Page 1 of 1

Tein Flex CTR EP3 problemen

Posted: Mon Sep 17, 2007 11:02 am
by ToyZ
Na de montage van de Tein Flex set zijn me een aantal zaken opgevallen:

Aan de achterzijde hoor je een metaal op metaal geluid wanneer je ermee over een richel of klinkerweg rijdt.
De hele set heb ik er nog eens afgehaald, maar alles zat naar behoren.
Vervolgens weer teruggeplaatst, maar zonder noemenswaardig resultaat.
Ik vermoed dat er iets mis is met een van de schokbrekers. De leverancier ervan is inmiddels op de hoogte en gaat dit probleem verder behandelen.

Tevens vind ik dat de achterzijde niet ver genoeg verlaagd. De hoogteverstelling is volledig ingedraaid en de borgmoeren van de veren staan helemaal omlaag.
Toch blijft er nog zeker twee vingers ruimte tussen de banden en het achterscherm.
Ik neem aan dat met het volledig uitdraaien van de bovenste twee borgmoeren de auto op zijn laagst staat, of dient de pre-load verder verhoogd te worden, door de borgmoeren verder in te draaien om de auto verder te laten zakken ?

Posted: Mon Sep 17, 2007 11:06 am
by HaRdCoRe-WeZ
Weet niet precies hoe dat met de Tein setjes zit, maar pre-load verhogen betekend doorgaans ook dat de auto hoger op zijn pootjes komt te staan.

Posted: Mon Sep 17, 2007 12:33 pm
by ToyZ
HaRdCoRe-WeZ wrote:Weet niet precies hoe dat met de Tein setjes zit, maar pre-load verhogen betekend doorgaans ook dat de auto hoger op zijn pootjes komt te staan.


Klopt volgens mij ook en is ook logisch te beredeneren.

Inmiddels heb ik op het UK Type R forum al diverse berichten gelezen over de hoogte verstelling van de set.
Kort en bondig komt het erop neer dat de set gewoon niet veel lager kan, maar dat daarbij wel de wielgeometrie enigzins goed blijft.
In een enkel geval heeft een gebruiker 1 van de borgmoeren (zitten er in totaal 3) laten vervallen, waarmee de totale verlaging een centimeter lager komt. Echter wordt hiermee wel de pre-load veranderd hetgeen in mijn beleving Tein niet zo bedoeld heeft.

Kortom denk ik dat er niet veel meer aan te doen valt, alhoewel mijn EP3 nu voor het gevoel wel een tractor lijkt, haha.

Posted: Mon Sep 17, 2007 12:48 pm
by vtecmoon
komt dat metaal op metaal geluid niet door het onderstel die eventueel tegen de einddemper tikt?

Hoor er wel vaker verhalen over bij het verlagen van de CTR.

Posted: Mon Sep 17, 2007 1:31 pm
by ToyZ
vtecmoon wrote:komt dat metaal op metaal geluid niet door het onderstel die eventueel tegen de einddemper tikt?

Hoor er wel vaker verhalen over bij het verlagen van de CTR.


Bedankt voor de input.

Echter de verlagingsset die ervoor op mijn EP3 zat deed mijn auto zelfs nog verder zakken en had het geluid toen niet.
Het geluid komt overigens van de bestuurderskant aan de achterzijde, dus de demper zou het in mijn beleving niet kunnen zijn.

Posted: Sat Nov 17, 2007 10:03 pm
by Katana
Hey Toyz,

Ik ben vanmiddag bij DBM langs geweest voor wat info aangaande Tein suspension.

Als het goed begrepen heb kan je de schroefset niet laag genoeg zetten?

Posted: Sat Nov 17, 2007 10:36 pm
by ToyZ
Katana wrote:Hey Toyz,

Ik ben vanmiddag bij DBM langs geweest voor wat info aangaande Tein suspension.

Als het goed begrepen heb kan je de schroefset niet laag genoeg zetten?


Niet laag genoeg naar mijn zin.
De schroefset staat nu op zijn laagste stand, waarbij ik nog zeker anderhalve vinger tussen het achterscherm en de band kan houden.
Dit geldt overigens niet voor alle type Honda's.

Posted: Sat Nov 17, 2007 11:15 pm
by Katana
ToyZ wrote:
Katana wrote:Hey Toyz,

Ik ben vanmiddag bij DBM langs geweest voor wat info aangaande Tein suspension.

