160 km/u is beter voor doorstroming en milieu
160 km/u is beter voor doorstroming en milieu
Lees net dit interessante bericht op Motornieuws
8) Goeie aktie :!:
Quote:
160 km/u is beter voor doorstroming en milieu.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden.
Terwijl in Nederland door middel van borden, flitspalen en trajectcontroles er alles aan gedaan wordt om de snelheid te beperken, is het in Oostenrijk toegestaan om met 160 door het land te crossen.
En wat blijkt: het is niet alleen sneller, maar ook veiliger en beter voor het milieu. Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast. Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger.
In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten.
8) Goeie aktie :!:
Quote:
160 km/u is beter voor doorstroming en milieu.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden.
Terwijl in Nederland door middel van borden, flitspalen en trajectcontroles er alles aan gedaan wordt om de snelheid te beperken, is het in Oostenrijk toegestaan om met 160 door het land te crossen.
En wat blijkt: het is niet alleen sneller, maar ook veiliger en beter voor het milieu. Het afgelopen jaar heeft Oostenrijk een test gehouden op de A10 door Karinthië. Daarbij werd gekozen voor een flexibele maximumsnelheid: bij optimale omstandigheden is dit 160, maar bij files, een hoog aantal vrachtwagens, regenval en een hoge vochtigheid van het wegdek werd de maximumsnelheid aangepast. Dit heeft tot gevolg gehad dat de doorstroming op de weg beter verloopt. Daardoor verminderde de uitstoot van schadelijke stoffen. Filerijden is namelijk zeer slecht voor het milieu. Daarnaast is het ook nog eens veiliger.
In een eerdere test in Denemarken bleek dat een verhoging van 110 naar 130 kilometer per uur de veiligheid verbeterde met 25 procent. De verhoging naar 160 is net zo veilig, zolang er rekening gehouden wordt met de omstandigheden.
In Nederland zou een dergelijke test ook geregeld kunnen worden. Eurocommissaris Jacques Barrot van Verkeer vindt dat lidstaten van de Europese Unie zelf hun maximumsnelheid moeten kunnen bepalen. Wegen en omstandigheden zijn immers verschillend in elke lidstaat, en zelfs binnen de lidstaten.
Ik ben hier helemaal voor.
Jammer genoeg is de situatie in Denemarken en Oostenrijk moeilijk te vergelijken met die van Nederland. De verkeersstructuur is hier diverser (tram, trein, bus, fietsers, scheepvaart, auto,luchtvaart enz) en kleinschaliger vergeleken met het buitenland.
Nederland is daarnaast gebonden aan allerlei Europese regels ten aanzien van verkeersbesluitvorming. Iets op eigen houtje beslissen is niet mogelijk. Buurland Duitsland heeft hier dankzij zijn krachtige autolobby een grote vinger in de pap.
Jammer genoeg is de situatie in Denemarken en Oostenrijk moeilijk te vergelijken met die van Nederland. De verkeersstructuur is hier diverser (tram, trein, bus, fietsers, scheepvaart, auto,luchtvaart enz) en kleinschaliger vergeleken met het buitenland.
Nederland is daarnaast gebonden aan allerlei Europese regels ten aanzien van verkeersbesluitvorming. Iets op eigen houtje beslissen is niet mogelijk. Buurland Duitsland heeft hier dankzij zijn krachtige autolobby een grote vinger in de pap.
Ik ben natuurlijk helemaal voor verhogen van de snelheid maar ik moet ook even advocaat van de duivel spelen: zou het geen korte termijn effect zijn dat het veiliger is om harder te rijden?
Als ik namelijk ook wat harder rij dan 120 (in Duitsland), dan ben ik veel alerter dan bij 120. Maar als ik dit langere tijd volhou dan wordt die 160 waar ik mee rij ook maar gewoon. En mijn aandachtslevel zakt dan ook terug omdat het allemaal niet meer zo nieuw is. Zit je eerst nog netjes kwart voor drie te sturen bij 160, na een tijdje ga je toch meer ontspannen het stuur vastpakken.
Als ik namelijk ook wat harder rij dan 120 (in Duitsland), dan ben ik veel alerter dan bij 120. Maar als ik dit langere tijd volhou dan wordt die 160 waar ik mee rij ook maar gewoon. En mijn aandachtslevel zakt dan ook terug omdat het allemaal niet meer zo nieuw is. Zit je eerst nog netjes kwart voor drie te sturen bij 160, na een tijdje ga je toch meer ontspannen het stuur vastpakken.
