Evenv oorstellen: Lucas - Type-R 2015 (FK2)
Zo, heb de brug gekocht. Het is een twee koloms brug geworden die standaard goed is voor 2600kg. Ik ga deze zelf ombouwen naar 230V en waarschijnlijk moet de brug iets smaller en iets lager worden. Dit zal nog best een klus worden, maar ik heb gelukkig iemand die gaat helpen en er het een en ander van af weet. Plaatje is al van Marktplaats gehaald, maar ik neem aan dat de meeste van jullie wel weten hoe een twee koloms brug er uit ziet Zaterdag 31 mei ga ik de brug ophalen. Ik houd jullie op de hoogte!
(wie wil er vrienden met mij worden? :twisted: )
(wie wil er vrienden met mij worden? :twisted: )
Deus Ex Machina!
verlagen, hoe ga je dat doen? Brug inbouwen in de vloer lijkt me verstandiger, en vergeet niet dat een 2 kolommer 2 lange en 2 korte armen heeft, korte armen = motorzijde, wel zo verstandig om op te letten als je deze op gaat bouwen
Veel plezier ermee en er van, scheelt enorm veel werk en ellende dan als je alles op een krik en bokken moet doen
Veel plezier ermee en er van, scheelt enorm veel werk en ellende dan als je alles op een krik en bokken moet doen
Terwijl jullie allemaal een gezellige Dynodag hadden samen met tzs, ben ik de brug wezen ophalen. Tering wat is dat ding zwaar zeg, moet zeggen dat ik me daar wel een beetje op verkeken had, gelukkig had ik een flinke krachtpatser bij me. Die lui die me de brug verkocht hebben waar ook nog zo aardig om er een komplete handleiding bij te doen over hoe de brug weer in elkaar gezet moet worden.
De motor kan 2600kg tillen op 380V/400V maar kan standaard ook al aangesloten worden op 230V. We hebben niet terug kunnen vinden wat dan het laad vermogen is, maar ik vermoed rond 1400-1500kg. Precies voldoende dus voor ons doel 8)
De brug ligt ondertussen in de garage. Deze moet nu z.sm. helemaal leeg zodat de brug ingebouwd kan gaan worden.
De motor kan 2600kg tillen op 380V/400V maar kan standaard ook al aangesloten worden op 230V. We hebben niet terug kunnen vinden wat dan het laad vermogen is, maar ik vermoed rond 1400-1500kg. Precies voldoende dus voor ons doel 8)
De brug ligt ondertussen in de garage. Deze moet nu z.sm. helemaal leeg zodat de brug ingebouwd kan gaan worden.
Deus Ex Machina!
Vandaag is de auto bij de dealer geweest voor onder andere de volgende punten:
1. handrem modificatie (constructie foutje, wordt vervangen onder garantie)
2. grote beurt.
3. nieuwe remschijven. (deze waren krom na 30k km, kon ook onder garantie vervangen worden. (met dank aan Marco)
4. De startknop weigert soms. (startmotor draait wel, maar pakt de motor niet op)
5. verkeerd smeervet tussen frame en subframe, waardoor er een harde "tik" klinkt als je beetje lomp de bocht om hoekt.
Ik kreeg een mooie EP2 als leenauto mee. (Had ook een S2000 mogen meenemen, maar dan moest die voor 10:00u weer terug zijn en dat zou ik niet halen :roll: Maar goed, dan nu het verloop van de 4 puntjes:
1. Handrem was wel binnengekomen, maar een zilvergrijze ipv zwart. Is dus niet vervangen. Is een nieuwe voor besteld, wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt.
2. Grote beurt: geen probleem.
3. Nieuwe remschijven: geen probleem, remt weer als nieuw!
4. Mijn FN2 (en schijnbaar meerdere) heeft een verkeerd vliegwiel! :shock:
5. geen idee wat hier de status van is.
