Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
Ik ben nu bijna 4 maanden in het bezit van een Civic Type-R en merk toch dat er enkele opmerkelijke en/of rare voor- en nadelen aan deze auto zitten. Enkele die jullie misschien ook gelijk herkennen.
:idea: Vul eventueel zelf aan met je eigen ervaringen.
Voordelen;
- Bij opritten van een snelweg krijg je ruimte, achteropkomers gaan vaak al speciaal voor jou naar de linkerbaan. Maar dat hoeft meestal niet, door je acceleratie! :razz:
- Bumperklevers ben je zo kwijt na het terugschakelen van een enkele versnelling!
- ...
Nadelen;
- Verjaardagspartijen sta je regelmatig buiten of moet je aan de rit met een familielid, die wel erg benieuwd is naar je auto en zijn prestaties. Door zo'n rit mis je de halve verjaardag!
- De auto nodigt je constant uit om lekker fel en harder te rijden dan je eigenlijk wil. Het "De auto is wel in mijn bezit, maar hij neemt ook zeker bezit van mij gevoel"! :wink:
- ...
:idea: Vul eventueel zelf aan met je eigen ervaringen.
Voordelen;
- Bij opritten van een snelweg krijg je ruimte, achteropkomers gaan vaak al speciaal voor jou naar de linkerbaan. Maar dat hoeft meestal niet, door je acceleratie! :razz:
- Bumperklevers ben je zo kwijt na het terugschakelen van een enkele versnelling!
- ...
Nadelen;
- Verjaardagspartijen sta je regelmatig buiten of moet je aan de rit met een familielid, die wel erg benieuwd is naar je auto en zijn prestaties. Door zo'n rit mis je de halve verjaardag!
- De auto nodigt je constant uit om lekker fel en harder te rijden dan je eigenlijk wil. Het "De auto is wel in mijn bezit, maar hij neemt ook zeker bezit van mij gevoel"! :wink:
- ...
- Nooit bij de AH durven te parkeren...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens een praatje op je wagen leunt...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens het uitstappen je Recaro wangen platdrukt...
- Elke week MOETEN wassen...
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...
- Altijd trots...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens een praatje op je wagen leunt...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens het uitstappen je Recaro wangen platdrukt...
- Elke week MOETEN wassen...
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...
- Altijd trots...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- kwaad aangekeken worden door alles en iedereen vanwege de originele af-fabriek achtervleugel
- nergens durven te parkeren
- bij elk geluidje denken dat er wat mis is
- honda prijzen
- lachen om vrijwel elke auto die probeert je bij te houden terwijl je zelf niet boven 4000rpm komt en gewoon lekker door bochten scheurt
- lachen om vrijwel elke auto die je dan toch nog enigszins bij kan houden als je dan toch eens boven die 4k rpm komt
- lachen als je midden in Monaco meer bekijks trekt (positief bekijks ) dan ferrari's
- altijd met een smile op je gezicht rondrijden, zelfs als er ander verkeer in je buurt is
uhm... genoeg... all of the above comments by others zeg maar
- nergens durven te parkeren
- bij elk geluidje denken dat er wat mis is
- honda prijzen
- lachen om vrijwel elke auto die probeert je bij te houden terwijl je zelf niet boven 4000rpm komt en gewoon lekker door bochten scheurt
- lachen om vrijwel elke auto die je dan toch nog enigszins bij kan houden als je dan toch eens boven die 4k rpm komt
- lachen als je midden in Monaco meer bekijks trekt (positief bekijks ) dan ferrari's
- altijd met een smile op je gezicht rondrijden, zelfs als er ander verkeer in je buurt is
uhm... genoeg... all of the above comments by others zeg maar
Re: Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
Leuk topic!
[quote="eteuben"]
- ...
Nadelen]
Bij de meeste verjaardagen vind ik dat wel een voordeel ;-)
Voordelen
- Bij rustig rijden 1 op 12 halen
- Rustig in de stad rijden, en erg hard rijden als het moet ;-)
- Bumperklevers het nakijken geven als je met dezelfde snelheid door een bocht gaat als dat je rechtdoor rijdt
- Iedereen wil graag de bob zijn
- Mijn moeder durft er niet in te rijden
- Hoop kratten bier passen er in de kofferbak, auto voldoet ook goed als verhuisauto vanwege zijn MPV afmetingen
- Je ziet weinig CTR's rijden
Nadelen:
- Bij enthousiast rijden 1 op 6 rijden
- Iedereen, maar dan ook iedereen wil tegen je racen, van leaserijders tot boodschappenautootjes
- Jezelf constant moeten inhouden en ophouden met vol gas geven als je doorschakelt naar zijn vier
- Bij elke trilling, scheef wegtrekken denken dat de ophanging het begeeft en dat je je auto opnieuw mag uitlijnen
- Niet iedereen is zo zuinig op andermans auto als dat jij dat bent (laatst 1500 euro schade daardoor gehad, parkeerdeuken schampdeuken etc)
- Iedereen denkt dat je je auto compleet "gepimpt" hebt terwijl alles compleet standaard is, en krijg je een stempel op je voorhoofd
Moet er wel bij zeggen dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.