Oh,
My,
God.
Ik word hier zo verdrietig van.
Dit is iets wat ik al zolang roep.
Luister: voorbeeld
Een bepaald stuk weg heeft een doorstroom mogelijkheid van 400 auto's per uur met 120 km/h.
Wordt deze snelheid verhoogt, laten we zeggen naar 160 km/h, is het toch ook niet meer dan logisch dat de doorstroming verhoogt wordt? Er kunnen in hetzelfde tijdsbestek MEER auto's dit punt passeren. Als het een recht stuk weg zou zijn zonder vracht auto's die voor opstoppingen zorgen, zullen er dus 133 auto's (ofwel 1/3) méér auto's deze weg kunnen gebruiken.
In werkelijkheid zal dit niet zo zijn door vrachtwagens, caravans en mensen die geen 160 km/h zullen rijden. Maar iedere hard rijder is er weer één en houdt het overige verkeer NIET, ik herhaal NIET op.
Ze willen overal de snelheid drukken, door middel van traject controle's, door middel van meer blauw op straat die gaat schrijven voor elke kleine verkeers overtreding, door middel van drempels. Je kunt het zo gek niet verzinnen.
Dit is toch absurt?!?!
Denk er nou even over na.
Zelfde voorbeeld:
Bij 120 km/h is er een doorstroming van 400 auto's per uur mogelijk.
Gaat de snelheid met 1/3 naar beneden, dus naar de zogenaamd briljante 80 km/h, zal dit dus resulteren in een doorstroming van 266 auto's per uur ipv de 400.
Zeker in de spits is een grote en goede doorstroming noodzakelijk om file's te vermijden en wat doet onze heer Spe (dat ze hem alsjeblieft ergens aan de hoogste toren hangen maar dat terzijde) gaat de snelheid VERLAGEN, terwijl dit juist nog meer file's veroorzaakt.
Het is een gegeven feit dat rond de spits tijden de wegen het zwaarst belast worden. Hoezo ga je dan de snelheid verlagen zodat er minder auto's verwerkt kunnen worden?
Met wat aanpassingen is het goed mogelijk in Nederland een maximum snelheid van 160 km/h of zelfs harder te realiseren. Niet iedereen hoeft dat te rijden. Echter, iedereen die dat wél doet helpt mee de file's op te lossen of in ieder geval te verminderen.
Zucht,
Echt,
Kan me hier ZO druk om maken dat mensen dit niet snappen.
Er zijn namelijk mensen, je zou het haast niet geloven, die hiervoor gestudeerd hebben en beslissingen nemen die juist het tegenovergestelde effect tot gevolg hebben.
Nogmaals, bravo voor Nederland en hun bureaucratie.
:schieten:
Binnenkort maar eens proberen of de heer Balkenende wil reageren op mijn verzoek een presentatie te mogen houden met mijn bevindingen.
Tot mijn spijt negeer de heer Rutte het volledig.
My,
God.
Ik word hier zo verdrietig van.
Dit is iets wat ik al zolang roep.
Luister: voorbeeld
Een bepaald stuk weg heeft een doorstroom mogelijkheid van 400 auto's per uur met 120 km/h.
Wordt deze snelheid verhoogt, laten we zeggen naar 160 km/h, is het toch ook niet meer dan logisch dat de doorstroming verhoogt wordt? Er kunnen in hetzelfde tijdsbestek MEER auto's dit punt passeren. Als het een recht stuk weg zou zijn zonder vracht auto's die voor opstoppingen zorgen, zullen er dus 133 auto's (ofwel 1/3) méér auto's deze weg kunnen gebruiken.
In werkelijkheid zal dit niet zo zijn door vrachtwagens, caravans en mensen die geen 160 km/h zullen rijden. Maar iedere hard rijder is er weer één en houdt het overige verkeer NIET, ik herhaal NIET op.
Ze willen overal de snelheid drukken, door middel van traject controle's, door middel van meer blauw op straat die gaat schrijven voor elke kleine verkeers overtreding, door middel van drempels. Je kunt het zo gek niet verzinnen.
Dit is toch absurt?!?!
Denk er nou even over na.
Zelfde voorbeeld:
Bij 120 km/h is er een doorstroming van 400 auto's per uur mogelijk.
