Page 1 of 2
welk zijn de volgende mogelijke motorupgrades voor mijn ctr?
Posted: Thu May 01, 2008 5:54 pm
by frederik
ik vroeg mij af welke de volgende motorische upgrades zijn die ik kan doen aan mijn ctr om nog wat pk's te winnen. ik zou het wel liefst n/a houden
tot nu toe heb ik:
injen air intake
spoon catback
jacksonracing header
kpro
hiermee kom ik aan een 232pk
Posted: Thu May 01, 2008 6:09 pm
by JDMTEG
Ik hoor hier zo dat de Mugen intake's de beste zijn.
Dus Injen er uit, Mugen er in.
Posted: Thu May 01, 2008 6:09 pm
by Gangaran
Snellere nokkenassen
Grotere Throttlebody
Hondata intake gasket
Intake gasket spacer(weet het niet zeker)
Posted: Thu May 01, 2008 6:18 pm
by frederik
Gangaran wrote:Snellere nokkenassen
Grotere Throttlebody
Hondata intake gasket
Intake gasket spacer(weet het niet zeker)
heb je nog meer info over snellere nokkenassen ? merken ? type's, stages? of er nog verdere mod's nodig zijn ? retainers, kleppen ?? te behalen winst ? dagelijkse rijdbaarheid ?
Posted: Thu May 01, 2008 8:04 pm
by Leemanske
Ik zat ook ongeveer met de zelfde aanpassingen voor de turbo
En was eerst van plan om ITB's te laten plaatsen bij TBM
eventueel in combinatie met andere nokkenassen
Posted: Thu May 01, 2008 8:12 pm
by Gangaran
Skunk2 nokkenassen. Ik zou gaskleppie vragen, hij weet veel meer hierover.
Posted: Thu May 01, 2008 9:13 pm
by ee8
nokken is volgende stap. samen met klepveren, retainers en injectoren. en een re-tune uiteraard.
Posted: Thu May 01, 2008 10:05 pm
by Dencept
Ik zou eerst t inlaat systeem optimaliseren inlaatspruitstuk, throttlebody en hittewerende inlaatpakking. Aangezien je je uitlaat ook al kompleet vervangen hebt. Later de puur motorische upgrades doen.
Posted: Fri May 02, 2008 12:35 am
by MooZleZ
wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..
Posted: Fri May 02, 2008 6:29 am
by ee8
MooZleZ wrote:wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..
hey, dat is goed........zo'n ding moet ik ook hebben......
Posted: Fri May 02, 2008 6:31 am
by wilco
:shock: :lol:
Posted: Fri May 02, 2008 9:33 am
by Katana
MooZleZ wrote:wat je ook kan kopen is zo'n grounding set, met van alles erop en eraan, weet niet meer waar ik het van de week gezien had, maar zou een 300% sterkere vonk geven aan je bougies en zou dacht ik dat er bij stond, 18% vermogenwinst geven..
:lol: Die wil ik ook! :lol:
Zou bij mij 38pk opleveren :wink:
Maar even serieus; RBC intake, Hondata gasket, Toda cams, Toda cams + hogere compressie, Toda ITB's, 2.2 Toda stroker kit, komplete rebuild door Mugen of Toda. Vergeet vooral niet je spaarvarken in elkaar te slaan :wink:
Posted: Fri May 02, 2008 9:53 am
by RedSun
Een vonk geven aan je bougies? Volgens mijn heb je dan 100% vermogensverlies....
Posted: Fri May 02, 2008 10:39 am
by frederik
die hondata intake gasket is het echt de moeite om die te plaatsen ? of is het niet merkbaar ?
Posted: Fri May 02, 2008 11:12 am
by Dencept
Voor die 50 pond t.o.v. van de rest van de upgrades, zou ik de gok wel durven wagen.
Posted: Fri May 02, 2008 12:01 pm
by frederik
is die van password jdm eigelijk hetzelfde als die van hondata ?
Posted: Fri May 02, 2008 12:45 pm
by mr. X
Zelf had ik een Hondata inlaat pakking.
Of je het verschil merkt? Nee niet echt.
Wel is het zo dat alle kleine beetjes helpen. Ik geloof ook wel dat het iets zal uitmaken. De hitte zal niet in het inlaatspruitstuk trekken en zo dus ook niet de lucht opwarmen. Verschil zal dus bij normaal straat gebruik niet echt merkbaar zijn, maar vooral bij circuit rijden of 'zware belasting' wel iets uit gaan maken.
Aangezien je de usual stuff al hebt is zoals Niels al zegt de meest logische stap je nokken, klepveren, kleppen. Voor het geld wat je dan gaat uitgeven, neem er ook gelijk zo'n Hondata inlaat pakking bij. Het moet er toch af dus might as well upgrade :wink:
Is het niet zo dat de CTR individuele ontstekingsmodules op elke cilinder heeft zitten alá S2000? Verder weet ik niet in welke dit zin of onzin is het te upgraden.
*edit
Wat is eigenlijk je doel van de vermogens upgrade? Hoeveel vermogen wil je gaan draaien?
Zoals je weet zal NA tuning stukken meer kosten om vermogen eruit te persen dan FI.
Voor de nokken+aangewante materialen en montage zul je toch snel richting 3000-4000 euro kwijt zijn gok ik en veel meer dan 250 pk totaal zul je niet redden.
Posted: Fri May 02, 2008 3:19 pm
by ee8
spruitstukken scheuren nog wel eens na plaatsen van die hondata pakking.
ik heb em ook liggen maar voor die ieniemienie misschien vermogenswinst neem ik de gok mooi niet.
wat vermogen aangaat moet je je enkele dingen af gaan vragen voor je een plan trekt:
- hoeveel vermogen wil ik?
- wat wil ik uitgeven?
aan de hand daarvan ga je kijken wat er mogelijk is en binnen je wensen en uiteraard budget valt......
Posted: Fri May 02, 2008 3:21 pm
by ee8
ow, en met alleen i/h/e, nokken, valvetrain aanverwanten etc en intake mani upgrade en een goede afstelling kom je hangen en wurgen aan de 200pk op de wielen. voor meer n/a schijn je compressie te moeten verhogen enzo......
aldus Guy van CPL......
Posted: Fri May 02, 2008 4:52 pm
by Gangaran
Waar heb je dat gehoord, dat de spruitstuk gaat scheuren?? Wat zal de reden hiervoor zijn?