[quote="eteuben"]
- ...
Nadelen]
Bij de meeste verjaardagen vind ik dat wel een voordeel ;-)
Voordelen
- Bij rustig rijden 1 op 12 halen
- Rustig in de stad rijden, en erg hard rijden als het moet ;-)
- Bumperklevers het nakijken geven als je met dezelfde snelheid door een bocht gaat als dat je rechtdoor rijdt
- Iedereen wil graag de bob zijn
- Mijn moeder durft er niet in te rijden
- Hoop kratten bier passen er in de kofferbak, auto voldoet ook goed als verhuisauto vanwege zijn MPV afmetingen
- Je ziet weinig CTR's rijden
Nadelen:
- Bij enthousiast rijden 1 op 6 rijden
- Iedereen, maar dan ook iedereen wil tegen je racen, van leaserijders tot boodschappenautootjes
- Jezelf constant moeten inhouden en ophouden met vol gas geven als je doorschakelt naar zijn vier
- Bij elke trilling, scheef wegtrekken denken dat de ophanging het begeeft en dat je je auto opnieuw mag uitlijnen
- Niet iedereen is zo zuinig op andermans auto als dat jij dat bent (laatst 1500 euro schade daardoor gehad, parkeerdeuken schampdeuken etc)
- Iedereen denkt dat je je auto compleet "gepimpt" hebt terwijl alles compleet standaard is, en krijg je een stempel op je voorhoofd
Moet er wel bij zeggen dat de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.
Re: Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
Tenck wrote:- Mijn moeder durft er niet in te rijden
hahaha waarom niet?
Niet dat het erg is natuurlijk.....
Re: Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
riddertje wrote:Tenck wrote:- Mijn moeder durft er niet in te rijden
hahaha waarom niet?
Niet dat het erg is natuurlijk.....
Ze is bang dat ze de boel sloopt: teveel vermogen, zit te laag en hij is te hard geveerd .
VTECCIE wrote:- Nooit bij de AH durven te parkeren...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens een praatje op je wagen leunt...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens het uitstappen je Recaro wangen platdrukt...
- Elke week MOETEN wassen...
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...
- Altijd trots...
= spijker op z'n kop
itr
voordelen: goed voor de conditie :-) woon nu 5 km van mn werk en neem meer en meer de fiets aangezien die korte ritten ''slecht'' zijn hehe
nadelen: bijdrage tot een slecht milieu door al die ROETstoven die denken je voorbij te kunnen en een extra wolkje achterlaten :-)
je blijft toch dromen van een nsx omdat deze niet roest!!!!!!!
als ik ga vissen bij het parkeren in de boswegen toch maar eens kijken of er geen rotte tak boven je auto hangt die elk moment kan vallen hehe
nadelen: bijdrage tot een slecht milieu door al die ROETstoven die denken je voorbij te kunnen en een extra wolkje achterlaten :-)
je blijft toch dromen van een nsx omdat deze niet roest!!!!!!!
als ik ga vissen bij het parkeren in de boswegen toch maar eens kijken of er geen rotte tak boven je auto hangt die elk moment kan vallen hehe
voordelen:
-kunnen 4 kratten bier in en pasagier's
-je ouders durven em niet mee te nemen
(standaard antwoord: NOPE)
-sneller op het werk (vind de baas leuk)
-andere honda rijders (zwaaien enz)
- 8200 RPM
nadelen:
-zwagers die ook honda rijden(moeten altijd ff rijden)
- lang na het buitenland moeten voor de baas
(ik mis em nu al :cry: )
-kunnen 4 kratten bier in en pasagier's
-je ouders durven em niet mee te nemen
(standaard antwoord: NOPE)
-sneller op het werk (vind de baas leuk)
-andere honda rijders (zwaaien enz)
- 8200 RPM
nadelen:
-zwagers die ook honda rijden(moeten altijd ff rijden)
- lang na het buitenland moeten voor de baas
(ik mis em nu al :cry: )
Uhm.. over de Type-R's in het algemeen of over de ATR, CTR en ITR afgezonderd?
Algemeen voordelen (die zet ik dus niet bij de ITR of CTR want deze gelden voor beide):
- Veel vermogen met acceptabel benzine verbruik,
- Betaalbaar sportief,
- Veel fun voor relatief weinig geld,
- Altijd toeren over hebben als elk ander denkt dat het gedaan is,
- Exclusief.