Wat blijkt, de tandjes zijn schuin afgevlakt, maar dit had een recht tandwiel moeten zijn waardoor de startmotor deze af en toe net mist. Het goede vliegwiel is besteld en zodra deze binnen is, wordt er een vervolg afspraak gepland. (Auto weer een dag kwijt)
"Mooie" is dat Honda NL het eerst niet onder garantie wilde laten vallen, omdat ze net de bak helemaal los hadden gemaakt vanwege de synchromesh ringen. Dan had de dealer gelijk dat vliegwiel kunnen vervangen. :-? rare jongens bij Honda. ze melden het namelijk niet bij de dealers, alleen als er specifiek naar gevraagd wordt zeggen ze: "Ja, klopt, is een bekend probleem." Uiteraard is je stelling met zo'n antwoord gelijk onderuitgeschoffeld, dus nu wordt wederem de hele bak uit elkaar geschroeft om het vliegwiel te vervangen. Alles bij elkaar zit er zometeen al meer dan 12 uur garantiewerk in mijn FN2 en wil niet weten hoeveel €€€ aan onderdelen als ik die allemaal zelf had moeten vervangen. Moet eerlijk zeggen dat ik dit technisch een beetje vindt tegenvallen van Honda, maar ze lossen het wel netjes op.
Marco van Auto Arnhem: bedankt voor de hulp zover!
1. handrem modificatie (constructie foutje, wordt vervangen onder garantie)
2. grote beurt.
3. nieuwe remschijven. (deze waren krom na 30k km, kon ook onder garantie vervangen worden. (met dank aan Marco)
4. De startknop weigert soms. (startmotor draait wel, maar pakt de motor niet op)
5. verkeerd smeervet tussen frame en subframe, waardoor er een harde "tik" klinkt als je beetje lomp de bocht om hoekt.
Ik kreeg een mooie EP2 als leenauto mee. (Had ook een S2000 mogen meenemen, maar dan moest die voor 10:00u weer terug zijn en dat zou ik niet halen :roll: Maar goed, dan nu het verloop van de 4 puntjes:
1. Handrem was wel binnengekomen, maar een zilvergrijze ipv zwart. Is dus niet vervangen. Is een nieuwe voor besteld, wordt een nieuwe afspraak voor gemaakt.
2. Grote beurt: geen probleem.
3. Nieuwe remschijven: geen probleem, remt weer als nieuw!
4. Mijn FN2 (en schijnbaar meerdere) heeft een verkeerd vliegwiel! :shock:
5. geen idee wat hier de status van is.
Wat blijkt, de tandjes zijn schuin afgevlakt, maar dit had een recht tandwiel moeten zijn waardoor de startmotor deze af en toe net mist. Het goede vliegwiel is besteld en zodra deze binnen is, wordt er een vervolg afspraak gepland. (Auto weer een dag kwijt)
"Mooie" is dat Honda NL het eerst niet onder garantie wilde laten vallen, omdat ze net de bak helemaal los hadden gemaakt vanwege de synchromesh ringen. Dan had de dealer gelijk dat vliegwiel kunnen vervangen. :-? rare jongens bij Honda. ze melden het namelijk niet bij de dealers, alleen als er specifiek naar gevraagd wordt zeggen ze: "Ja, klopt, is een bekend probleem." Uiteraard is je stelling met zo'n antwoord gelijk onderuitgeschoffeld, dus nu wordt wederem de hele bak uit elkaar geschroeft om het vliegwiel te vervangen. Alles bij elkaar zit er zometeen al meer dan 12 uur garantiewerk in mijn FN2 en wil niet weten hoeveel €€€ aan onderdelen als ik die allemaal zelf had moeten vervangen. Moet eerlijk zeggen dat ik dit technisch een beetje vindt tegenvallen van Honda, maar ze lossen het wel netjes op.
Marco van Auto Arnhem: bedankt voor de hulp zover!
Deus Ex Machina!
@Gangaran: bijna 40k (beetje veel km's gemaakt, 04-07-08 heb ik de FN2 een jaar )
@Japans Zwaard: opzich een goed idee, maar heb net een hoop €€€ aan een brug uitgegeven, had ik dit van te voren geweten had ik misschien eerst voor de LSD gegaan. Moet ik even heel goed over nadenken... (lees, met de vrouw overleggen, weinig kans :roll: )
@Japans Zwaard: opzich een goed idee, maar heb net een hoop €€€ aan een brug uitgegeven, had ik dit van te voren geweten had ik misschien eerst voor de LSD gegaan. Moet ik even heel goed over nadenken... (lees, met de vrouw overleggen, weinig kans :roll: )
Deus Ex Machina!