Gaat de snelheid met 1/3 naar beneden, dus naar de zogenaamd briljante 80 km/h, zal dit dus resulteren in een doorstroming van 266 auto's per uur ipv de 400.
Zeker in de spits is een grote en goede doorstroming noodzakelijk om file's te vermijden en wat doet onze heer Spe (dat ze hem alsjeblieft ergens aan de hoogste toren hangen maar dat terzijde) gaat de snelheid VERLAGEN, terwijl dit juist nog meer file's veroorzaakt.
Het is een gegeven feit dat rond de spits tijden de wegen het zwaarst belast worden. Hoezo ga je dan de snelheid verlagen zodat er minder auto's verwerkt kunnen worden?
Met wat aanpassingen is het goed mogelijk in Nederland een maximum snelheid van 160 km/h of zelfs harder te realiseren. Niet iedereen hoeft dat te rijden. Echter, iedereen die dat wél doet helpt mee de file's op te lossen of in ieder geval te verminderen.
Zucht,
Echt,
Kan me hier ZO druk om maken dat mensen dit niet snappen.
Er zijn namelijk mensen, je zou het haast niet geloven, die hiervoor gestudeerd hebben en beslissingen nemen die juist het tegenovergestelde effect tot gevolg hebben.
Nogmaals, bravo voor Nederland en hun bureaucratie.
:schieten:
Binnenkort maar eens proberen of de heer Balkenende wil reageren op mijn verzoek een presentatie te mogen houden met mijn bevindingen.
Tot mijn spijt negeer de heer Rutte het volledig.
Ten eerste ambieer ik het niet,
Ten tweede word je van omslachtig gedebatteer totaal nul wijzer,
Ten derde ze weten veelal totaal niets over het onderwerp waarover ze debatteren en een uitgesproken mening hebben,
Ten vierde het zijn toch maar loze opmerkingen waar geschermt mee worden om stemmen te trekken.
Als ze die eenmaal binnen hebben, doen ze toch wel wat ze zelf willen.
God wat heb ik een hekel aan politiek. Zeg maar gerust een bloed hekel.
Misschien moet ik maar eens langs een psychiater :lol:.
Ten tweede word je van omslachtig gedebatteer totaal nul wijzer,
Ten derde ze weten veelal totaal niets over het onderwerp waarover ze debatteren en een uitgesproken mening hebben,
Ten vierde het zijn toch maar loze opmerkingen waar geschermt mee worden om stemmen te trekken.
Als ze die eenmaal binnen hebben, doen ze toch wel wat ze zelf willen.
God wat heb ik een hekel aan politiek. Zeg maar gerust een bloed hekel.
Misschien moet ik maar eens langs een psychiater :lol:.
Dat is ook een van de andere problemen.
Kan zo alles vertellen wat er mis is maar doe het niet. Je weet niet wie er mee leest en met mijn ideeën aan de haal zou gaan. Ik loop hier namelijk al iets langer dan een jaar mee. Ben dus al een jaar onverhoopt contact aan het zoeken met iemand hogerop om mijn presentatie en bevindingen te vertellen.
Om je een idee te geven:
Invoegstroken die niet afdoende zijn in lengte,
Uitvoegstroken die eindigen in haakse bochten,
Snelwegen die afbuigen naar rechts om uiteindelijk 270 graden te draaien,
Vrachtverkeer,
Verlaging van de max snelheid,
Totaal gebrek van verkeersinzicht van 80% van de mensen,
En er is nog véél meer....
Het is om jezelf te be-scheuren.
Kan zo alles vertellen wat er mis is maar doe het niet. Je weet niet wie er mee leest en met mijn ideeën aan de haal zou gaan. Ik loop hier namelijk al iets langer dan een jaar mee. Ben dus al een jaar onverhoopt contact aan het zoeken met iemand hogerop om mijn presentatie en bevindingen te vertellen.
Om je een idee te geven:
Invoegstroken die niet afdoende zijn in lengte,
Uitvoegstroken die eindigen in haakse bochten,
Snelwegen die afbuigen naar rechts om uiteindelijk 270 graden te draaien,
Vrachtverkeer,
Verlaging van de max snelheid,
Totaal gebrek van verkeersinzicht van 80% van de mensen,
En er is nog véél meer....
