Page 1 of 1

HELP, welke header voor K20A2?

Posted: Mon Oct 08, 2007 8:23 pm
by HondaDelsol
Hallo iedereen,

Ik heb net m'n mugen twinloop uitlaatlijn toegekregen, (waarvoor dank aan Frans!) en m'n filter wordt een Mugen Airbox. Maar welke header past hier nu goed op? Uiteraard de mugen header maar meer dan 2000 € heb ik niet over voor een paar geplooide buisjes staal. Voor dat geld heb ik een header van een ander merk + een k100...

Dus mijn vraag is, welke header is volgens jullie het best voor deze setup? (er komen wel nog nokkenassen en k100 bij, en misschien later nog JRSC, hier ben ik nog niet helemaal uit, miserie met keuring enzo ieder jaar...).

Ik heb zelf ook wat research gedaan en een boek gelezen (uit amerika) over k-motor tuning maar er staan geen japanse merken in, dus als iemand dyno's kan posten ofzo van spoon, mugen, ... om een goede vergelijking te hebben. Tot nu toe zou mijn voorkeur uitgaan naar de Jackson racing header of de DC sports racing header (zie foto's). Bedoeling is van zo veel mogelijk vermogen te winnen in hoge toeren zonder al te veel (liefst geen natuurlijk) koppel in de lagere toerentallen te verliezen.

Image

Image

Image

Image

En dan nog een klein vraagje, de catalysator, moet die weg? of kan het schadelijk zijn voor de motor als ik die vervang door een recht stuk buis? (bv. verbranden van kleppen door te weinig tegendruk)?

Hier, voor de liefhebbers, foto's van de Mugen Twinloop Catback :!:

Image

Image

Gr.
Bjorn.

Posted: Mon Oct 08, 2007 8:25 pm
by HONDA
Verplaatst naar Technisch... mensen let een beetje op waar je wat opent.

Posted: Mon Oct 08, 2007 8:28 pm
by slydawg
Toda?
DC is ook goed.

Posted: Tue Oct 09, 2007 5:02 am
by wilco
Buddy Club ,zo zijn er wel meer merken die veel maken voor de K20A.

Posted: Tue Oct 09, 2007 10:13 am
by Leemanske
Ik heb DC sports race header
En ik merk een enorm verschil in de lagere toeren
heeft voelbaar meer koppel
Maar op hoge toeren niet zoveel verschil
Enkel dat hij beter doortrekt...

Posted: Tue Oct 09, 2007 11:13 am
by HondaDelsol
wilco wrote:Buddy Club ,zo zijn er wel meer merken die veel maken voor de K20A.


Dat is net het probleem, er zijn er zoveel en ze beweren allemaal dat ze de beste header maken. Dus daarom dit topic, ik hoop dat er een paar mensen zijn die even de tijd nemen om hun ervaring met sommige merken te posten en/of dyno's.

Gr.

Posted: Tue Oct 09, 2007 11:15 am
by HondaDelsol
Leemanske wrote:Ik heb DC sports race header
En ik merk een enorm verschil in de lagere toeren
heeft voelbaar meer koppel
Maar op hoge toeren niet zoveel verschil
Enkel dat hij beter doortrekt...


En welk type heb je juist? En is het met of zonder cat?

Gr.

Posted: Tue Oct 09, 2007 12:10 pm
by Leemanske
4-2-1 zonder cat
enkel met flexibel...
Is zeer degelijk afgewerkt

Posted: Tue Oct 09, 2007 12:12 pm
by Leemanske
BTW ge zeid van aalst...
Ik van Geraardsbergen
Als ge eens wilt mee rijden
moogt ge gerust eens afkomen hoor...
Heb ongeveer dezelfde setup als jij zou willen hebben

Greetz

Posted: Wed Oct 10, 2007 2:58 pm
by ep3 civic
ik heb een jackson racing header en ben er heel tevreden van zowel onderin de toeren als bovenin. Bij de jackson racing zit een testpipe bij ipv een katalysator en dit kan trouwens geen kwaad.

Posted: Wed Oct 10, 2007 5:01 pm
by slydawg
DC sports race header is gewoon goed.
Ben je JDM of merk geil dan kom je uit bij Mugen, Toda, Hytech enz..en voor die betaal je ook goed.
Kwa prestaties zijn de verschillen bijna verwaarloosbaar....

Posted: Wed Oct 10, 2007 5:43 pm
by Leemanske
Ik moet toch ook zeggen dat ik enorm tevreden ben van DC...
Ook al werd er mij aangeraden om naar de duurdere te gaan
Maar heb er toch nog geen moment spijt van hoor...

Posted: Wed Oct 10, 2007 5:48 pm
by slydawg
Dat bedoel ik..
Ik heb er ook een aantal jaren mee rond gereden totdat het flexibele stuk scheurde.
Flexibele deel vervangen en nu rijdt iemand anders met een big smile op z'n gezicht rond.
Ook heb je met de JDM headers een JDM swaybar nodig wat bij de non JDM headers niet het geval is.

Posted: Wed Oct 10, 2007 5:56 pm
by Gangaran
slydawg wrote:Dat bedoel ik..
Ik heb er ook een aantal jaren mee rond gereden totdat het flexibele stuk scheurde.
Flexibele deel vervangen en nu rijdt iemand anders met een big smile op z'n gezicht rond.
Ook heb je met de JDM headers een JDM swaybar nodig wat bij de non JDM headers niet het geval is.


Waar rijd je nu mee dan? (Header)

Posted: Wed Oct 10, 2007 8:29 pm
by slydawg
Gangaran wrote:
slydawg wrote:Dat bedoel ik..
Ik heb er ook een aantal jaren mee rond gereden totdat het flexibele stuk scheurde.
Flexibele deel vervangen en nu rijdt iemand anders met een big smile op z'n gezicht rond.
Ook heb je met de JDM headers een JDM swaybar nodig wat bij de non JDM headers niet het geval is.


Waar rijd je nu mee dan? (Header)


Toda.

Posted: Thu Oct 11, 2007 1:06 pm
by Benjdmin
Gangaran wrote:
slydawg wrote:Waar rijd je nu mee dan? (Header)


Toda.


:lol: Answers the question then doesnt it?!

Posted: Thu Oct 11, 2007 3:22 pm
by Gangaran
slydawg wrote:
Gangaran wrote:
slydawg wrote:Waar rijd je nu mee dan? (Header)


Toda.


Nice 8)

Posted: Fri Oct 12, 2007 8:10 pm
by ee8
beste van de plank header is inderdaad volgens velen de toda. beter is eentje custom laten maken door een vakman, maja, kosten he......

gisteren met guy van cpl-racing poosje zitten ouwehoeren over k20's en hij zei inderdaad dat die toda header de beste was die je zo kunt kopen.