Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Vanaf het begin altijd al Q8 Euro 98, want dat is mijn vaste pomp aan het einde van de straat. Dit was toeval omdat ik niet verder durfde rijden en dus bij een BP belande!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De prijzen staan er nu wat gunstiger voor. Mag ook wel eens gezegd worden :D
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Haha, wilde net een nieuw topic starten :wink:
maaruh, wat doe jij op zaterdag om 5:00u al op het forum??? :-?
Deus Ex Machina!
jochem dc2
Posts: 217
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:18 am

Post by jochem dc2 »

Idd,.. De prijzen zijn erg gunstig op het moment,...

1,397 voor 98

Echt geweldig,...

Greetz,
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Helaas ben ik wel bang dat ze over een tijdje naar de 2 euro per liter zal schieten.

Waar ik me ook mateloos aan irriteer is dat veel pompen hun 98 inwisselen voor ge-upgrade 95 :-?
Texaco bijvoorbeeld met hun XL en Shell met V-power
heeeel vervelend.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

unicorn wrote:Haha, wilde net een nieuw topic starten :wink:
maaruh, wat doe jij op zaterdag om 5:00u al op het forum??? :-?


Uitslapen stond vandaag niet in de agenda
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@Mr X: dat ze dat doen zal me worst wezen, wat ik erger vind is dat hier in de buurt helemaal niks meer te vinden is boven de opgewaardeerde 95... ook niet bij de merken die gewoon 98 in het programma hebben nog...

en ik kan dan lekker de grens over, das 8km... maar de belgen gaan nu, na eerst de prijzen kunstmatig laag te hebben gehouden, de prijzen kunstmatig hoog houden (accijns)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

baRt wrote:@Mr X: dat ze dat doen zal me worst wezen, wat ik erger vind is dat hier in de buurt helemaal niks meer te vinden is boven de opgewaardeerde 95... ook niet bij de merken die gewoon 98 in het programma hebben nog...

en ik kan dan lekker de grens over, das 8km... maar de belgen gaan nu, na eerst de prijzen kunstmatig laag te hebben gehouden, de prijzen kunstmatig hoog houden (accijns)


Hebben ze geen Ultimate98?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Katana wrote:
baRt wrote:@Mr X: dat ze dat doen zal me worst wezen, wat ik erger vind is dat hier in de buurt helemaal niks meer te vinden is boven de opgewaardeerde 95... ook niet bij de merken die gewoon 98 in het programma hebben nog...

en ik kan dan lekker de grens over, das 8km... maar de belgen gaan nu, na eerst de prijzen kunstmatig laag te hebben gehouden, de prijzen kunstmatig hoog houden (accijns)


Hebben ze geen Ultimate98?


In België vind je heel weinig BP. Ben er zelfs nog geen één tegen gekomen.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Ik tank gewoon 95. Kost op het moment 1,26.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Gister wou ik dure benzine tanken bij de Texaco, kon dat niet eens meer. De 98 tuit pastte niet in mijn vulpijp. Volgens de pompbediende vervallen straks alle 98ers en komt daar alleen maar 95 voor terug, sommige met toevoegingen (dopes) sommige alleen standaardbenzine. Dus V-Power, Excellium en Ultimate worden (of zijn al) 95 met dopes.

De 98 tuit had ook een verdikking waardoor hij niet pastte. Hij zou alleen nog voor oldtimers zijn, die loodvervanger nog kunnen hebben.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

En al die auto's dan die hogere octaan MOETEN hebben? Die mogen dan maar niet meer rijden ofzo????
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

dan had je bijna 98 met loodvervanger getankt.
maar gelukkig zit daar een verdikking op die hals.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die komen dan weer terug ofzo? Jaren lang geen tank gezien die nog van die dikke super spuiten had en nu gaan ze die weer terug hangen? Lijkt me ook niet logisch....
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

dat kan je hier bij de pomp om de hoek gewoon krijgen hoor
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

eteuben wrote:Dus V-Power, Excellium en Ultimate worden (of zijn al) 95 met dopes.


Pffff de Total hier in Z'meer heeft dus ook geen 98 meer. Op dit moment hebben ze alhier alleen maar Q8 en dicht in de buurt Tinq (waar ik dus niet ga tanken).

Lekker dan.....

Greetzz,
Jeroen
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

itr-1895 wrote:dan had je bijna 98 met loodvervanger getankt.
maar gelukkig zit daar een verdikking op die hals.


Gelukkig wel, maar keek wel erg raar op. Was me nog nooit overkomen en een loodvervanger leek me ook niet verkeerd.

Auto's die het moeten hebben, kunnen misschien uiteindelijk wel goed overweg met de premium benzines. Maar een milieu land als Nederland doet er gewoonweg moeilijk over.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

Nou, dit topic maar weer eens afstoffen.

Gisteren even bij de BP gekeken.

1 Liter BP Ultimate98 is nu € 1,935. Een volle tank voor een ATR is nu dus € 125.78 :read:

En dat zal tegen de tijd dat het 1 Juli is nog gekker zijn. :shock:
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Sincx »

Tja....het is werkelijk van de gekke :/ Diesel is ook al niet echt goedkoop meer voor zover dat het al was..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Gaskleppie »

In Belgie plaatsen ze vrij veel LPI installaties. Dus vloeibare LPG injectie. Mooi systeem wat je nauwelijks vermogen kost!
Post Reply