Page 1 of 1

Gereviseerde K20

Posted: Sat Feb 23, 2008 12:25 pm
by VtecBob
Ik had even een vraag!
Een vriend van me heeft een Civic ek, en is dus bezig om een k20 in te swappen. Nou schijnt dit blok helemaal gereviseerd te zijn.
Is het een fabel dat een honda blok na revisie olie zuipt of valt dit best mee? Alvast bedankt :!:

Posted: Sat Feb 23, 2008 3:51 pm
by roblom
Geene feit maar ook geen fabel. De kans is wel aanwezig en misschien iets groter dan bij een ander merk maar een goed revisie bedrijf moet denk ik wel kunnen reviceren zonder er een olieboot van te maken.

Posted: Sat Feb 23, 2008 6:47 pm
by Jo&
roblom wrote:Geene feit maar ook geen fabel. De kans is wel aanwezig en misschien iets groter dan bij een ander merk maar een goed revisie bedrijf moet denk ik wel kunnen reviceren zonder er een olieboot van te maken.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Maarr.... Zoals Roblom heel correct zegt, als het bij een goed revisie bedrijf is gebeurt, dan moet het zeker kunnen zonder dat je olie aandelen hoeft te kopen. Maar het is zeker niet uitgesloten dat hij wel olie kan gaan gebruiken.
Als denk ik dat de mythes, fabels en feiten vaker op B-series blokken zijn gebaseerd omdat die simpel weg ouder zijn.

Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.

Posted: Tue Feb 26, 2008 10:35 am
by Katana
Jo& wrote:
Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.


Inderdaad de belangrijkste vraag.

Een K20A gereviseerd? Ben ik heel benieuwd waarom :-?

Posted: Sat Mar 01, 2008 10:21 am
by VtecBob
Katana wrote:
Jo& wrote:
Ik zou navragen waarom en waar hij gereviseerd is.


Inderdaad de belangrijkste vraag.

Een K20A gereviseerd? Ben ik heel benieuwd waarom :-?


Krukaslager bij cil 1 was eruit geklapt :-?

Posted: Sat Mar 01, 2008 11:39 am
by Sincx
Ik heb in mijn Prelude destijds ook een gereviseerd blok gehad, verbruikte praktisch geen olie. Dus die fabel kan de kast in imo.

Posted: Sat Mar 01, 2008 2:15 pm
by roblom
Sincx wrote:Ik heb in mijn Prelude destijds ook een gereviseerd blok gehad, verbruikte praktisch geen olie. Dus die fabel kan de kast in imo.

Dus als het 1 keer goedgegaan is is het geen fabel meer?

Posted: Sat Mar 01, 2008 3:16 pm
by Sincx
Is het iig geen fabel maar ligt het puur aan waar je het laat doen? :(

Posted: Sat Mar 01, 2008 3:32 pm
by Gaskleppie
idd, ik ken ook zat gevallen die niet zo lekker door de revisie heen kwam.
Het is nogal van wat dingen afhankelijk of het succesvol wordt.

Van het ergste uitgaan is idd ook niet reeel, maar je moet wel voorzichtig zijn.

Posted: Sat Mar 01, 2008 5:48 pm
by Katana
Precies, geen VW sloper (no offence Martin O) aan een Honda laten zitten.

Kortom kennis van zaken en spreekt bij voorkeur alleen Japans 8)

Posted: Sat Mar 01, 2008 11:27 pm
by Lucas79
Ik heb ongeveer 100.000km met een gereviseerd AS (CRX type 1) blok gereden en daar hoefde ik de olie nooit bij te vullen. Werd alleen ververst tijdens de APK. Ik reed er ongeveer 25.000 per jaar mee. (ja ik weet het, had eigenlijk vaker olie moeten verversen, maar wist toen ook niet beter) Feit is dat het een goede revisie is geweest dus, waarbij de CRX geen extra olie verbruikte

Posted: Tue Mar 04, 2008 4:14 pm
by VtecBob
Nou het blok hangt erin alleen gaf een nokkenas sensor storing aan.
kwestie van sensor vervangen?

Posted: Tue Mar 04, 2008 6:58 pm
by roblom
Of de distributieriem timing goedzetten :D

Posted: Tue Mar 04, 2008 7:02 pm
by AllGo
Ketting :D

Posted: Wed Mar 05, 2008 4:13 pm
by VtecBob
AllGo wrote:Ketting :D


Nog meer suggesties? of kan dit alleen de oorzaak zijn? 8)

Posted: Wed Mar 05, 2008 4:32 pm
by Gaskleppie
Is de storings melding van een defecte sensor of geeft de sensor aan dat de timing verkeerd staat? De foutmeldingen zijn tegenwoordig knap uitgebreid. je kan er vaak zo uithalen wat er mis is.

Posted: Sat Mar 08, 2008 12:46 pm
by VtecBob
Gaskleppie wrote:Is de storings melding van een defecte sensor of geeft de sensor aan dat de timing verkeerd staat? De foutmeldingen zijn tegenwoordig knap uitgebreid. je kan er vaak zo uithalen wat er mis is.


Het was een tandwiel ofzo bij de nokkenas, iets met plunjers.
Weet het niet precies, ding loopt bijna, alleen als die warm is begon die te stotteren. :roll: