Page 1 of 1
remblok achter binnenzijde scheef afgeslepen(remmen)
Posted: Mon Jul 28, 2008 8:56 pm
by D_ToXx
ik heb rechtsachter mijn remblok circa 2 tot 3 mm scheef afgeslepen met remmen.ik denk dat dat dit niet goed is,
vanaf onder (indicator) dus naar boven,binnenzijde.
andere is (buitenzijde) is goed afgeslepen.
kan dit kwaad sq. wat is er mis?slechte zuiger?

iemand een idee?
Posted: Mon Jul 28, 2008 9:18 pm
by Keung
De 2 glijpennen van de remklauw gangbaar maken, wens je alvast veel succes bij.
Ze willen soms behoorlijk eigenwijs vastzitten.
Check ook gelijk de harmonica-rubbers van de glijpennen. Waneer deze beschadigd zijn kan er vocht inkomen waardoor de glijpennen gaan roesten en vastzitten, dus ook remblok scheef afslijten.
Vastzittende zuiger kan bijna niet, deze zal de gehele remblok versneld doen wegslijten met een blauw heetgelopen remschijf.
Posted: Mon Jul 28, 2008 9:37 pm
by D_ToXx
thanks!
komt goed!
itr
Posted: Tue Jul 29, 2008 3:52 pm
by VTEClover
heb dit ook voorgehad!
al dagen een piepend geluid van precies versleten remblokken.
langs de buitenkant nog 5 mm op het remblok dus verder niet op ingegaan
na een paar dagen toch maar eens wiel erafgenomen en idd schuin afgesleten door de vastzittende geleidingspinnen
ik had ze links en rechts vastzitten,na veel wd40 en geduld losgekregen.
gekuist en hoogtemperatuurvet aan de pinnen gesmeerd
grtz
Re: itr
Posted: Tue Jul 29, 2008 9:08 pm
by D_ToXx
VTEClover wrote:heb dit ook voorgehad!
al dagen een piepend geluid van precies versleten remblokken.
langs de buitenkant nog 5 mm op het remblok dus verder niet op ingegaan
na een paar dagen toch maar eens wiel erafgenomen en idd schuin afgesleten door de vastzittende geleidingspinnen
ik had ze links en rechts vastzitten,na veel wd40 en geduld losgekregen.
gekuist en hoogtemperatuurvet aan de pinnen gesmeerd
grtz
hmm..
iets gezien dat er mis was? was je probleem opgelost met dat hoogtemperatuurvet?
ik had de mijne de eerste keer vervangen ingevet met kopervet.
ik heb nu wel een aanslag (scheef)op de trillingsplaatjes.
(dit meteen verwijderd afgelopen zondag)
misschien komt dat dan hierdoor?rubbers enz zijn goed,misschien wel vervangen?
owwja nu ik er aan denk: ik had de trillingsplaatjes ook ingevet met kopervet. misschien is dit ongelijkmatig verdeeld geweest en is remstof(vuiligheid) hierop vast gaan zitten... ken dat?
remblok
Posted: Thu Jul 31, 2008 5:20 pm
by VTEClover
je hebt misschien de schuine remblok terug gestoken???
ja high temp grease ofzoiets (wit vet van -40 tot 280 graden bestendig)
eigenlijk heb ik er niet meer op gelet of mn blokken nu gelijkmatig afslijten!
in ieder geval rolt mijn wiel goed zonder weerstand als ik hem opkrik
grtz
Posted: Thu Jul 31, 2008 9:38 pm
by D_ToXx²
ja moet wel,moet ook werken..
andere blokken zijn besteld (DS2500)
morgen es snuffe voor dat vet.
kan me niet voorstellen dat er iets scheef gezeten heeft bij de vorige blokken monteren, heb toen de complete remklauw rood laten spuiten.
dus alles mooi opnieuw gemonteerd.
Posted: Wed Aug 06, 2008 9:10 pm
by D_ToXx²
heb vet tot 175 gr (wit/beige)
dit moest ik wat in harmonica-rubbers en op glijpennen doen volgens meneer.
ook wat kopervet gekregen voor op de remcilinder en trillingsplaatjes.
@Keung: alles ziet er op het eerste gezicht goed uit. denk dat de rubbers enz goed zijn.
Posted: Thu Aug 07, 2008 9:03 am
by baRt
Vastzittende zuiger kan bijna niet, deze zal de gehele remblok versneld doen wegslijten met een blauw heetgelopen remschijf.
en dat maakt me een t*ringherrie! das echt eng als je dat nog nooit hebt meegemaakt (had het achter op een gestripte CRX... leuk, zo'n klankkast)
remmen
Posted: Thu Aug 07, 2008 4:24 pm
by VTEClover
toch leuk zo'n klankkast
muziek zonder bijkomend gewicht lol
binnenkort nog eens checken als ik mn wintervelgen steek dan ga ik andere remblokken steken.
raar zijn remblokken van AEM maar ze zien er net hetzelfde uit als de originele en er staat ook niffin en zijn zelfs goedkoper
grtz