Algemeen nadelen:
- Je wil er ALTIJD zuinig op zijn en rijdt liever 10 min langer rond dan hem klakkeloos ergens tussen te knallen,
- Ik mis waardige opvolgers, maar misschien gaat dit veranderen met de FD2?
- Geen rwd :wink: (zeg maar niets, ik weet het, maar toch vind ik het jammer)
ITR:
Voordelen:
- Exclusiever dan een CTR,
- Snelste auto die je kunt kopen in zijn prijsklasse en zelfs nog veel auto's het nakijken geeft die soms 2 tot 3 keer de waarde hebben,
- Ongelofelijke fun, iedere keer dat je instapt kwam er na een paar bochten een dikke op mn gezicht,
- Toch nog plaats voor 5 extra passagiers,
- Je word niet moe op lange afstanden,
- Heerlijke stoelen met veel steun,
- Veel, heel veel gevoel hebben met de auto. Jij bepaald wat er gebeurt en niet de auto,
- Met 80 een rotonde kunnen nemen,
- Veeel goodie's te krijgen voor de B18c6 motor om hem net dat beetje extra te geven.
Nadelen:
- Toch al redelijk op leeftijd aan het komen
- Altijd een slecht humeur krijgen als als men de deur te hard dicht gooid of lekker even op de stoel wang ging zitten om uit te stappen,
- Lijkt een 'gepimpte' Civic voor een leek.
CTR +04:
Voordelen:
- Jong,
- Aantrekkelijk maar geen schreeuwerig uiterlijk, valt bij bijna iedereen in de smaak,
- Mensen verwachten niet dat hij zo snel is,
- Je kunt er zonder probleem op zeer uiteenlopende gelegenheden mee aankomen,
- Ruim achterin, zowel zitplaatsen als kofferbak ruimte,
- Xenon,
- Heerlijk rustig, zelfs bij 230. Niet zenuwachtig,
- Cruize snelheid van 180 mogelijk zonder in de VTEC te zitten.
Nadelen:
- Minder fun dan ik gehoopt had,
- Als men niets kan vinden om de auto af te kraken krijg je te horen: "Het is maar een Honda",
- Mist het aanzien die hij verdiend,
- Pedalen zitten te ver van elkaar,
- Synchromesch ringen (schakelen) bij koude motor,
- Te weinig VTEC gebied,
- Minder 'gevoel' in de VTEC (op gehoor schakelen is moeilijk).
- Lelijk stuur (mening),
- Mist de goede steun die de Recaro's in de ITR gaven (feit), vooral in de onderrug waardoor je niet lekker zit op lange afstanden. Ook de bovenkant van de stoel is te breed. Door de 2 bovenstaande oorzaken ga je automatisch wat schuin zitten omdat je gewoon niet lekker zit.
Ik denk dat ik ze allemaal heb.
Algemeen voordelen (die zet ik dus niet bij de ITR of CTR want deze gelden voor beide):
- Veel vermogen met acceptabel benzine verbruik,
- Betaalbaar sportief,
- Veel fun voor relatief weinig geld,
- Altijd toeren over hebben als elk ander denkt dat het gedaan is,
- Exclusief.
Algemeen nadelen:
- Je wil er ALTIJD zuinig op zijn en rijdt liever 10 min langer rond dan hem klakkeloos ergens tussen te knallen,
- Ik mis waardige opvolgers, maar misschien gaat dit veranderen met de FD2?
- Geen rwd :wink: (zeg maar niets, ik weet het, maar toch vind ik het jammer)
ITR:
Voordelen:
- Exclusiever dan een CTR,
- Snelste auto die je kunt kopen in zijn prijsklasse en zelfs nog veel auto's het nakijken geeft die soms 2 tot 3 keer de waarde hebben,
- Ongelofelijke fun, iedere keer dat je instapt kwam er na een paar bochten een dikke op mn gezicht,
- Toch nog plaats voor 5 extra passagiers,
- Je word niet moe op lange afstanden,
- Heerlijke stoelen met veel steun,
- Veel, heel veel gevoel hebben met de auto. Jij bepaald wat er gebeurt en niet de auto,
- Met 80 een rotonde kunnen nemen,
- Veeel goodie's te krijgen voor de B18c6 motor om hem net dat beetje extra te geven.
Nadelen:
- Toch al redelijk op leeftijd aan het komen
- Altijd een slecht humeur krijgen als als men de deur te hard dicht gooid of lekker even op de stoel wang ging zitten om uit te stappen,
- Lijkt een 'gepimpte' Civic voor een leek.
