein gaat zijn. daarboven maakt het wel uit. het zit allemaal in de start

Posted: Tue Dec 23, 2008 8:04 pm
by Sinister
Ma 0-100 zegt ook zoveel niet, als ze de 2de transmissie iets langer gemaakt hadden had je die 100 in 2de nog gehaald en geen kostbare tijd verloren met het schakelen naar 3de, maakt hem dat dan sneller of trager? Niet direct denk ik vermits het ene het andere zowat opheft, wat eerder een maatstaf is vind ik is 0-400 meter