Page 1 of 1

vulgewicht airco EP3

Posted: Wed Jun 11, 2008 11:26 am
by D_ToXx²
weet iemand zo het vulgewicht van de airco van een civic type r 2002?
zal wel in het boekje staan maar dat heb ik niet bij.

thanks :D

Posted: Wed Jun 11, 2008 7:24 pm
by D_ToXx²
ff gekeken @home en is 550gr.

Posted: Wed Jun 11, 2008 11:17 pm
by eteuben
Af en toe airco reinigen kan inderdaad geen kwaad, gebruik je em veel?

Posted: Thu Jun 12, 2008 11:11 am
by D_ToXx²
eteuben wrote:Af en toe airco reinigen kan inderdaad geen kwaad, gebruik je em veel?


nee eigenlijk niet en daar zit ook de fout...
ik zette em blijkbaar te weinig aan: op de pomp zit een ring die gesmeerd moet worden als je em niet regematig aanzet droogt ie uit en kan ie daar gaan lekken.. dat is dus gebeurt.

ik zette em gemiddeld 1× maand 10 min aan. blijkbaar te weinig..

Posted: Thu Jun 12, 2008 12:12 pm
by Tenck
wordt dat een duur geintje om die ring te vervangen?

(ik gebruik mijn airco ook eigenlijk bijna nooit)

Posted: Thu Jun 12, 2008 1:12 pm
by mr. X
Airco kan niet alleen gebruikt worden voor koude lucht maar deze kan ook bij warm gebruikt worden. Het is airconditioning, niet aircooling :wink:

Zet hem gewoon even één keer in de week aan. Zeker met het ontwasemen van de ramen of de eerste hitte eruit te stoken werkt het goed.

Posted: Thu Jun 12, 2008 4:42 pm
by eteuben
Om uitdroging en nare geurtjes te voorkomen kun je em beter wat vaker gaan gebruiken. Hij zit er niet voor niks, ik bedoel ik kan hem niet eens gebruiken. En er zijn situaties dat ik em toch wel mis...

Posted: Thu Jun 12, 2008 7:54 pm
by D_ToXx²
Tenck wrote:wordt dat een duur geintje om die ring te vervangen?

(ik gebruik mijn airco ook eigenlijk bijna nooit)


ik zou het niet weten: ik dacht dat er een lek in zat en heb er 10 bar stikstof op laten zetten, denk dat dit alles goed heeft gezet ofzo maaruh na twee dagen zat er nog steeds 10 bar op. vandaag er koudemiddel op laten zetten en dat ging ook goed en koud.. misschien dat ie zich smeert en dan weer goed is ofzo en weer goed uitzet. ik zou ook echt niet weten wat en hoe, zo werd het mij uitgelegd.

kijk gewoon ff dat ie werkt en dan:

als ik weet dat ik niet meer rij met de auto zet ik de airco aan als ik em uitzet.. als ik hem de volgende dag start springt dan de airco aan,auto moet toch ff warm worden.. :D

Posted: Fri Jun 13, 2008 9:19 am
by Tenck
Vanavond dan maar even stukje met de airco aan rijden tijdens het voetballen :D .

Dat ik zonder airco rij stamt nog uit de tijd dat ik in de Ford Ka van mijn moeder mocht rijden. Met de airco aan had dat ding helemaal geen vermogen meer :D . Merk het trouwens ook in mijn CTR, wel minimaal maar toch.

Posted: Fri Jun 13, 2008 9:16 pm
by slydawg
Is toch ook zo dat de pomp ontkoppelt bij een bepaald toerental of snelheid...
Correct if me wrong.

Posted: Fri Jun 13, 2008 10:04 pm
by D_ToXx²
slydawg wrote:Is toch ook zo dat de pomp ontkoppelt bij een bepaald toerental of snelheid...
Correct if me wrong.


jup zoiets bijna :D : je hebt een wiel wat continu draait (via de riem onderste wiel ) en als je de airco aanzet grijpt een wiel wat erin zit de buitenste ring en gaat de pomp meedraaien..(dat zie je ook)

hier zit dus hetgene wat is gaan lekken bij mij: de afdichting naar de pomp op de binnenste ring door het lang stilstaan. blijkbaar gaat deze lekken door het lang stilstaan door... uitdroging..

daar zat mijn probleempje
:D