Als het goed begrepen heb kan je de schroefset niet laag genoeg zetten?


Niet laag genoeg naar mijn zin.
De schroefset staat nu op zijn laagste stand, waarbij ik nog zeker anderhalve vinger tussen het achterscherm en de band kan houden.
Dit geldt overigens niet voor alle type Honda's.


De Tein Mono Flex kan (en moet) ook van onderen versteld worden, geld dit ook voor de Tein Flex?

Posted: Sun Nov 18, 2007 9:19 am
by ToyZ
Katana wrote:
ToyZ wrote:
Katana wrote:Hey Toyz,

Ik ben vanmiddag bij DBM langs geweest voor wat info aangaande Tein suspension.

Als het goed begrepen heb kan je de schroefset niet laag genoeg zetten?


Niet laag genoeg naar mijn zin.
De schroefset staat nu op zijn laagste stand, waarbij ik nog zeker anderhalve vinger tussen het achterscherm en de band kan houden.
Dit geldt overigens niet voor alle type Honda's.


De Tein Mono Flex kan (en moet) ook van onderen versteld worden, geld dit ook voor de Tein Flex?


Ja. Ik denk dat jij bedoeld dat je de hoogte van de auto kan verstellen zonder de veer voorspanning te veranderen. Dit is bij de Mono Flex en Type Flex volgens mij hetzelfde. De Mono Flex is meer competitie gericht, daar waar de Type Flex meer een allrounder schroefset is.

Posted: Sun Nov 18, 2007 10:59 am
by Katana
Mocht je de set willen verkopen omdat deze niet laag genoeg kan, zou ik even bij DBM langs gaan.

Posted: Sun Nov 18, 2007 12:23 pm
by ToyZ
Katana wrote:Mocht je de set willen verkopen omdat deze niet laag genoeg kan, zou ik even bij DBM langs gaan.


Gezien je uitspraak vermoed ik dat ze daar dan een oplossing voor hebben ? Vertel meer....

Posted: Sun Nov 18, 2007 12:49 pm
by Katana
ToyZ wrote:
Katana wrote:Mocht je de set willen verkopen omdat deze niet laag genoeg kan, zou ik even bij DBM langs gaan.


Gezien je uitspraak vermoed ik dat ze daar dan een oplossing voor hebben ? Vertel meer....


Ik ben gisteren even langs geweest voor wat info.

Meteen gevraagd hoe jouw probleem opgelost zou kunnen worden.

Even heel kort door de bocht]http://www.truehonda.com/images/products/Tein%20flex%20main.jpg[/img]

Posted: Sun Nov 18, 2007 8:30 pm
by ToyZ
Dat klinkt veelbelovend, bedankt voor het stellen van de vraag aan DBM !
Houdt dit in dat mijn set dan voorzien zou moeten worden van andere veren ? Ik zal ze wel even contacten.

Posted: Sun Nov 18, 2007 8:35 pm
by Katana
ToyZ wrote:Dat klinkt veelbelovend, bedankt voor het stellen van de vraag aan DBM !
Houdt dit in dat mijn set dan voorzien zou moeten worden van andere veren ? Ik zal ze wel even contacten.


Ik ben benieuwd :D

Posted: Mon Nov 19, 2007 8:49 am
by baRt
mja inderdaad... ik kan met mijn set (EK9 set die dus op de ITR zit) echt wel neusje (en kontje) schrapen als ik wil... of ja, net niet schrapen, want als het net als een CRX is, dan komt de auto niet op de grond, zelfs zonder vering.... :p

hoe dan ook, vaag probleem. Heb je wel de goede set? mja, anders zou het niet moeten passen lijkt me...

Posted: Mon Nov 19, 2007 9:29 am
by ToyZ
baRt wrote:mja inderdaad... ik kan met mijn set (EK9 set die dus op de ITR zit) echt wel neusje (en kontje) schrapen als ik wil... of ja, net niet schrapen, want als het net als een CRX is, dan komt de auto niet op de grond, zelfs zonder vering.... :p

hoe dan ook, vaag probleem. Heb je wel de goede set? mja, anders zou het niet moeten passen lijkt me...


Op het Type R Forum in de UK hoor ik er meer mensen over. Tevens op het EPHatchForum. De EP3 kan dus gewoon niet laag genoeg, met name aan de achterzijde. Flink balen want aan de achterzijde ziet het er met 18" wielen er gewoon niet mooi uit.