CTR +04:
Voordelen:
- Jong,
- Aantrekkelijk maar geen schreeuwerig uiterlijk, valt bij bijna iedereen in de smaak,
- Mensen verwachten niet dat hij zo snel is,
- Je kunt er zonder probleem op zeer uiteenlopende gelegenheden mee aankomen,
- Ruim achterin, zowel zitplaatsen als kofferbak ruimte,
- Xenon,
- Heerlijk rustig, zelfs bij 230. Niet zenuwachtig,
- Cruize snelheid van 180 mogelijk zonder in de VTEC te zitten.
Nadelen:
- Minder fun dan ik gehoopt had,
- Als men niets kan vinden om de auto af te kraken krijg je te horen: "Het is maar een Honda",
- Mist het aanzien die hij verdiend,
- Pedalen zitten te ver van elkaar,
- Synchromesch ringen (schakelen) bij koude motor,
- Te weinig VTEC gebied,
- Minder 'gevoel' in de VTEC (op gehoor schakelen is moeilijk).
- Lelijk stuur (mening),
- Mist de goede steun die de Recaro's in de ITR gaven (feit), vooral in de onderrug waardoor je niet lekker zit op lange afstanden. Ook de bovenkant van de stoel is te breed. Door de 2 bovenstaande oorzaken ga je automatisch wat schuin zitten omdat je gewoon niet lekker zit.
Ik denk dat ik ze allemaal heb.
Nadeel:
- Erg onbekend en zelfs na uitgebreid uitleggen snapt een willekeurig figuur nog niet waarom een Type-R niet zomaar een wilekeurige GTI-achtige is.
- Als je er één wil kopen is er geen te krijgen, en als je er één te koop hebt staan komt er geen hond op af of mensen die de meerwaarde van zo'n auto niet snappen (oftewel die denken dat het toch een willekeurige GTI-achtige is).
Voordelen:
- Ondanks enorm prestatiepotentiëel kun je er (relatief gezien) erg zuinig mee rijden.
- Stoelen zitten SUPER, en je rijdt er zo mee op en neer naar Toscane (of verder) zonder dat je gebroken uit hoeft te stappen (gaat wel op voor een ATR, met een ITR geen ervaring)
- Erg onbekend en zelfs na uitgebreid uitleggen snapt een willekeurig figuur nog niet waarom een Type-R niet zomaar een wilekeurige GTI-achtige is.
- Als je er één wil kopen is er geen te krijgen, en als je er één te koop hebt staan komt er geen hond op af of mensen die de meerwaarde van zo'n auto niet snappen (oftewel die denken dat het toch een willekeurige GTI-achtige is).
Voordelen:
- Ondanks enorm prestatiepotentiëel kun je er (relatief gezien) erg zuinig mee rijden.
- Stoelen zitten SUPER, en je rijdt er zo mee op en neer naar Toscane (of verder) zonder dat je gebroken uit hoeft te stappen (gaat wel op voor een ATR, met een ITR geen ervaring)
Knippen/plakken van iedereen wat;
Nooit bij de AH durven te parkeren...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens een praatje op je wagen leunt...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens het uitstappen je Recaro wangen platdrukt...
- Elke week MOETEN wassen...
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...
- bij elk geluidje denken dat er wat mis is
- honda prijzen
Altijd toeren over hebben als elk ander denkt dat het gedaan is,
- Exclusief.
- Altijd trots...
Nooit bij de AH durven te parkeren...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens een praatje op je wagen leunt...
- Geirriteerd raken als iemand tijdens het uitstappen je Recaro wangen platdrukt...
- Elke week MOETEN wassen...
- Ondanks alle moeite toch weer roest ontdekken want het is nu eenmaal een Honda...
- bij elk geluidje denken dat er wat mis is
- honda prijzen
Altijd toeren over hebben als elk ander denkt dat het gedaan is,
- Exclusief.
- Altijd trots...
Re: Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...
Tenck wrote:- Iedereen wil graag de bob zijn
- Mijn moeder durft er niet in te rijden
1e is leuk bedacht en de 2e is bij mij thuis nu ook het geval, ze durft echt niet!!
- bij elk geluidje denken dat er wat mis is
En wie denkt er nu zo over zijn superbetrouwbare Japanner?? :-?
BugsM wrote:S.J. wrote:Wat mij echt irritant lijkt maar bij elke auto zo is alleen bij een auto met DOHC VTEC nog erger is dat je niet meteen kan VTECCEN als je motor koud is..
Snap niet wat er irritant aan is? Leg me even uit waarom bij DOHC VTEC dat erger is?
Nou omdat de VTEC inslag heerlijk is ik wil meteen presteren. Anders kun je net zo goed een Accord 1.8 SOHC VTEC rijden met ATR body en onderstel en interieur.