Page 1 of 2
Rare remmen modificaties...
Posted: Fri Mar 28, 2008 10:50 pm
by Keung
Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!
Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's.
Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.
Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100
Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden.
Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.
Posted: Sat Mar 29, 2008 2:05 am
by mr. X
:-?
Ik zeg oh my god..
:lol:.. oh my god
Posted: Sat Mar 29, 2008 8:02 am
by Gaskleppie
Tja.... Maar net hoe professioneel je het doet of laat doen.
Als die "spacers" een paar ordinaire ringen op elkaar zijn en dat stukje weghalen met een slijptol is gedaan geef ik je gelijk.
Bij speciale remmerij horen vaak brackets om alles pas te krijgen. Zelf een AP set past nooit in 1 keer.
Al zie je hoe professioneel sommige het aanpakken kan je met een gerust hart het circuit op.
Re: Rare remmen modificaties...
Posted: Sat Mar 29, 2008 8:47 am
by Katana
Keung wrote:Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!
Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's.
Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.
Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100
Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden.
Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.
Boren is schijven is een big No, NO.
Gek in een DelShow, denk aub aan de veiligheid en niet aan de show!
Die schijven gaan zeker scheuren :shock:
Re: Rare remmen modificaties...
Posted: Sat Mar 29, 2008 7:14 pm
by FastFWD
Katana wrote:Keung wrote:Mensen gaan soms iets te ver met modificeren.
Mooi zijn = pijn lijden...zelfs boven eigen veiligheid!
Ik heb s2000 remmen op mijn del sol gehad, met VTI fusee's.
Zover ik weet zijn EP3 en s2000 remmen gelijk.
Schijven heb ik van de s2000 genomen, en herboort naar 4x100
Brackets hadden 2 spacertjes nodig, en er moest een klein stukje uitgehaald worden.
Was opzich geen moeilijke klus om ze te monteren.
Boren is schijven is een big No, NO.
Gek in een DelShow, denk aub aan de veiligheid en niet aan de show!
Die schijven gaan zeker scheuren :shock:
waarom niet herboren? Als je je velg goed vast zet, kan er niks mee gebeuren
Posted: Sat Mar 29, 2008 8:28 pm
by ee8
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.....
ik heb ook ap1 schijven op mijn EG pas"geknoeid".......
Posted: Sun Mar 30, 2008 11:18 am
by Gaskleppie
Herboren wordt al gedaan zo lang als er schijven bestaan. Nooit negatieve effecten van gezien buiten het trillen bij fout geboorde schijven.
Zijn velgen die een dubbele set gaten hebben (4x100 en 4x 114) ook slecht dan? Die hebben ook extra gaten waar niks mee gedaan wordt.
Posted: Sun Mar 30, 2008 12:46 pm
by roblom
Denk dat frans in de war is met het boren van gaatjes voor de ventilatie. Dat is inderdaad niet echt aan te raden.
Posted: Tue Apr 01, 2008 8:55 pm
by BugsM
roblom wrote:Denk dat frans in de war is met het boren van gaatjes voor de ventilatie. Dat is inderdaad niet echt aan te raden.
Ook al boor je zelf niet in de schijven, dan beginnen de af fabriek geboorde schijven ook al op die punten te scheuren. Ik zal zal in elk geval nooit geboorde schijven nemen....
Posted: Wed Apr 02, 2008 12:47 am
by Katana
Nee, ik bedoel boren in de wheel hub van de schijf.
Als de schijven geboord worden als het productie proces klaar is (lees uitgehard) krijg je van boren zeker scheuren die groter worden.
Wat men wel zonder problemen kan doen is boren en dan pas de laatste uithard procedure doen.
Posted: Wed Apr 02, 2008 10:42 am
by ee8
Katana wrote:Nee, ik bedoel boren in de wheel hub van de schijf.
Als de schijven geboord worden als het productie proces klaar is (lees uitgehard) krijg je van boren zeker scheuren die groter worden.
Wat men wel zonder problemen kan doen is boren en dan pas de laatste uithard procedure doen.
als het goed geboord wordt zie ik daar geen problemen in hoor.....
zou me meer zorgen maken over knoeiwerk wat bevesting remtang aangaat........dat kan wel es knoeiwerk zijn, maar als je nadenkt en het goed doet zie ik geen issues met het monteren/aanpassen van remdelen....
Ap-Racing of Alcon maken universele tangen, die zullen ook op maat gemaakt moeten worden op bepaalde fusees........
Posted: Fri May 30, 2008 9:58 pm
by hardcorehonda
niels.. bespraar jezelf de moeite...
Ik bespeur hier enige kortzichtigheid :-)
Posted: Fri May 30, 2008 10:25 pm
by kamelenjager
Ik ga volgende week EE8 fusees op mijn ED9 monteren.
Met daarop 282mm schijven (origineel honda) herboord naar 4x100 (door Derkie, voor de bekenden).
En aangepaste centreerringen.
Wat wordt hier van gevonden?
Posted: Wed Aug 13, 2008 2:53 pm
by Delta_lima
:lol: Leuk om te lezen, dat was ik op mijn del sol.
Was gewoon allemaal goed hoor, zolang jullie er geen eigen negatieve ervaringen mee hebben, moet je er gewoon niet over praten, want zo worden meningen voor ervaringen gezien :wink:
Posted: Wed Aug 13, 2008 9:35 pm
by Keung
Het kan altijd gekker:
Brembo covers om je bestaande remklauw plakken.
Ja, u leest het goed: PLAKKEN!
Bron:
Ebay

Posted: Wed Aug 13, 2008 9:48 pm
by D_ToXx²
hahahhaaaaaaa!!!
ik was ook een keer op youtube een filmpje aan het kijken met iets voor in de einddemper. net een turbo
http://nl.youtube.com/watch?v=yfxGq77Shl4
deze suffe zooi dus :wink:
denk zelfs dat de auto er langzamer wordt dan sneller

Posted: Wed Aug 13, 2008 10:59 pm
by Lucas79
What the... :shock:
Ik zie de advertentie op MP al staan:
Nette Civic ...
Brembo Remmen rondom
...
:evil:
Posted: Wed Aug 13, 2008 11:10 pm
by eteuben
unicorn wrote:What the... :shock:
Ik zie de advertentie op MP al staan:
Nette Civic ...
Brembo Remmen rondom
...
:evil:
S2000 met brembo :razz:
http://link.marktplaats.nl/185858267
Posted: Wed Aug 13, 2008 11:48 pm
by Delta_lima
Ik dacht dat het ricer tijdperk nu wel voorbij was... :S
Posted: Thu Aug 14, 2008 7:44 am
by Katana
Goed idee om de lijm op de plaats te doen waar de remblokken moeten kunnen glijden