Page 1 of 1

OBD1 beter tov OBD2

Posted: Sun Jun 01, 2008 12:21 am
by Sinister
Wel ik zit sinds mijn chiptuning nog altijd met een OBD2 computer op mijn integra, is het beter om een OBD1 te steken vermits die zijn eigen niet bijregelt? Ik heb de indruk dat soms de mijne zich nu bijregelt en hij voor een periode minder goed draait wsl om het verbruik te minderen.
Zouden er pks kunnen gewonnen worden door obd 1 te steken ipv obd2?
Greetz
Dimitri

Posted: Sun Jun 01, 2008 9:40 am
by Gaskleppie
Bij lage belastingen regelen beide ecu's naar 14,7:1 mengsel (lambda 1) dus zal dat qua verbruik niet veranderen.
Als er nu wat mis is waardoor hij niet bijregelt zullen ook beide ecu's dat doen.
Wat dat betreft schiet je er dus niets mee op om een obd swap te doen.

Als ik jou verhaal zo hoor lijkt het er op dat er iets mis is. Is je koelvloeistof niet kouder dan normaal? Dus dat je termostaat kapot is of zo? Dan blijft de ecu extra verijken en dat zie je in je verbruik.

Posted: Sun Jun 01, 2008 12:17 pm
by Sinister
En hoe kan ik zien of mn thermostaat kapot is want voor zover ik weet is mijn temperatuurmeter altijd normaal, tot vlak onder het middenpunt dus. 1 streepje ervoor zo. Wat ze mij overlaatst ook eens gezegd hebben is da mijn themperatuursensor mss defect is?
Wat ik wel merk is wanneer ik een lange tijd rustig rij en dan wil doortrekken hij niet zo fit is.
Als ik dan een half uur aan een stuk race en constant in vtec blijf dan word hij ineens heel agressief en soepeler. Dus een pak sneller maar dit is mss wel normaal?

Posted: Sun Jun 01, 2008 12:38 pm
by Gaskleppie
Klinkt toch als een rotte thermostaat. Het metertje geeft al snel aan dat het allemaal ok is, maar als hij echt kapot is zou hij na lang rustig rijden toch lager moeten staan.

Posted: Sun Jun 01, 2008 12:48 pm
by Sinister
Maar thermostaat staat los van temperatuursensor dan?
Wat moet ik dan laten controleren bij de volgende beurt?
Btw sorry for me being a pain in the ass int verleden van jouw had ik deze hulp helemaal niet meer verwacht :o ops:

Posted: Sun Jun 01, 2008 10:03 pm
by Gaskleppie
Dat staat idd los van je temperatuur sensor

Een echt rotte temperatuur sensor geeft de ecu wel aan met een code. Een rotte thermostaat niet.
Voor de juiste diagnose zou er eigenlijk een obd tester aangehangen moeten worden om de watertemp te checken.


Enne.....
Dat ik je help heb je alleen maar te danken dat ik altijd iedereen probeer te helpen. Ook lui die het eigenlijk niet verdienen......

Posted: Wed Jun 04, 2008 8:54 pm
by Martin.O
:lol:

Posted: Wed Jun 04, 2008 9:07 pm
by Katana
:lol:

U is een heer Frank :thumbs: