Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Type200R »

Ik doe het in the Shell naast de Ambassade ... V-Power staat 1,82 :-)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

Ik heb een tweede auto erbij gekocht als Daily. Verbruikt iets minder en loopt op 95.

Hier kan je snel de goedkoopste locaties in de buurt vinden:

http://www.brandstofprijzen.nl/
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by integra »

Je had toch ook die oldtimer nog?????
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

Nee, deze heeft het maar een jaar uitgehouden.

Ik heb nu een Civic VEi sedan erbij :thumbs:
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by CWATR »

Hey Katana, ik ben benieuwd wat het benzineverbruik van die civic is? Mijn 1.4i, die voor de natte/koude dagen voor woonwerk gebruik, doet gemiddeld zo'n 1 op 14.
Maandag t/m donderdag rustig karren en dan vrijdag's de ATR mee en knallen :mrgreen:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Jo& »

kheb een polotje voor daily uit 96. maar die loopt ook 1op 10 (alleen korte stukjes van 10-30 min). 1600 automaat...mjah ik rij max 100km n een week ermee.

de ats tourer is ook niet zuiniger dus eigenlijk is de ctr nog het zuinigst
......
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Lucas79 »

Beetje decadent,.. maar ik ben erg blij met mijn CR-Z daily. Ik rijd daar gemiddeld 6,7/100 mee. (1 op 15 zeg maar) Kan zuiniger, maar die sport-stand rijdt zo lekker. 8) En mijn bedrijf betaald ook nog eens alles. De R Scheelt nogal in de km's de eerste 3 jaar heb ik bijna 100k gereden in juni heb ik de FN2 alweer 5 jaar. De laatste twee jaar heb ik maar 15k gereden met de FN2. Met de FN2 rijd ik trouwens gemiddeld 9,6/100 (1 op 10,5)

Bovenstaande daar gelaten, de prijzen zijn momenteel inderdaad belachelijk hoog, maar er zal weinig minder gereden worden, omdat een zeer groot deel van de auto's in Nederland lease- en vrachtauto's zijn. Die tanken toch wel, en dus is de overheid (en de oliemaatschappij) niet echt bang dat ze inkomsten gaan mislopen. Wat daar vooral jammer aan is dat de "normale" auto-liefhebbende Nederlander daar erg de dupe van is. Ik hoop maar dat er meer mensen zijn die er een "goedkope" auto naast kopen, in plaats van hun R gaan verkopen...

Greerz.

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by vtec vince »

De politiek had het er al een tijd geleden over om meer mensen met het openbaar vervoer te laten reizen.
Hun eigen auto laten staan of verkopen om zo ook de drukte op de wegen te verminderen.
Met die prijzen van de brandstoffen werken ze zoiets zeker wel in de hand.

Nu lees ik dat de prijsverhogingen ontstaan omdat er vanuit azie steeds meer vraag komt naar brandstof.
Laat ze dan in azie lekker meer betalen, waarom worden wij daar de dupe van?
Als ze zich hier gaan spiegelen aan vraag van brandstof in azie , mogen ze ook gaan kijken naar de goedkope benzine in zuid amerika ( want daar heb je voor een kip en een geit de tank weer vol )
Waar het in mijn beleving om gaat is dat trix groot aandeel houder is en die wil haar zakken nog meer gevuld hebben.
Er zitten al zoveel accijns op de brandstoffen hier dat ze de prijs nog een paar jaar stabiel kunnen laten zijn ( kwartje van kok bv )
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

CWATR wrote:Hey Katana, ik ben benieuwd wat het benzineverbruik van die civic is? Mijn 1.4i, die voor de natte/koude dagen voor woonwerk gebruik, doet gemiddeld zo'n 1 op 14.
Maandag t/m donderdag rustig karren en dan vrijdag's de ATR mee en knallen :mrgreen:


Mijn verbruik is nu 1/18 - 1/19,2 :mrgreen:

Ik bespaar er nu € 86.- per maand mee. En dat is incl wegen belasting en verzekering van het blauwe beest :thumbs:

@Lucas: Ga je schamen :D

Wat is het beste verbruik wat je hebt gehaald met de Hybrid?
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Jo& »

Heeft ook zeker te maken met de politieke situatie van USA en EU metIran
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

Jo& wrote:Heeft ook zeker te maken met de politieke situatie van USA en EU metIran


Sterker nog. Dat is de reden.

Alle landen zijn als een gek Olie aan het hamsteren en dat drijft de prijs sky-high :cry:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

Katana wrote:
Jo& wrote:Heeft ook zeker te maken met de politieke situatie van USA en EU metIran


Sterker nog. Dat is de reden.

Alle landen zijn als een gek Olie aan het hamsteren en dat drijft de prijs sky-high :cry:


Vanaf Juli gaan de EU sangties in. Dit betekent geen olie meer inkopen in Iran en dat merk je nu al
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Lucas79 »

@vince/katana: Olie is "gewoon" een kwestie van vraag en aanbod, zolang mensen/bedrijven het nodig hebben, kunnen ze de prijs blijven opdrijven. Hoog tijd voor veel meer elektrische auto's en andere toepassingen. Niet vanwege het millieu (nou ja, beetje dan) maar omdat we genoeg energie kunnen opwekken zonder gebruik te maken van olie van het buitenland.

@Frans: Als ik echt me best doe, haal ik 1:18 gemiddeld, 1:20 snelweg@120kmh.

Als je echt een "zuinige" hybrid wilt hebben moet je naar de Toyota Auris kijken bijvoorbeeld die haalt gemiddeld makkelijk 1:20 tot 1:22
Deus Ex Machina!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Rikky »

Als daily ben ik maar een Polo 1.4 16v uit 2001 gaan rijden... 1:17 en gewoon 95 :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Jo& »

Kga naar eren toyota prius wagon kijken.....
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by LaurenZ »

Persoonlijk vind ik het wel grappig dat mijn Canadese vriendjes nu beginnen te miepen dat ze 1.21 per liter betalen....
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Jo& »

Ja of de americanen over $3,80 per gallon (=3,8 liter)
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by Katana »

Dat is helemaal een giller. :lol:

Mind you in America zit de brandstofprijs iets anders in elkaar.

Deze krijgt zelfs overheidssteun. Maar hier is geen openbaar vervoer. De subsidie is dus ook bedoeld als compromie.

De Americanen merken daardoor steigingen op de olie markt nog veel sterker dan wij in Nederland.

De Brandstofprijs wordt direct door de beurs beinvloed.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by integra »

En nu willen ze ook nog de belastingvrije reiskosten vergoeding verlagen van 19 cent per km. naar 14 cent per km.
Of het volledig schrappen van de belastingvrije km vergoeding.
En dat terwijl er deze week een onderzoek naar buiten is gebracht, dat de reiskosten 5 jaar geleden al minimaal met 5 cent omhoog had moeten gaan.

:censor
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Re: Brandstofprijzen rijzen de pan uit!!!!

Post by CWATR »

Deze regering is helemaal de weg kwijt.En maar bezuinigen om de banken te ondersteunen.Straks spanje en italie ook nog maar effe een paar honderd miljard toeschuiven....omdat het kan; het EU volk slikt toch alles.
Post Reply