Page 1 of 8

Olie voor K20A2 motor

Posted: Sat Sep 22, 2007 12:59 pm
by HondaDelsol
Welke olie wordt er standaard door honda gebruikt voor de K20A2? Want overlaatst bij de honda dealer busje olie gekocht omdat hij mij wist te vertellen dat de K20A2 wel wat olie kan verbruiken en het soms nodig kan zijn om er wat bij te gieten.
De olie die ik gekregen heb is Castrol 10W40, maar ik vond het toch wat raar dat de olie roze was en die in mijn civic meer lichtbruin, e lichtbruin is de kleur die originele Honda-olie heeft en dit is 5W40. De honda dealer zei dat er standaard 10W40 op de K20A2 gaat en toen ik zei dat het mogelijk was dat er bij mij 5W40 opzat zei hij dat het geen kwaad kon om er 10W40 bij te doen. En toen begon ik me vragen te stellen... :roll:
Iemand die hier iets meer kan over vertellen?

PS: Civic heb ik in duitsland gekocht en is steeds op onderhoud geweest bij een honda-garage, dus het lijkt me raar dan honda in verschillende landen verschillende soorten olie zou gebruiken...

Posted: Sat Sep 22, 2007 2:14 pm
by Katana
Ik zou niet zo snel meer bij de garage komen, 5W-40 gooien bij 10W-40 is niet slim. Verschillende viscositeiten bij elkaar gooien zou ik nooit doen. Mengt niet.

Belangrijker is dat er synthetische olie in gaat.

Posted: Sat Sep 22, 2007 2:24 pm
by HondaDelsol
Ah ok, die 10W40 is trouwens half-synthetische. Dus toch maar best de 5W40 gebruiken van Honda zelf?

Gr.

Posted: Sat Sep 22, 2007 3:37 pm
by mr. X
Mijn CTR heeft met onderhoud de laatste 2 keer 10w40 gekregen als ik het goed heb. Ben niet thuis dus kan het niet nakijken zo 1 2 3, maar hij verbruikt geen spat olie. Na 4000/5000 km staat het peil nog op de helft, maar dan gaat ze er weer uit voor nieuwe.

Posted: Sat Sep 22, 2007 3:46 pm
by D_ToXx
huh? tegen mij zeiden ze dat ik er 0W40 in moest kieperen in mijn CTR :-?

Posted: Sat Sep 22, 2007 3:46 pm
by ee8
dealer gebruikt 5w40 castrol, 100% zeker. volsynth dus....

heb dat ook in de k20 en verbruikt geen druppel. olieverbruik standaard bij een k20 heb ik btw nog nooit van gehoord.....

Posted: Sun Sep 23, 2007 10:57 am
by Leemanske
in de mijne zit er mobil 0w40 full syntetisch
en verbruikt enkel wat olie bij veel vtec gebruik
maar heeft dan ook al 168000km gereden...
volgend onderhoud ga ik eens proberen met 5w40
of is dit niet verstandig als hij altijd op 0w40 heeft gereden?

Posted: Mon Sep 24, 2007 6:37 am
by Sander
ee8 wrote:dealer gebruikt 5w40 castrol, 100% zeker. volsynth dus....

heb dat ook in de k20 en verbruikt geen druppel. olieverbruik standaard bij een k20 heb ik btw nog nooit van gehoord.....


100% zeker?

Op mijn rekening van laatst staat Shell Helix. Dus misschien verscheelt het toch van dealer tot dealer, of mijn dealer schrijft iets anders op dan ie erin giet.

Posted: Mon Sep 24, 2007 10:55 am
by ee8
Sander wrote:
ee8 wrote:dealer gebruikt 5w40 castrol, 100% zeker. volsynth dus....

heb dat ook in de k20 en verbruikt geen druppel. olieverbruik standaard bij een k20 heb ik btw nog nooit van gehoord.....


100% zeker?

Op mijn rekening van laatst staat Shell Helix. Dus misschien verscheelt het toch van dealer tot dealer, of mijn dealer schrijft iets anders op dan ie erin giet.


ik doe meestal losse flessen bij de dealer halen en dat zijn castrols.....

maar zal wel per dealer verschilen idd.....

Posted: Tue Sep 25, 2007 10:01 am
by Katana
Belangrijkste is dat de olie full synthetisch is.

In het boekje en ik dacht ook op de dop staat de viscositeit.

Dit kan ook persoonlijke smaak/voorkeur zijn.

Ik heb er 5W-40 Full synt Castrol in en ververs elke 5000km en voor en na een trackday

Posted: Tue Sep 25, 2007 7:32 pm
by MPG
Gewoon half synthetische 10W40 olie voldoet perfect.
Volledig synthetische olie heeft bij circuit gebruik (racerij) voordeel, maar als groot nadeel is de extra slijtage zoals al eerder in een ander topic is besproken.

Posted: Tue Sep 25, 2007 8:56 pm
by slydawg
K20A2=>FullSynthetic.

castrol 0w30

Posted: Wed Nov 07, 2007 2:57 pm
by Roy
Hallo mensen ik weet niet waar jullie die adviezen vandaan halen

maar Honda recomands for the b16 vtec 5w40 :-)

maar voor de k20a2 castrol 0w30 :shock:

en ik kan het weten na mijn 2e ep3 Type-r :razz:

zoek het maar op. :idea:

Posted: Wed Nov 07, 2007 3:00 pm
by Roy
tenzij je tikkende kleppen wil hebben

ga je maar voor je half synthetische troep.

het is geen vtec-e

Posted: Wed Nov 07, 2007 7:01 pm
by slydawg
:zzz:

Posted: Wed Nov 07, 2007 7:14 pm
by mr. X
Stel jij jezelf ook even voor, g-unit.
Voor je ons de les komt leren......

Re: castrol 0w30

Posted: Wed Nov 07, 2007 7:46 pm
by ee8
g-unit wrote:Hallo mensen ik weet niet waar jullie die adviezen vandaan halen

maar Honda recomands for the b16 vtec 5w40 :-)

maar voor de k20a2 castrol 0w30 :shock:

en ik kan het weten na mijn 2e ep3 Type-r :razz:

zoek het maar op. :idea:


b16 doet het ook prima op een halfje...10w40 ofzo. zeker als het een wat oudere motor is, motul olie schijnen ze ook lekker te vinden. plus, bijna elke b-serie met 150k of meer op de klok lust olie.

en k20, 5w40 for sure.

Posted: Wed Nov 07, 2007 7:58 pm
by Gaskleppie
heb dat ook in de k20 en verbruikt geen druppel.


Nee, hehe'
Ding staat alleen maar stil........

Posted: Wed Nov 07, 2007 8:02 pm
by ee8
Gaskleppie wrote:
heb dat ook in de k20 en verbruikt geen druppel.


Nee, hehe'
Ding staat alleen maar stil........


nu kan ik een kut opmerking terug plaatsen over motoren maar dat doe ik lekker niet....

8)

Posted: Wed Nov 07, 2007 8:02 pm
by wilco
Olie is ook afhankelijk hoe de bestuurder er mee rijdt en wat zijn eisen zijn. Daarna kun je de keuze maken van de olie , en dan wel olie waar de B-series (bijv. van 10W40/5W50/5W40/etc..) of K-series het goed op doen , want er zit toch wel een breed begrip op.

Maar en 0W olie ...... :-?