Page 1 of 1
brandstofdruk regelaar
Posted: Thu Oct 11, 2007 4:32 pm
by MFH
Hallo,
zoals in voorstellen al genoemd ben ik een kitcar aan het bouwen waar een K20A JDM in moet komen, nu twijfel ik of er een drukregelaar tussen moet en wat het nut ervan is of heb ik genoeg aan een brandstofpomp met een bepaalde druk :?:
Bedankt Marcel.
Posted: Thu Oct 11, 2007 5:06 pm
by mr. X
Benzine druk regelaar zit er volgens mij altijd tussen. :dunno:
Heb horen zeggen dat de K20A motoren (te) rijk staan. BDR ertussen met een metertje en afstellen op de testbank. Je hebt deze auto om te sturen dus het lijkt me sowieso verstandig hem te laten afstellen op een testbank.
Posted: Thu Oct 11, 2007 9:17 pm
by slydawg
mr. X wrote:Benzine druk regelaar zit er volgens mij altijd tussen. :dunno:
Heb horen zeggen dat de K20A motoren (te) rijk staan. BDR ertussen met een metertje en afstellen op de testbank. Je hebt deze auto om te sturen dus het lijkt me sowieso verstandig hem te laten afstellen op een testbank.
Dat gaat ook niet zomaar op een CTR/K20.
Posted: Fri Oct 12, 2007 9:14 am
by roblom
slydawg wrote:mr. X wrote:Benzine druk regelaar zit er volgens mij altijd tussen. :dunno:
Heb horen zeggen dat de K20A motoren (te) rijk staan. BDR ertussen met een metertje en afstellen op de testbank. Je hebt deze auto om te sturen dus het lijkt me sowieso verstandig hem te laten afstellen op een testbank.
Dat gaat ook niet zomaar op een CTR/K20.
Waarom niet dan? FPR met meter zet je er toch zo op?
Re: brandstofdruk regelaar
Posted: Fri Oct 12, 2007 9:21 am
by Harko
MFH wrote:Hallo,
zoals in voorstellen al genoemd ben ik een kitcar aan het bouwen waar een K20A JDM in moet komen, nu twijfel ik of er een drukregelaar tussen moet en wat het nut ervan is of heb ik genoeg aan een brandstofpomp met een bepaalde druk :?:
Bedankt Marcel.
moet er wel tussen.. Moet sowiezo
EP heeft de pomp geloof ik in de tank zitten, dus die bdr moet er tussen.. Zowiezo ook een andere fuelrail ivm retourleiding die ep3 niet heeft..
ee8 kan je dit duidelijker uitleggen omdat hij een k20 in een civic heeft
Posted: Fri Oct 12, 2007 5:01 pm
by slydawg
roblom wrote:slydawg wrote:mr. X wrote:Benzine druk regelaar zit er volgens mij altijd tussen. :dunno:
Heb horen zeggen dat de K20A motoren (te) rijk staan. BDR ertussen met een metertje en afstellen op de testbank. Je hebt deze auto om te sturen dus het lijkt me sowieso verstandig hem te laten afstellen op een testbank.
Dat gaat ook niet zomaar op een CTR/K20.
Waarom niet dan? FPR met meter zet je er toch zo op?
Zowiezo ook een andere fuelrail ivm retourleiding die ep3 niet heeft..
Had het over een CTR dan, een swap is ander verhaal.
Re: brandstofdruk regelaar
Posted: Fri Oct 12, 2007 8:08 pm
by ee8
Harko wrote:MFH wrote:Hallo,
zoals in voorstellen al genoemd ben ik een kitcar aan het bouwen waar een K20A JDM in moet komen, nu twijfel ik of er een drukregelaar tussen moet en wat het nut ervan is of heb ik genoeg aan een brandstofpomp met een bepaalde druk :?:
Bedankt Marcel.
moet er wel tussen.. Moet sowiezo
EP heeft de pomp geloof ik in de tank zitten, dus die bdr moet er tussen.. Zowiezo ook een andere fuelrail ivm retourleiding die ep3 niet heeft..
ee8 kan je dit duidelijker uitleggen omdat hij een k20 in een civic heeft
klopt.
de ctr heeft een drukregelaar bij de pomp in de tank zitten en er gaat alleen een aanvoerleiding naar de rail.
als je swapt ofzo kan je het beste een andere fuelrail nemen en een brandstofdrukregelaar in je retourleiding zetten, die zet je statisch op 52psi en dan werkt het goed.
Posted: Fri Jan 29, 2010 9:03 pm
by mr. X
Dat is best stoffig maar een nieuw topic aanmaken vond ik toch onnodig.
Binnenkort (morgen of overmorgen haha) weer eens knutselen en ik zocht eigenlijk een Benzine Druk Meter.
Heeft DBM/TCC en/of andere zaken dit op voorraad liggen? Kan zo niets vinden.
Zit er verschil in kwaliteit?
En wat moet zo'n ding kosten?
Zo een had ik er op mijn oude DC2, had er geen klachten over en heb eigenlijk ook geen andere gezien volgens mij.
Zit er een maximum aan de verhoging die je op de benzine druk kan zetten met een aftermarket druk regelaar voor er iets kapot gaat?
Dit gaat vooralsnog op de EJ9 maar over een tijdje wellicht op een groter broertje.
Heb wat spulletjes erop zitten maar vóór ik de IM swap wilde doen, zet ik er eerst een Air/Fuel metertje op om eens te kijken of het boeltje niet te arm gaat lopen. Ik verwacht namelijk haast dat er iets moet veranderen na al die aanpassingen, zeker nu hij dadelijk een boel meer en sneller lucht zal krijgen.
Thanks voor het meedenken.