Page 1 of 1
Verlagingsveren
Posted: Mon Oct 15, 2007 10:58 pm
by Killabee
Ik zit naar verlagingsveren te kijken voor mijn ITR.
Nu sta ik voor 3 keuzes.
H&R Sport - 35mm verlaging rondom
Tein S tech - ook ongeveer 35mm verlaging
Eibach - 25mm rondom
Welke adviseren jullie, ik wil niet al te stug, gaat me meer om een nette verlaging en eigenlijk gewoon de huidige eigenschappen bewaren.
Kom niet met ellenlange technische verhalen, heb er veel over gehoord. Ik wil eigenlijk alleen een voorkeur/ervaring etc horen met eventueel argumenten.
Alvast bedankt jongens...
Posted: Tue Oct 16, 2007 4:59 am
by wilco
Dit is een moeilijk stukje bij de ITR want bij heel veel verlagingsveren verziek je het goede weggedrag bij de ITR, daarom moeten zulke veren zorgvuldig uitgekozen worden.
Ook moet je kijken naar de springrate van de veren , want heel veel veren hebben een zachtere springrate dan OEM.
Ik rij met Spoon veren die een wel een hardere springrate hebben en maar 20 mm verlagen , met de andere geen ervaring.Ik weet wel van de TEIN setjes dat de springrate zelf nog zachter is als OEM.
Posted: Tue Oct 16, 2007 7:53 am
by HONDA
Ik had Tein S-Tech op de ITR om exact dezelfde reden als jij aangeeft. Ik wilde voor het mooie wat lager maar niet de eigenschappen verzieken. De Tein set deed dat zonder problemen.
Posted: Tue Oct 16, 2007 9:12 am
by HondaFan
Ik heb apexveren onder mijn integra. 35mm verlaging en oogt stukken beter. Rij-eigenschappen: Bijna zelfde als OEM.
Heb ook HKS schroefset onder mijn ITR gehad. Rij-eigenschappen: Reed HEERLIJK!! Lekker stug maar ook niet te extreem. Veel beter dan OEM vind ik.
Posted: Tue Oct 16, 2007 4:45 pm
by wilco
Van dat lijstje zou ik de Eibach kiezen , veel goede reviews over gelezen.
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?id=445334
Stock DC2R
246 lb/in 140 to 246 lb/in -.51" -.51" 13.5" 13.5"
4.4 kg/mm 2.5 to 4.4 kg/mm -13 mm -13 mm 343 mm 343 mm
Eibach Prokit - DC2R
331 lb/in 126 to 194 lb/in -1.3"
5.9 kg/mm 2.3 to 3.5 kg/mm -15 to 20 mm -10 to 15 mm
Spoon Sports Progressive
363 lb/in 307 lb/in -.79" -.79"
6.5 kg/mm 5.5 kg/mm -20 mm -20 mm
Tein S-Tech Soft
145 to 335 lb/in 67 to 273 lb/in -1.02" -1.30"
2.6 to 6.0 kg/mm 1.2 to 4.9 kg/mm -26 mm -33 mm
Tein S-Tech Medium
134 to 446 lb/in 56 to 385 lb/in -1.02" -1.30"
2.4 to 8.0 kg/mm 1.0 to 6.9 kg/mm -26 mm -33 mm
Doe er wat mee, of het helemaal up to date is weet ik niet maar je hebt een indicatie.
Posted: Tue Oct 16, 2007 7:45 pm
by Voodoo
Kijk eens wat een feedback :thumbs: 8)
Posted: Tue Oct 16, 2007 8:00 pm
by JDMTEG
Ik heb de H&R veren eronder liggen en ik vind de wegligging nog steeds prima.
Posted: Wed Oct 17, 2007 5:47 pm
by Killabee
@Wilco, dat noem ik pas uitgebreid reageren, erg bedankt.
Ik heb wel de H&R veren besteld. Ik wilde de EIBACH veren nemen, maar die vond ik te weinig verlagen, vandaar dat ik de H&R's genomen heb.
Posted: Wed Oct 17, 2007 6:39 pm
by wilco
Graag gedaan :wink:
Posted: Thu Oct 18, 2007 8:16 am
by Killabee
Heeft er iemand een foto van een ITR met 17" en 3,5 cm verlaging?
Posted: Thu Oct 18, 2007 8:04 pm
by JDMTEG
ITR met H&R veren en 17inch velgen. Er liggen wel 215/40 serie banden op. Dus auto staat iets hoger dan met 205/40 serie banden.
