Page 1 of 1

Brandblusser in ITR. Waar monteren?

Posted: Mon Sep 29, 2008 9:09 pm
by boikel
Zaterdag 15 november ga ik naar een circuitdag op Spa Francorchamps. Omdat het daar verplicht is (en wel zo veilig) om een brandblusser aan boord te hebben heb ik zaterdag een blussertje gekocht bij Biesheuvel.

Er zit montagemateriaal bij de blusser, maar hiervoor moet ik gaten boren in de bodemplaat en eigenlijk zie ik dat niet echt zitten.
Heeft iemand een idee hoe en waar ik die blusser het best kan monteren zonder dat ik de boormachine hoef te pakken.

Alvast bedankt.

Posted: Mon Sep 29, 2008 9:35 pm
by D_ToXx²
klittenband?

Posted: Tue Sep 30, 2008 5:44 am
by Gaskleppie
Beugeltjes maken die je aan je stoel frame bevestging vast zet.
ff werk, maar dan zit het wel stevig en netjes.

Posted: Tue Sep 30, 2008 8:12 am
by Katana
Gaskleppie wrote:Beugeltjes maken die je aan je stoel frame bevestging vast zet.
ff werk, maar dan zit het wel stevig en netjes.


Top idee

Posted: Tue Sep 30, 2008 7:17 pm
by boikel
Gaskleppie wrote:Beugeltjes maken die je aan je stoel frame bevestging vast zet.
ff werk, maar dan zit het wel stevig en netjes.


Dat is denk ik wel de beste oplossing. Heb je het zelf ook zo gedaan?
Foto? :D

Posted: Wed Oct 01, 2008 7:09 am
by baRt
Bij mijn ITR waren die beugeltjes bevestigd op de dwarsbalk voor de bijrijdersstoel. Zat ook netjes, maar betekent dat je gaatjes moet boren in je chassis :D

Posted: Wed Oct 01, 2008 7:39 am
by RedSun
Mag hij niet in je kofferbak?

Posted: Wed Oct 01, 2008 9:44 am
by mr. X
Kun je niet je passagiers stoel eruit halen en die bout gaten gebruiken om zodoende een mooie beugel te maken waar de brandblusser helemaal in klikt?
Dat lijkt me niet zo moeilijk en haalbaar.

Andere optie is dat je een beugel maakt die vast zit op de voorste twee bouten van de stoel bevestiging.

Geen geboor in de auto, geen lelijke oplossing die je nog lang blijft zien, en makkelijk te verwijderen (zelfs ter plekke)

Posted: Wed Oct 01, 2008 2:47 pm
by slydawg
mr. X wrote:Kun je niet je passagiers stoel eruit halen en die bout gaten gebruiken om zodoende een mooie beugel te maken waar de brandblusser helemaal in klikt?
Dat lijkt me niet zo moeilijk en haalbaar.

Andere optie is dat je een beugel maakt die vast zit op de voorste twee bouten van de stoel bevestiging.

Geen geboor in de auto, geen lelijke oplossing die je nog lang blijft zien, en makkelijk te verwijderen (zelfs ter plekke)


En niet te vergeten veiliger dan klitteband :!:

Posted: Wed Oct 01, 2008 4:08 pm
by mr. X
Inderdaad, je hebt liever geen brandblusser van 20 kilo door de auto stuiteren als je rondjes aan het sturen bent op het circuit...

Posted: Wed Oct 01, 2008 10:10 pm
by D_ToXx²
D_ToXx² wrote:klittenband?


hmm.. kit? :D

Posted: Thu Oct 02, 2008 1:54 am
by mr. X
D_ToXx² wrote:
"D_ToXx²":1k802bb5 wrote:klittenband?


hmm.. kit? :D [/quote:1k802bb5]

Het is ijzer, dat kun je toch het beste lassen?

Posted: Thu Oct 02, 2008 8:39 am
by VTECRob
Aluminium.... als je tenminste de steuntjes bedoeld waarmee de brandblusser op z'n plek gehouden wordt.

Image

Kofferbakafdekking en reservewiel kon er zelfs ook nog gewoon in...

Posted: Thu Oct 02, 2008 9:47 am
by Katana
Mooie oplossing Robin.

Ik moet er ook nog een inzetten met AFFF.

Vind het beugel idee voor de voorstoelen ook wel wat, mooi een klusje voor de winter. ATR 7/50 van Guus had dit ook in 1999. Zag er netjes uit.

Al is jou oplossing veel beter voor de gewichts balance :wink:

Posted: Thu Oct 02, 2008 11:17 am
by VTECRob
Katana wrote:Mooie oplossing Robin.

Ik moet er ook nog een inzetten met AFFF.

Vind het beugel idee voor de voorstoelen ook wel wat, mooi een klusje voor de winter. ATR 7/50 van Guus had dit ook in 1999. Zag er netjes uit.

Al is jou oplossing veel beter voor de gewichts balance :wink:


Merci Frans...

Alles hangt met elkaar samen... Rij je vaak alleen of met passagier, moet je er alleen zelf bijkunnen of ook van buitenaf, etc...

MIJN oplossing was beter voor MIJN gewichts balans... ook hier hangt weer alles samen met alles en zal het voor een ieder weer anders zijn.
Je kunt er heel ver mee gaan natuurlijk...

(Bij mijn plaatsbepaling heb ik ook een paar dingen meegenomen in de overweging)

Posted: Thu Oct 02, 2008 6:18 pm
by boikel
Blusser monteren op de montagepunten van de bijrijdersstoel is voor mij geen optie, er moet namelijk ook nog een instructeur mee kunnen.

De oplossing van Robin vind ik ook mooi, vooral dat het reserve wiel er nog bij kan en die houten plaat erop. Kan je hem altijd in je auto houden, helaas wel weer gaatjes boren.

Heb trouwens precies dezelfde blusser gekocht als Robin.

Posted: Thu Oct 02, 2008 8:19 pm
by VTECRob
boikel wrote:Heb trouwens precies dezelfde blusser gekocht als Robin.


Als benieuwd bent, dan kijk je maar een keer hoe het gemonteerd zit...

Posted: Thu Oct 02, 2008 9:22 pm
by mr. X
Wat ik eigenlijk bedoel:

Je kunt de brandblusser ook monteren tussen voorkant van de bijrijders stoel en vloer.
Image
Als je op deze foto naar het voorste bevestegingspunt kijkt, zou ik een beugeltje maken zodat hij daar zo dicht mogelijk tegenaan komt. Ik heb helaas geen foto van de bijrijders kant, anders had ik er even op kunnen tekenen wat ik precies bedoel. Zodoende kan de stoel erin blijven en je nog een passagier meenemen.

Posted: Fri Oct 03, 2008 6:12 am
by Gaskleppie
Dat bedoelde ik ook in mijn eerste post.

Posted: Wed Nov 19, 2008 2:04 pm
by boikel
Ik heb het idee van Frank en Maarten gebruikt, en dit is het resultaat. :D

Image

Image

Hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn, moest mezelf nogal in een moeilijke hoek draaien om het er een beetje goed op te krijgen.

De brandblusser bij de bijrijders stoel is wel ideaal, blusser is snel te pakken en de passagier heeft totaal geen last van het apparaat. Was eerst van plan om het alleen te monteren bij circuitdagen, maar ik laat het nu lekker zitten.