Page 1 of 1

Antenne ATR + remschijven voor.....

Posted: Sun Nov 04, 2007 8:28 pm
by ATR 270
2 onderwerpen in 1 topic, om het schoon te houden :lol:

1.) Antenne: het motortje loopt wel, maar de antenne gaat niet meer naar beneden, of ik moet een handje helpen.......
Ik heb echt geen kaas gegeten van electrische antennes, waar begin ik met zoeken?

2.) Remmen voor: ik wil mijn remmen upgraden met ATD schijven en Ferrodo. Echter weet ik nog van mijn 97-er Accord dat dat net ff wat anders werkt als bij een ee8 of een prelude. Toen kon ik gelijk mijn wiellagers ook vervangen. Hoe zit dat met een ATR?

bij voorbaat dank

Posted: Sun Nov 04, 2007 8:31 pm
by BugsM
Mocht je een nieuwe antenne nodig hebben. Ik heb nog een complete liggen van een ATR....

Re: Antenne ATR + remschijven voor.....

Posted: Sun Nov 04, 2007 10:40 pm
by W-ice
ATR 270 wrote:1.) Antenne: het motortje loopt wel, maar de antenne gaat niet meer naar beneden, of ik moet een handje helpen.......
Ik heb echt geen kaas gegeten van electrische antennes, waar begin ik met zoeken?


Het zou nog kunnen zijn dat er gewoon vuil tussen de lagen van je antenne zit. Als je dat even grondig schoon maakt en lichtjes invet, zal deze wellicht wel weer gewoon ingaan..

Greetz,
Wouter

Posted: Mon Nov 05, 2007 7:39 pm
by MPG
Bij mijn ATR heb ik de schijven vervangen zonder nieuwe wiellagers te monteren.

Posted: Mon Nov 05, 2007 10:26 pm
by ATR 270
MPG wrote:Bij mijn ATR heb ik de schijven vervangen zonder nieuwe wiellagers te monteren.


dus wieltje eraf, klauwtje eraf, borgpennetje los, schroefjes eruit en schijfje eraf pakken?

Posted: Mon Nov 05, 2007 10:56 pm
by MPG
Makkelijk gezegd, iets minder makkelijk gedaan. Zoals altijd zat er wel weer iets tegen...

Die fixeer schroefjes zaten muurvast (vastgeroest). Met kruipolie, griptang en een slagschroevedraaier was er maar eentje los te krijgen. De andere moesten voorzichtig uitgeboord worden.

Posted: Tue Nov 06, 2007 10:17 pm
by ATR 270
MPG wrote:Makkelijk gezegd, iets minder makkelijk gedaan. Zoals altijd zat er wel weer iets tegen...

Die fixeer schroefjes zaten muurvast (vastgeroest). Met kruipolie, griptang en een slagschroevedraaier was er maar eentje los te krijgen. De andere moesten voorzichtig uitgeboord worden.


nee ok, maar dan weet ik in ieder geval dat het iets normaler is dan bij een 97-er 2.0i ls...........hoe vreemd dat ook klinkt