Page 1 of 1
iemand ervaring met : Vivid V-Tec controller
Posted: Mon Aug 25, 2008 12:48 am
by wesleyctr
heeft iemand ervaring met deze v-tec controller?
:?:
http://www.showoffimports.nl/images/cac ... 910a06.jpg
staat op
www.showoffimports.nl te koop voor 70 euro.
waneer je dit apparaat installeerd, kan je toch handmatig je v-tec instellen?bijv. eerder inslaan van de v-tec?
greetz :!:
Posted: Mon Aug 25, 2008 12:07 pm
by Delta_lima
Niet kopen, troep.
Vtec punt vervroeg je wel ermee, maar je fuelmaps verander je niet ermee....
Posted: Mon Aug 25, 2008 3:41 pm
by slydawg
Probleem is niet zo zeer je fuel maps maar je cam angles die je met dat ding niet mee kan instellen.
Gewoon laten liggen dus.
Posted: Mon Aug 25, 2008 4:58 pm
by JDMTEG
Ja gewoon laten liggen.
Ik heb er wel ééntje in mijn ITR maar dan van Buddyclub. Is eigenlijk gewoon hetzelfde spul.
En het enige wat je kan doen is idd je vtec punt veranderen. Wat dat betreft werkt het zelfs ook niet goed. Want als je bijvoorbeeld het vtec punt op 5000 rpm instelt wilt ie er pas uit gaan op 4000 rpm. Eén van dees moet ik het ding er toch eens uit halen.
Kopen?

vriendenprijsje.
Posted: Mon Aug 25, 2008 6:09 pm
by roblom
Probleem is dat je ECU niet weet dat hij eerder in VTEC zit en dus ook vrolijk inspuit alsof hij niet in VTEC zit (en omgekeerd).
Posted: Mon Aug 25, 2008 8:03 pm
by Delta_lima
Want als je bijvoorbeeld het vtec punt op 5000 rpm instelt wilt ie er pas uit gaan op 4000 rpm.
Dat komt omdat je vtec IN en UIT slag punt hebt.
Dus als jij VTEC IN op 5000rpm zet, en VTEC UIT op 4000rpm,
dan schakelt hij inderdaad uit op 4000 ipv de door jou gewenste 5000
Posted: Mon Aug 25, 2008 9:01 pm
by black-night
gewoon standaard houden
Posted: Mon Aug 25, 2008 9:11 pm
by eteuben
Zijn we allen zo trots dat we na de 6000tpm nog een flinke uithaal kunnen maken op de concurrentie, gaan we et vtec punt verlagen naar 4000. :damn:
Posted: Mon Aug 25, 2008 11:22 pm
by wesleyctr
ik hoor het alweer,,
geen aanrader dus!
thnx alllemaal!(Y)
Posted: Mon Aug 25, 2008 11:50 pm
by Sinister
Kan allemaal met een chip ook, hondata, kms of unichip dan zijn de fuel maps en ontsteking tenminste in orde en dan heb je er wel wat aan.
Posted: Tue Aug 26, 2008 6:46 pm
by MLM
Je hebt wel eerder een leuk geluidje :P
Posted: Tue Aug 26, 2008 9:43 pm
by Delta_lima
Zul je ook lekker lang van genieten, van dat geluidje
Posted: Tue Aug 26, 2008 9:51 pm
by roblom
Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt

Posted: Tue Aug 26, 2008 11:34 pm
by Sinister
Ah waarom dan wel?
Posted: Wed Aug 27, 2008 1:54 am
by jack
roblom wrote:Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt
.
minder snel optrekt, dat had ik ergens gelezen of gehoord in hong kong.
ben helaas vergeten waardoor t komt :idea: :?:
Posted: Wed Aug 27, 2008 6:20 pm
by roblom
Het optimale VTEC punt is het toerental waarbij de koppel-toeren kromme van de non-VTEC nok snijd met de koppel-teroen kromme van de VTEC nok. Schakel je te vroeg over op de VTEC nok dan ontstaat er een dip, heb je dus minder vermogen op dat toerental, trek je minder snel op en kun je dus langer genieten van het VTEC geluid

Posted: Wed Aug 27, 2008 8:27 pm
by crx303
roblom wrote:Dubbel-lang omdat hij waarschijnlijk ook nog eens minder snel optrekt
Idd, kun je goed merken bij het afstellen van de VTEC mappen. Als je dan VTEC punt op 1000 rpm zet, is ie niet vooruit te branden in de lage toeren.