Het is om jezelf te be-scheuren.
jah zucht hier kan je je wel met bezig houden..
heeft geen enkel nut:::::::::::
zolang het geen geld opleverd boeit de regering verkeersveiligheid echt niet!(believe me) verkeersveiligheid heeft bij mij meer andere behoeften..
it's all about tha money!
that's it and it'll away's stay that way..
gewoon een nieuwe melkoe omdat dalijk iedereen (moet) stoppen met roken
heeft geen enkel nut:::::::::::
zolang het geen geld opleverd boeit de regering verkeersveiligheid echt niet!(believe me) verkeersveiligheid heeft bij mij meer andere behoeften..
it's all about tha money!
that's it and it'll away's stay that way..
gewoon een nieuwe melkoe omdat dalijk iedereen (moet) stoppen met roken
Geen haalbare kaart. De reisafstanden zijn gemiddeld veel te kort. We hebben over het algemeen nog veel 2 baans wegen, waarop op rechts nog altijd langzaam vrachtverkeer rijdt. Dan blijft alleen de linkerbaan over.
De meeste gaan toch geen 160km/u rijden, vooral de oudjes. Dat wordt 1 grote ergernis, als wij er achter komen op snelheid!
Volgens mij krijg je er alleen maar een gehaaste indruk van. Voor de leaserijders die dagelijks bij de weg zitten hoeft het ook niet ingevoerd te worden, die rijden dat nu al!
De meeste gaan toch geen 160km/u rijden, vooral de oudjes. Dat wordt 1 grote ergernis, als wij er achter komen op snelheid!
Volgens mij krijg je er alleen maar een gehaaste indruk van. Voor de leaserijders die dagelijks bij de weg zitten hoeft het ook niet ingevoerd te worden, die rijden dat nu al!
mr. X wrote:Verder hoef ik mijn stelling niet te verdedigen.
Geloof me, ik durf te zeggen dat ik voor het einde van het jaar, met vergaande fiat voor enkele zaken, file's voor 80-90% kan verhelpen.
Het is namelijk een aaneenschakeling van fouten. Simpelweg de snelheid verhogen werkt inderdaad niet.
:lol: Als dat zo is Maarten dan ben je een l** dat je het nog niet hebt gedaan !!!! 8) :slaan:
Het grootste probleem is invoegend verkeer. ALs je alle invoegstroken op een filetraject weg zou halen heb je geen files want er komt niks bij.
NL is te kleine voor maximum snelheid 160. Wordt te gevaarlijk als er weer eens een hals invoegd met 50 en iedereen opzij moet/gaat.
Ik denk dat thuiswerken de beste en goedkoopste oplossing is voor werknemers, werkgevers en millieu. Met de huidige techniek is dat zo geregeld. Geen auto van de zaak maar een dikke pc + internetverbinding. Ik ben voor, 20:15 opstaan, koffie zetten en lekker flexibel werken. Top lijkt me dat.
NL is te kleine voor maximum snelheid 160. Wordt te gevaarlijk als er weer eens een hals invoegd met 50 en iedereen opzij moet/gaat.
Ik denk dat thuiswerken de beste en goedkoopste oplossing is voor werknemers, werkgevers en millieu. Met de huidige techniek is dat zo geregeld. Geen auto van de zaak maar een dikke pc + internetverbinding. Ik ben voor, 20:15 opstaan, koffie zetten en lekker flexibel werken. Top lijkt me dat.
Nana korobi ya oki
Thuiswerken is helaas voor 90% van de bevolking niet geschikt en los je er dus maar weinig mee op.
Al zoveel discussies over geweest feit blijft dat het facking druk is op de weg en zeker in de spits. Al zou alles nog zo goed zijn aangepast, rijd iedereen volgens het boekje dan nog heb je files/langzaamrijdend verkeer op de grote verkeersaders van ons land.
Maar snelheidsverhoging buiten de spits zou goud zijn Als ik na een avond of nachtdienst over de N15 / A15 / A29 dender is er geen kip op de weg en nog zou je maar 100 mogen. Maak er dan 240 van ofzo :shock: :lol:
Al zoveel discussies over geweest feit blijft dat het facking druk is op de weg en zeker in de spits. Al zou alles nog zo goed zijn aangepast, rijd iedereen volgens het boekje dan nog heb je files/langzaamrijdend verkeer op de grote verkeersaders van ons land.
Maar snelheidsverhoging buiten de spits zou goud zijn Als ik na een avond of nachtdienst over de N15 / A15 / A29 dender is er geen kip op de weg en nog zou je maar 100 mogen. Maak er dan 240 van ofzo :shock: :lol: