Page 1 of 1
motor probleem?
Posted: Mon Jul 21, 2008 8:10 pm
by CTRwaarde
ik heb sinds een paar weken een ctr uit 2002 met 78k op de teller.
maar de laatste paar dagen valt mij iets op wat ik nogal verontrustend vind.
iedere keer dat ik bij de 3000 toeren kom dan hoor ik vanonder de motorkap een soort schrapend geluid. dit is bij optrekken maar ook bij afremmen in alle versnellingen maar ook als ik hem in neutraal heb en stil sta dan is dit geluid constant aanwezig als ik hem op 3000 toeren houd.
weet er iemand misschien waarin ik dit kan zoeken? ik ben bang voor een probleem in de motor zelf maar dat hoop ik niet want honda staat toch juist bekend omde motoren. ik heb al onder de motorkap gekeken maar ik zie niets dat met elkaar in aanraking kan komen
??
Posted: Mon Jul 21, 2008 8:39 pm
by Gaskleppie
schrapend geluid? Zoals van een rammelend hitte schildje van de uitlaat?
Posted: Mon Jul 21, 2008 8:44 pm
by slydawg
Gaskleppie wrote:schrapend geluid? Zoals van een rammelend hitte schildje van de uitlaat?
Is idd een vaak voorkomend probleem. Zou eerst de hitteschilden nakijken, ook dat kapje op je inlaat wil soms mee resoneren.
Posted: Mon Jul 21, 2008 8:53 pm
by CTRwaarde
oke bedankt voor de tip.ik zal eens kijken. maar zo lijkt het er in ieder geval op dat het niet zo ernstig zal zijn. ik was bang voor een probleem met de motor zelf met schade tot gevolg
Posted: Mon Jul 21, 2008 11:06 pm
by eteuben
Misschien een filmpje van maken en toevoegen op Youtube. Zo kunnen we beter beoordelen of dit ernstig is! Iedereen heeft wel eens een geluidje die achteraf niet zo verontrustend is!
Posted: Tue Jul 22, 2008 7:50 pm
by CTRwaarde
ik heb vanavond de hitteschilden los gehaald van de motor en weer terug vast gezet. hier kwam het geluid niet vandaan.
maar als ik nu achter de motor de pijp volg naar beneden dan zie ik volgens mij wel wat roest en het is heel moeilijk te zien omdat de ruimte daar nogal krap is maar ik verwacht dat daar iets los zit door een scheur in de pijp. of is dit geen pijp maar gewoon een soort kap? hier lijkt het ook een beetje op
zou dit hetzelfde effect kunnen geven of zou ik dan nog veel meer bijgeluiden moeten hebben?
maar al met al probleem nog niet opgelost

Posted: Tue Jul 22, 2008 10:52 pm
by Keung
Vermoedelijk de hitteschildjes die rondom de katalysator zitten.
Posted: Wed Jul 23, 2008 12:31 pm
by BlackTeg
Keung wrote:Vermoedelijk de hitteschildjes die rondom de katalysator zitten.
Idd, heb ik ook gehad, dacht eerst ook aan motorprobleem, vanaf een bepaald toerental begon het lawaai. Bouten waren verroest en schild was losgekomen. Ik heb deze schildjes gewoon verwijderd. Opgelost.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... highlight=
Posted: Wed Jul 23, 2008 6:01 pm
by Roy
los zittende /kappote motor steun?
ik noem maar wat op.
Posted: Wed Jul 23, 2008 6:51 pm
by CTRwaarde
het was inderdaar het hitteschild rond de katalysator.
nu is het verholpen.
toch handig zo een forum met kenners :lol: :wink:
Posted: Wed Jul 23, 2008 6:52 pm
by Jo&
Ik heb altijd bij 7900 toeren een raar geluid!
Het is mn klein geld in mn bekerhouder dat gaat rammelen :P
OK niet relevant maar wel grappig

Posted: Wed Jul 23, 2008 7:07 pm
by CTRwaarde
haha misschien iets minder hard rijden. dan hoef je minder te tanken en dan ligt er briefgeld in plaats van munten :lol: dat hoor je niet :wink:
Posted: Wed Jul 23, 2008 8:39 pm
by JDMTEG
Jo& wrote:Ik heb altijd bij 7900 toeren een raar geluid!
Het is mn klein geld in mn bekerhouder dat gaat rammelen :P
OK niet relevant maar wel grappig
Grapjurk.

Posted: Fri Jul 25, 2008 9:04 am
by Gijs
Heb het ook gehad, zoiets.
Gekend probleem bij de CTR's zeker ?
Posted: Fri Jul 25, 2008 9:30 am
by MHG
Niet alleen bij een CTR, ik heb het ook gehad bij mijn civic uit 1995. Je zou toch denken dat ze er bij honda inmiddels wel achter zijn hoe ze die dingen beter kunnen monteren
Posted: Fri Jul 25, 2008 3:16 pm
by CTRwaarde
of iets steviger. het is zo maar flinterdun materiaal. alleen bij mij zeiden ze dat het eigenlijk helemaal geen nut heeft. dus dan is het misschien toch wel overbodige moeite om iets anders te maken
Posted: Fri Jul 25, 2008 3:54 pm
by Jo&
CTRwaarde wrote:haha misschien iets minder hard rijden. dan hoef je minder te tanken en dan ligt er briefgeld in plaats van munten :lol: dat hoor je niet :wink:
Ja maaarrr ik spuit mn auto met enige regelmaat af in van die washboxen. En dan is kleingeld makkelijk want ze pakken niet allemaal papier geld.....
Trouwens ik vind dat de CTR niet eens zo langzaam of snel rijgevoelig is qua benzine... Tenzij je echt echt echt maar dan ook echt constant in zn 3 of 4 over de snelweg knalt of 200+
Of ik nou rustig optrek naar de 150 of harder of snel gas, vind qua benzine verbruik niet extreem verschillen. Zit altijd tussen de 1 op 8,8 en 1 op 11 :roll: 8)
Meestal tussen 1 op 9,5 en 1 op 10,5.
Merk wel verschil tussen zomer / winter.
Posted: Mon Jul 28, 2008 8:55 pm
by Keung
CTRwaarde wrote:of iets steviger. het is zo maar flinterdun materiaal. alleen bij mij zeiden ze dat het eigenlijk helemaal geen nut heeft. dus dan is het misschien toch wel overbodige moeite om iets anders te maken
Totdat je de auto na een lange rit op een droge ongemaaide grasveld geparkeerd hebt staan... :wink:
Een hitteschildje helpt misschien een klein beetje, maar beter dan een 'kale' katalysator.