Sigur - Engine Bay is klaar
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
Maar weer eens tijd voor een update.
Heb de afgelopen maand de garagebox van me kameraad misbruikt om me onderstel maar eens goed aan te pakken en de rubbers te vervangen door PU.
Na een dagje werken alles losgehaald
Drie weekjes moeten wachten, maar dan krijg je dit weer terug van de coater Tevens begonnen met de PU rubbers
In de drie weekjes wachten natuurlijk niet stil gezeten, alles schoongemaakt, ontroest en waar nodig voorzien van nieuw tectyl.
oud
nieuw
nieuwe radiateur
Skunk2 stage 1 nokkenassen gemonteerd met pro-serie verstelbare tandwielen en natuurljik nieuwe riem erom heen.
Ook nog ruzie gehad met de bout van de toe arm. (de aanhouder wint :twisted: )
Nadat wij alles opnieuw getapt en gesneden hebben kon het weer gemonteerd worden en dan ziet het er uiteindelijk zo uit.
Ben zeer tevreden hoe het onderstel er nu uit ziet, en het rijdt heerlijk.
Heb de afgelopen maand de garagebox van me kameraad misbruikt om me onderstel maar eens goed aan te pakken en de rubbers te vervangen door PU.
Na een dagje werken alles losgehaald
Drie weekjes moeten wachten, maar dan krijg je dit weer terug van de coater Tevens begonnen met de PU rubbers
In de drie weekjes wachten natuurlijk niet stil gezeten, alles schoongemaakt, ontroest en waar nodig voorzien van nieuw tectyl.
oud
nieuw
nieuwe radiateur
Skunk2 stage 1 nokkenassen gemonteerd met pro-serie verstelbare tandwielen en natuurljik nieuwe riem erom heen.
Ook nog ruzie gehad met de bout van de toe arm. (de aanhouder wint :twisted: )
Nadat wij alles opnieuw getapt en gesneden hebben kon het weer gemonteerd worden en dan ziet het er uiteindelijk zo uit.
Ben zeer tevreden hoe het onderstel er nu uit ziet, en het rijdt heerlijk.
-
- Posts: 19
- Joined: Sat Feb 05, 2011 7:20 pm
boikel wrote:Lekker bezig. Hele onderstel eronderuit halen is een mooie klus, zeker als je geen brug tot je beschikking hebt. 8)
Rijdt wel veel beter he, nieuwe rubbers.
Is de bout van de toe arm afgebroken in je chassis? Dat was mijn ergste nachtmerrie toen ik er een paar maanden geleden aan bezig was.
Een brug komt er met de tijd wel in.
Jip... en de bout zat ook nog vast geroest in bus van de toe arm. Dus kon draaien wat ik wilde maar los ging hij niet... dus toen moest de toe arm het er maar aan geloven.
sigur wrote:boikel wrote:Lekker bezig. Hele onderstel eronderuit halen is een mooie klus, zeker als je geen brug tot je beschikking hebt. 8)
Rijdt wel veel beter he, nieuwe rubbers.
Is de bout van de toe arm afgebroken in je chassis? Dat was mijn ergste nachtmerrie toen ik er een paar maanden geleden aan bezig was.
Een brug komt er met de tijd wel in.
Jip... en de bout zat ook nog vast geroest in bus van de toe arm. Dus kon draaien wat ik wilde maar los ging hij niet... dus toen moest de toe arm het er maar aan geloven.
Bekent probleem, zo ook bij mijn accord toen de draagarmen werden vervangen. Gewoon de bout zodanig verhitten en dan uit de bus tikken. Heeft bij mij gewerkt.
Nadat de J's catback is gemonteerd nog wel even naar de ring geweest en paar rondes gereden. Wel een hele verbetering met PU setje eronder
Afgelopen periode niet veel meer gedaan aan de ITR. Nog wel een Mugen Intake binnen gekregen.
De ITR is momenteel geschorst en staat samen met zijn vriendje in de stalling. Kan ik in de aankomende periode wat puntjes op de i zetten.
En dan in het voorjaar (als het meezit) de ITR een keer goed afstellen en op de rollebank zetten. Ben iig al vast begonnen met de kleppendeksel.
Gr. Patrick
Afgelopen periode niet veel meer gedaan aan de ITR. Nog wel een Mugen Intake binnen gekregen.
De ITR is momenteel geschorst en staat samen met zijn vriendje in de stalling. Kan ik in de aankomende periode wat puntjes op de i zetten.
En dan in het voorjaar (als het meezit) de ITR een keer goed afstellen en op de rollebank zetten. Ben iig al vast begonnen met de kleppendeksel.
Gr. Patrick