Page 1 of 2
Magnetische olie plug!!
Posted: Mon Sep 01, 2008 6:14 pm
by Gangaran
Kwam dit tegen. Misschien geen verkeerde upgrade. Deze heb je ook
voor de versnellingsbak. Vangt "alle" losse metalen deeltjes.
Link
Posted: Mon Sep 01, 2008 7:39 pm
by Gaskleppie
In je versnellings bak zitten al 2 grote magneten......
Posted: Mon Sep 01, 2008 7:44 pm
by Jo&
Gaskleppie wrote:In je versnellings bak zitten al 2 grote magneten......
IDD
Posted: Mon Sep 01, 2008 8:19 pm
by Gangaran
Gaskleppie wrote:In je versnellings bak zitten al 2 grote magneten......
Thanks voor de info.
Maar de olieplug, is deze aan te raden of is dit overbodig?
Posted: Tue Sep 02, 2008 5:54 am
by Gaskleppie
In je carter is het aan te bevelen, bak maakt niet uit. Die daar in zitten zijn echt 10x groter dan jou plug magneetje
Posted: Tue Sep 02, 2008 8:14 am
by Katana
Ik heb ze er beide in. Een mooie manier om toch wat info naar buiten te krijgen uit de motor en bak.
Posted: Tue Sep 02, 2008 6:18 pm
by Sincx
Lijkt me wel een prima iets om te gebruiken idd.
Waar bestel je dat ding Frans ?
Posted: Tue Sep 02, 2008 7:09 pm
by culasse
Ik heb ze vroeger wel eens gebruikt. Gewoon uit nieuwsgierigheid om te kijken of ze hielpen. Als ik naderhand de motoren uit elkaar draaide bleek dat er geen metaalslijpsel te vinden was op de magnetische plug.
Daarentegen zat er meer rommel in bv. het oliefilter, olieboorgroeven voor de nokkenassen, de zeef van de oliepomp, de retainers van de kleppen in de cilinderkop, etc.
Daarnaast zit er ook rommel in de motor die niet door de magnetische plug wordt opgevangen, zoals zandafslag uit het gietproces in het motorblok, carbonaanslag door olieresten, rubberaanzetting door vulkanisatie, etc.
Posted: Tue Sep 02, 2008 7:25 pm
by Benjdmin
culasse wrote:carbonaanslag
JDM y0! :lol:
Posted: Tue Sep 02, 2008 7:53 pm
by culasse
Benjdmin wrote:culasse wrote:carbonaanslag
JDM y0! :lol:
?
Posted: Tue Sep 02, 2008 10:02 pm
by mr. X
Komt nog wel, wegens je Franse achtergrond snap je dat nog niet 8)
Posted: Wed Sep 03, 2008 9:59 am
by culasse
Kun je me uitleggen wat je bedoelt?
Posted: Wed Sep 03, 2008 10:28 am
by Delta_lima
Het is een grapje. Niet serieus bedoeld.
Posted: Wed Sep 03, 2008 10:40 am
by Katana
Sincx wrote:Lijkt me wel een prima iets om te gebruiken idd.
Waar bestel je dat ding Frans ?
Gewoon in Japan.
@Culasse; Men bedoeld dat de Japanse (JDM) motoren vaak met betere toleranties en afwerking werken dan onze Franse broeders. Fabricage restanten zal je niet zo snel tegen komen hierin.
Posted: Wed Sep 03, 2008 11:10 am
by culasse
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb meer dan 30 jaar aan Franse motoren gesleuteld en ik kan je zeggen dat ze best goed in elkaar zitten. Door de jaren heen kom je vooral te weten waar zich een hoop koolaanslag, metaalslijpsel enz in de motor opbouwt, en dit is voor alle motoren gelijk, ongeacht wat voor naam er op het kleppendeksel staat.
De huidige generatie motoren ontlopen elkaar weinig qua bouwkwaliteit.
Door moderne produktietechnieken, zoals computergestuurde CNC draai-en freesmachines, PM giettechnieken, Laser gecontroleerde cilinderpassingen en lagertoleranties, hebben motoren tegenwoordig een hoge bedrijfszekerheid, lage milieu uitstoot, lager verbruik, minder onderhoudsgevoeligheid.
Tenslotte doen Franse merken het niet slecht in de motorsport. In de rallysport grossieren ze al jaren in kampioenschapstitels.
Posted: Wed Sep 03, 2008 11:18 am
by RedSun
In de autosport ja, dat zijn highend motoren.
De huis tuin en keuken motoren van onze franse vrienden zijn snot.
Jappanners hebben het laagste strandingspercentage was de uitslag van de laatste ADAC test. Franse en Italianen het hoogste.
Posted: Wed Sep 03, 2008 5:57 pm
by culasse
De Japanse merken doen het het allerslechtst als het op uitlaatgasemissie aankomt. De Franse merken doen het wat dat betreft het beste van iedereen. Geen wonder, In Frankrijk zijn de uitlaatgasvoorschriften al jaren een stuk strenger dan waar ook in Europa. Dat is de reden dat ze qua verkopen in Europa bovenaan staan. De Honda waar ik momenteel in rijd, komt niet verder dan energielabel F. Nog net geen slurptax aanslag.
We willen natuurlijk allemaal graag een high performance wagen met klinkende prestaties, maar de realiteit is dat "brussel" tegenwoordig bepaalt in wat voor wagen we rijden en hoeveel uitlaatgassen we uitstoten.
Posted: Wed Sep 03, 2008 9:42 pm
by D_ToXx²
slim of niet slim?
that's the question..
@katana: als het slim is ff moi +1

for the order
en ja we willen allemaal 8000 Pk met geen kosten,
en bezeikt door de regering worden we allemaal..

Posted: Thu Sep 04, 2008 9:12 am
by RedSun
culasse wrote:De Japanse merken doen het het allerslechtst als het op uitlaatgasemissie aankomt. De Franse merken doen het wat dat betreft het beste van iedereen. Geen wonder, In Frankrijk zijn de uitlaatgasvoorschriften al jaren een stuk strenger dan waar ook in Europa. Dat is de reden dat ze qua verkopen in Europa bovenaan staan. De Honda waar ik momenteel in rijd, komt niet verder dan energielabel F. Nog net geen slurptax aanslag.
We willen natuurlijk allemaal graag een high performance wagen met klinkende prestaties, maar de realiteit is dat "brussel" tegenwoordig bepaalt in wat voor wagen we rijden en hoeveel uitlaatgassen we uitstoten.
De Prius en Civic IMA zijn de zuinigste auto's en beide Japans...
Posted: Thu Sep 04, 2008 9:27 am
by Katana
culasse wrote:De Japanse merken doen het het allerslechtst als het op uitlaatgasemissie aankomt. De Franse merken doen het wat dat betreft het beste van iedereen. Geen wonder, In Frankrijk zijn de uitlaatgasvoorschriften al jaren een stuk strenger dan waar ook in Europa. Dat is de reden dat ze qua verkopen in Europa bovenaan staan. De Honda waar ik momenteel in rijd, komt niet verder dan energielabel F. Nog net geen slurptax aanslag.
We willen natuurlijk allemaal graag een high performance wagen met klinkende prestaties, maar de realiteit is dat "brussel" tegenwoordig bepaalt in wat voor wagen we rijden en hoeveel uitlaatgassen we uitstoten.
Als je nog een stukje liefde voelt voor de Franse zaken is niet zo gek na 30 jaar. Maar leer eerst de Japanse goodies wat beter kennen dan mag je zelf bepalen wat beter is.
Ik kan je een paar voorbelden geven als Het "Laguna kwaliteitdrama" of het feit dat de Franse auto's bijna allemaal een olie niveau aanduiding op het dashbord hebben die nooit nauwkeurig is en wanneer je motorkap open doet overal gele doppen ziet maar zonder symbool/ tekening wat nu voor wat is (olie, water, enz)Plaatsing van stekkers onder de motorkap (vertikaal, schuin ipv horizontaal ivm water. Realiteit is dat het vaak een leuk idee is maar net als de Italianen steeds opnieuw "het wiel"uitvinden zonder door te ontwikkelen. Voorbeeld: de achterlicht sockets van Honda zijn hetzelfde van de eerste Civic tot de NSX. Waarom? Betrouwbaar, gaat niet stuk. Een groot VW/Renault paneel krijgt problemen met water. Resultaat bij remmen gaan er meerdere lampen branden.
Maar mijn bedoeling is niet andere zaken af te kraken. Kom een keer naar een meeting dan praten we er een keer over.
Maar door Franse Stokbroden te vergelijken met Japanse Katana's kan je een Tsunami verwachten :lol:
Maar even heel wat anders: Heeft u zich eigenlijk wel eens voorgesteld in het daarvoor bestemde gedeelte?