Page 1 of 1
Welke maat throttlebody?
Posted: Sat May 17, 2008 7:07 pm
by integra
Ik wil graag een Skunk2 Racing's Pro-Series Intake Manifold kopen
maar wat is de beste maat throttlebody om er bij te nemen.
Ze zijn er in 60, 66, 68, en 70mm ????, ( Is het groter, is beter of werkt dat niet zo.)
Posted: Sat May 17, 2008 9:39 pm
by Gaskleppie
66mm is groot zat. De rest is overkill.
Posted: Sat May 17, 2008 10:02 pm
by Gangaran
Maar is het nadelig als je "te" groot gaat??
Posted: Sun May 18, 2008 12:33 am
by MooZleZ
ik denk !!!
ben dus niet zeker
dat als je een CAI hebt of iets dergelijks, dat je moet kijken naar welke diameter je originele throttle body heeft, aangezien de CAI of WAI of wat dan ook anders DENK IK niet meer past

ben er helemaal niet zeker van, aangezien een CAI met rubbers vastzit en je die rubbers misschien wel over elke maat krijgt getrokken.. net zoals condooms

Posted: Sun May 18, 2008 9:45 am
by integra
66mm is groot zat. De rest is overkill.
@gaskleppie
Dus overkill in de vorm van minder pk, of 70mm levert net zo veel als een 66mm( omdat hij niet meer lucht aanzuigt.)
Kun je dit misschien een beetje toelichten.
Ik heb al heel lang zitten zoeken op het web, maar kan niet echt een goede uitleg vinden over dit onderwerp.
en het is in combinatie met de volgende setup. mugen airbox, 3 inch inlaat buis, skunk2 throttleboddy, Skunk2 Racing's Pro-Series Intake op de zelfde diameter als throttlebody,
skunk2 composite fuel rail, hondata inlaatpakking, Grotere injectoren??
Free flow uitlaat systeem. en een andere ECU waar ik het met koninginnedag met je over heb gehad.
En zijn er ook mensen die al dingen hebben gehoord over het Skunk2 Composite Intake Manifold
Skunk2 introduces its new series of composite intake manifolds and fuel rails. Skunk2’s new composite components are made using a proprietary casting process, from a carbon reinforced aerospace thermo-polymer composite that is 33% lighter, 60% stronger, and runs up to 100ºF cooler than aluminum. Keeping the air and fuel cooler results in a significant increase in horsepower and torque. This composite is also chemical resistant to all types of fuels including alcohol
Posted: Sun May 18, 2008 12:44 pm
by Benjdmin
Sounds like a good list to me!
I got a 70mm Spoon Venturi Throttle Body waiting to go into my car, Ill post up the results...
Posted: Sun May 18, 2008 6:58 pm
by LCR
TCC adviseerde 65mm voor de ATR
Had eigenlijk 68 in gedachte
Posted: Sun May 18, 2008 9:13 pm
by Gaskleppie
Uit meerdere testen blijkt dat een grotere gasklep dan 65mm dat je heel misschien tegen de begrenzer aan een miezerig pktje wint, maar dat je mid toeren simpel weg meer kwijt raakt.
btw, de 70mm Spoon venturi is ook maar iets van 62mm op de gasklep zelf. Alleen de ingang is 70mm
Posted: Sun May 18, 2008 9:56 pm
by Gangaran
Voor de Ep3 heeft Toda eentje met een opening van 70mm naar de 64mm. Wat voor nut heeft dit dan?
Posted: Mon May 19, 2008 6:33 pm
by Benjdmin
Spoon outer size is 72mm and tampered down to 65mm...
Posted: Mon May 19, 2008 6:37 pm
by integra
Oke bedankt.