Ik weet niet meer hoeveel mm hij exact is gedaalt. Maar ik dacht dat het minder dan 35mm was.
En, valt het erg tegen?
Posted: Thu Oct 18, 2007 8:38 pm
by Killabee
Ik wil 'm wel ietsjes lager ja, maar dat van jou ziet er uit als 20 of 25. Dus ik denk dat ik met 35 wel tevreden zal zijn.
Bedankt voor de foto's...
Posted: Thu Oct 18, 2007 9:09 pm
by Sinan
ik zou een schroefset nemen
Posted: Fri Oct 19, 2007 9:54 pm
by JDMTEG
Killabee wrote:Ik wil 'm wel ietsjes lager ja, maar dat van jou ziet er uit als 20 of 25. Dus ik denk dat ik met 35 wel tevreden zal zijn.
Bedankt voor de foto's...
Ik denk dat het idd zoiets moet zijn. 20 Ã 25 mm
Maar ik denk dat H&R maar één soort veren heeft voor de ITR. Dus hopelijk komt die van jou lager te liggen.
Hou ons maar op de hoogte.
Posted: Thu Apr 24, 2008 7:28 am
by Sincx
Om even een oud topic naar boven te halen, ik zit te kijken om de CTR iets omlaag te gooien maar het laatste wat ik wil is nog eens veel stugger te gaan rijden en al helemaal niet de handling te verzieken.
Tot dusver blijkt volgens wat reviews dat je met een set Tein S of Eibachs bijvoorbeeld de rijeigenschappen verbeterd in combinatie met de fast road setup. Kan een set TEIN S-Tech Springs voor Euro 200,- bezorgd en wel krijgen.
Nu vraag ik me af of je met die fast road setup settings ook nog normaal rechtuit kan rijden en de levensduur van je banden niet direct inkort.
Tevens heb je kennelijk 'camber bolts' voor voorzijde nodig en 'camber arms' voor de achterzijde om uberhaupt te kunnen gaan uitlijnen als je niet de standaard veren gebruikt ?
En ik neem aan dat ik bij een goeie garage cq bandenspecialist de auto ook kan laten stellen voor fast road setup daar de waarden welke hiervoor gebruikt worden na te gaan zijn ??
Van internet geplukt niet 100% of dit juist is of waar ik die waarden zou moeten kunnen vinden. Iemand ?
Standaard:
Camber Front = 0°00' +or- 45'
Camber Rear = -0°45' +or- 45'
Caster Front = 1°33' +or- 1°
Total Toe Front = 0 +or-3 mm
Rear Adjust = Toe In 2mm +2 or-1 mm
En Fast road Setup:
Front.
Zero toe.
1.5 degrees negative toe.
5 degrees positive castor.
Rear.
2.0mm toe out.
1.0 degrees negative camber.
Ben een leek wat dit betreft

ops:
Posted: Thu Apr 24, 2008 7:48 am
by vtecmoon
ik heb de H&R met camber correctie. Zo'n 3.5cm verlaagt. rijdt zoals Oem. wellicht klein beetje stugger, maar komt het weggedrag alleen maar ten goede in mijn opzicht.
Posted: Thu Apr 24, 2008 11:33 pm
by Sincx
Alright en wat heb je voor dat setje veren betaald als ik vragen mag ?
En qua settings heb je daar iets voor aangehouden of zo bij de garage afgegeven en stel maar af of ?
Posted: Fri Apr 25, 2008 8:54 pm
by Beekie
Zelf heb ik onder mijn Accord H&R gekozen op aanraden van TCC, 5cm verlaging. Dit zijn progressieve veren (als ik het goed zeg) en kostte mij destijds ongeveer €350,-- (alleen de verenset).
Ben een keer meegereden met een ATR die dezelfde H&R veren had en moet zeggen dat dat echt goed bevallen is, in jouw geval zou ik dat in overweging nemen :thumbs: ook voor een ITR.
greetzz,
Jeroen
Posted: Sat Apr 26, 2008 2:27 pm
by Sincx
Heb de Tein's besteld, iemand die weet waar ik camber bolts (voor) en armen (achter) kan bestellen en welke ik precies moet hebben ??
( CTR EP3 2005 )
Posted: Sat Apr 26, 2008 10:46 pm
by slydawg
Ik heb nog een setje gebruikte camber bolts liggen voor voor.