Evenv oorstellen: Lucas - Type-R 2015 (FK2)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)

Post by Vissa »

Verschil in koppel tussen 2500 en 3500rpm is echt insane, zit gewoon dik 120nm verschil tussen stock en gemapt!
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Lucas - Type-R 2015 (FK2) gekocht (^_^)

Post by Lucas79 »

Hey Murphy,

De remap bevalt me prima! Het is zeer goed merkbaar in elke versnelling, ook in laag toerental.

Van 100 naar 200 scheelt het ongeveer 5 seconden! van 150-200 in zesde versnelling scheelt het 3,5 seconde. (gemeten met de ingebouwde laptimer) Ik heb er net nieuwe Michelin Super Sport 3 banden onder liggen en daarmee krijg ik het vermogen goed op de weg.

Vanaf 0 is het wel even 'zoeken' als je het maximale er uit wilt halen. Met de 0-100 timer heb ik nu 5,06 gehaald, ten opzichte van 5,71 voor de map. Ik vermoed dat het mogelijk is om onder de 5 sec. te halen, aangezien ik die sprint nog maar 3 keer geprobeerd heb. Het blijft natuurlijk iets wat arbitrair is met de ingebouwde timer, omdat die uit gaat van een 'stoplicht' in plaats van beweging.

Ik heb sterk zitten overwegen of ik de remap alleen achter de +R knop wilde hebben, uiteindelijk gekozen voor beide, mede omdat het ook in verbruik zou schelen. Dat laatste heb ik echter nog niet gemerkt. :rolleyes:

Wat overigens wel 'bijzonder' is, is dat mijn FK2 stock 10pk lager had dan fabriekswaarde, maar wel bijna 50NM meer koppel. Volgens Geert van BR is dit 'normaal', hoewel bij mij het koppel stock wel hoger was dan hij tot nu toe gezien had en het vermogen iets lager. Ook het uiteindelijke koppel (ruim 20NM) is hoger dan eerdere FK2's die hij gedaan had, terwijl het vermogen uit is gekomen op wat hij verwachtte. (1 in NL en een aantal in BE)

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
Post Reply