Page 1 of 1
Koppelings Probleem bij mijn ITR
Posted: Thu Jul 10, 2008 11:34 am
by sigur
Hallo,
Ik heb de zoek functie al gebruikt, maar kon mijn probleem niet goed vinden. (misschien dat ik niet goed heb gezocht

ops: )
Het volgende:
De ITR wil soms wel en soms niet koppelen. :-? Als ik de auto start en zet hem in ze 1 dan krijg ik em er voor geen mogelijkheid in. Toch zit er wel druk op het koppelingspedaal. Als ik pomp en dan probeer te schakelen werkt het ook niet. Wanneer ik de motor af zet dan kan ik prima schakelen. Als ik em in ze 1 zet en de auto start, sprint ze meteen weg :shock:
terwijl ik dus wel de koppelingspedaal in heb getrapt. Schakelen naar andere versnellingen wil vervolgens ook niet.
Het gekke is dat hij dit soms doet.

Persoonlijk denk ik (en hoop) dat het de koppelings cilinder is. Iemand een idee?
Betreft een ITR DC2 KM van 108.000 met OEM spul.
Posted: Thu Jul 10, 2008 12:32 pm
by Hatchman
veertjes van de koppelingsplaat zijn kaduuk
Posted: Thu Jul 10, 2008 1:49 pm
by mr. X
Yep, zonder twijfel.
Blijf er ook maar niet te lang mee door rijden.
Hier kijk maar eens, zo'n los stukje wil je liever niet rond hebben slingeren :wink:
Posted: Thu Jul 10, 2008 3:02 pm
by sigur
Dus kortom a.s.a.p. een afspraak maken bij de garage. Gaat me zeker wel wat kosten
Iemand ervaring met een Exedy 'ORGANIC' en een TCC vliegwiel?
Posted: Thu Jul 10, 2008 8:34 pm
by DC2TYPER
Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad, mijn veertjes van de koppeling waren losgescheurd :wink:
Posted: Thu Jul 10, 2008 9:24 pm
by sigur
DC2TYPER wrote:Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad, mijn veertjes van de koppeling waren losgescheurd :wink:
Heb je verhaal net gelezen, heb volgens mij hetzeflde probleem.

Posted: Thu Jul 10, 2008 9:41 pm
by BlackTeg
Ik heb dit probleem ook gehad bij 138.000 km....niet goedkoop.
itr
Posted: Fri Jul 11, 2008 5:57 pm
by VTEClover
ik heb al een exedy organic koppeling liggen voor het geval.
zal 9 op 10 idd een veertje zijn dat los hangt
heb nu 135.000 km met de 1e koppeling nog dus daarom de exedy op reserve
Posted: Sat Jul 12, 2008 7:46 am
by sigur
Slimme zet 8)
Heb inmiddels al afspraak gemaakt bij de garage. Laat meteen een Exedy organic koppelingset en een tcc vliegwiel monteren. :wink:
Posted: Mon Jul 14, 2008 8:34 am
by lange bas
Nou bij mij is hetzelfde gebeurt :censor
Gisteravond na een rondje maasvlakte. Ik stond stil bij een stoplicht en zette hem in zijn eerste versnelling ( dat ging nog goed ) pas toen ik hem in zijn 2de verzet wou zetten was het gebeurt.
Geen beweging meer in te krijgen, schaleken ging wel maar ik moest wel met me gaspedaal tussen de 3000 en 4000 toeren bij "spelen" om hem in zijn verzet te krijgen.
Vandaag ff gevraagd en het kost weer een hoop eurotjes :cry:
Posted: Mon Jul 14, 2008 11:40 am
by V-tje integra
toen ik mij itr gekocht had heb ik dit ook voorgehad...had hem 5 dagen en prijs... :roll: nu ging ik naar de daeler en die zei dat dit normaal was...mijn itr kwam van een vrouw van 48 jaar....dus altijd opt gemak mee gereden en dan komt hij in de handen van een jonge gast die er gas mee geeft en gebeurt da....da was de daeler zijn verklaring....alle itr's hebben hier last van...ken 7 mensen die een itr gehad hebben of hebben en ze hebben dit ook allemaal voor gehad...dat heeft mij 575euro gekost :-?
Posted: Mon Jul 14, 2008 3:28 pm
by BlackTeg
V-tje integra wrote:..dat heeft mij 575euro gekost :-?
Dat valt mee, Honda Diacar in Genk vraagt voor deze herstelling 1000€, onderdelen en werk. Ik heb hem dan maar ergens anders laten herstellen voor een paar honderd euro's minder, ongeveer een 600€ dacht ik.
Posted: Tue Jul 15, 2008 3:26 pm
by Sinister
Nog nooit voorgehad allesinds. Ik zal geluk hebben
Posted: Sat Aug 09, 2008 10:28 pm
by Mau il-Vec
jep mijn klapte ook net boven de 100000km, zodra je iets voelt slippen gelijk vervangen! voorkom ellende! Zelf ook een exedy koppeling geplaatst, doet het prima overigens. :wink: 750euri was ik toen kwijt.
Kijk, kan ik als ATS rijder toch m'n 6,5jaar itr rijderservaring kwijt :wink: :lol: