Page 1 of 1

Schakelprobleem

Posted: Fri May 09, 2008 9:22 am
by Gijs
Hey,

Voorstelling komt nog (heb momenteel geen fotos op men pc en zit op het werk).

Ik ben Gijs, 23 en rij ongeveer twee-drie maand met een CTR van 2002 met 80k op de teller.

Ik heb nu al twee keer gehad dat ik tijdens het rijden hem onmogelijk in een versnelling kreeg, dus aan de kant, ff motor afzetten, dan kan ik terug schakelen. Starten terwijl hij in neutraal staat en dan kan ik weer niet schakelen. De volgende keer gestart terwijl hij in tweede stond, en vanaf toen ging het weer terug zonder problemen, dezelfde dag en sindsdien geen problemen meer gehad, is van zaterdag geleden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Lijkt me echt raar en nog nooit van gehoord dat iemand zoiets had.

Greetz,
Gijs

Posted: Fri May 09, 2008 2:40 pm
by Knite Force
Juiste bakolie? Honda bakken kunnen slecht tegen verkeerde bakolie. Maar dat je 'em helemaal niet meer in of uit een versnelling krijgt klinkt raar. Schakelstangen in orde?

Posted: Fri May 09, 2008 5:11 pm
by ee8
Knite Force wrote:Juiste bakolie? Honda bakken kunnen slecht tegen verkeerde bakolie. Maar dat je 'em helemaal niet meer in of uit een versnelling krijgt klinkt raar. Schakelstangen in orde?


ctr heeft kabels.

Posted: Fri May 09, 2008 8:00 pm
by Keung
Heb je toevallig ook resonantiegeluiden bij bepaalde toerentallen (2500 - 3000 rpm)?

Klinkt als een defect rakende koppelingsplaat, althans de veertjes raken los.
Heb ik ook gehad met mijn 7th gen coupe, door snel en veelvuldig terugschakelen + hard accelereren kreeg de koppelingsplaat aardig wat klappen.

Posted: Sat May 10, 2008 5:17 pm
by eteuben
Toch inderdaad het idee dat er zeker wel wat mis is. Koppelingsplaten inderdaad. Heb dit in de werkplaats meegemaakt met een Ibiza, precies zoals jij het omschrijft. Je kan heb niet in de versnelling krijgen, met koppeling zowat door de vloer gedrukt. Als je em uitzet, lukt het wel en rijdt je weg in de 1. Maar naar de 2 toe lukt dan niet makkelijk, alsof je hem echt met kracht erin moet trekken.

Dan als je em wilde inparkeren, moest eerst weer de motor uit. In de achteruitversnelling. Motor aan en koppeling weer op laten komen. Anders ging het echt niet.

Ik zou hier zeker niet mee doorrijden. Klinkt als bovengenoemd probleem.

Posted: Sat May 10, 2008 9:32 pm
by Keung
In mijn geval kon ik destijds niet meer ontkoppelen waneer de motor draaide. Dus moest ik in de versnelling starten, schakelen kon alleen met een uitgeschakelde motor.

Probleem kreeg ik terwijl ik op de snelweg reed, vanaf de afrit naar huis reed ik alleen in de 2e versnelling.

Posted: Sun May 11, 2008 4:12 pm
by mr. X
Zelf heb ik ook eens schakel probleem gehad in de ITR. Dit werd veroorzaakt doordat de koppelings cilinder op het schutbord kapot/verkeerd was.

Denk alleen inderdaad dat het de koppeling is. Duur grapje helaas.

Posted: Sun May 11, 2008 8:07 pm
by noppie
Op de site

www.civictype-r.co.uk

staat heel wat over schakelproblemen van de ctr.

Posted: Mon May 12, 2008 2:38 pm
by Keung
In mijn geval zag mijn defecte koppelingsplaat er zo uit.

Image

Image

De veertjes kwam tussen de koppelingsplaat en de drukgroep, daardoor kon de koppelingsplaat nooit vrij te draaien en schakelen werd dus onmogelijk.

Posted: Mon May 12, 2008 7:42 pm
by eteuben
ee8 wrote:
Knite Force wrote:Juiste bakolie? Honda bakken kunnen slecht tegen verkeerde bakolie. Maar dat je 'em helemaal niet meer in of uit een versnelling krijgt klinkt raar. Schakelstangen in orde?


ctr heeft kabels.


Als de CTR kabels heeft, kan het daar ook nog mee te maken hebben? Dit lijk t mij eenvoudiger en goedkoper te verhelpen dan de platen.

Misschien de afstelling van de kabels, of een kabelbreuk? :-?

Re: Schakelprobleem

Posted: Mon May 12, 2008 9:24 pm
by Katana
Gijs wrote:Hey,

Voorstelling komt nog (heb momenteel geen fotos op men pc en zit op het werk).

Ik ben Gijs, 23 en rij ongeveer twee-drie maand met een CTR van 2002 met 80k op de teller.

Ik heb nu al twee keer gehad dat ik tijdens het rijden hem onmogelijk in een versnelling kreeg, dus aan de kant, ff motor afzetten, dan kan ik terug schakelen. Starten terwijl hij in neutraal staat en dan kan ik weer niet schakelen. De volgende keer gestart terwijl hij in tweede stond, en vanaf toen ging het weer terug zonder problemen, dezelfde dag en sindsdien geen problemen meer gehad, is van zaterdag geleden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Lijkt me echt raar en nog nooit van gehoord dat iemand zoiets had.

Greetz,
Gijs


Hallo Gijs,

Graag eerst even hier voorstellen:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewforum.php?f=4

We weten graag met wie we spreken

Posted: Tue May 13, 2008 4:48 pm
by Progger
Koppelingsplaat defect (veertje eruit gesprongen). Heb juist hetzelfde gehad met ITR.

Posted: Tue May 13, 2008 4:55 pm
by hontec
vergis je ook niet wat een setje kabels kost bij de dealer........

Posted: Tue May 13, 2008 8:26 pm
by Keung
hontec wrote:vergis je ook niet wat een setje kabels kost bij de dealer........


Schakelkabelset EP3: +/- €360,-

Wat evtentueel ook zou kunnen is dat er losse boutjes of steentjes tussen de schakelhevels en de versnellingsbakhuis liggen die de schakelbeweging belemmeren.

Posted: Wed May 14, 2008 12:44 pm
by Gijs
Hij heeft het sindsdien niet meer gehad, vrij vaag :/

Hij gaat straks binnen om kleppen te stellen, ga vragen of ze er nieuwe versnellingsbakolie in gooien ook dan.

Re: Schakelprobleem

Posted: Fri Oct 17, 2008 7:14 am
by Katana
Gijs wrote:Hey,

Voorstelling komt nog (heb momenteel geen fotos op men pc en zit op het werk).

Ik ben Gijs, 23 en rij ongeveer twee-drie maand met een CTR van 2002 met 80k op de teller.

Ik heb nu al twee keer gehad dat ik tijdens het rijden hem onmogelijk in een versnelling kreeg, dus aan de kant, ff motor afzetten, dan kan ik terug schakelen. Starten terwijl hij in neutraal staat en dan kan ik weer niet schakelen. De volgende keer gestart terwijl hij in tweede stond, en vanaf toen ging het weer terug zonder problemen, dezelfde dag en sindsdien geen problemen meer gehad, is van zaterdag geleden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Lijkt me echt raar en nog nooit van gehoord dat iemand zoiets had.

Greetz,
Gijs


Beste Gijs,

Graag nu u voorstellen anders ben ik genoodzaakt het account te blokkeren

Posted: Fri Oct 17, 2008 9:08 am
by Tenck
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 106 Rallye 1.6, toen was er een veertje stuk op de koppeling. Moest toen ook een nieuwe koppeling in.

Posted: Sat Oct 25, 2008 7:24 pm
by accord niels
ik heb nu het zelfde met mijn accord.
dacht zelf ook al aan de koppelingsplaat.

van de week de bak er afhalen, heb nu een goede reden om er meteen een lichtervliegwiel in te doen.