RC Power hier

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

RC Power hier

Post by RC Power »

Hallo allemaal.

Laat ik wel zo netjes zijn om mezelf even voor te stellen.
Nou ik ben Denny, 21 jaartjes jong en kom uit de omgeving van Rotterdam.
Ik rij in een Mitsubishi Colt uit 1995, welke ik gekocht heb in de zomer van 2006. Ik heb er veel plezier van en is (voor mij) geen verkeerde keuze geweest. Het was origineel een parelmoer gele Colt (speciale uitvoering van Mitsubishi).

Nu hoor ik jullie al helemaal denken wat doet een Mitsubishi op het Honda Type-R forum? Kan ik helemaal inkomen. Maar heb ergens wel een zwak voor een Honda en binnenkort komt er misschien een Honda blok in de auto, hij is nog under construction en we zijn bezig wat te brainstromen hoe we dingen gaan aanpakken. Maar goed das de toekomst, ik zal voor degene die het leuk vind wat over mijn auto vertellen.

Als eerste even wat fotootjes hoe ik de auto dus vorig jaar zomer kocht:

Image
Image

In eerste instantie was ik niet van plan veel aan de auto te gaan doen. Ik wilde gewoon een betrouwbare Jap hebben, waar ik ff leuk mee vooruit kon en gaan sparen. Alleen een paar kleine dingetjes eraan doen.
Begin dit jaar had ik wat (persoonlijke) problemen en heb ik er serieus over getwijfeld de Colt te verkopen. Maar toen was het al zo dat er veel meer aan gedaan was dan gepland.
Gelukkig heb ik hem niet verkocht, waar ik later dus erg blij mee was.

Voor de zomer van 2007 stond de auto er zo bij:

Image
Image
Image

En deze zomer heb ik dan toch besloten om hem te verbouwen. Wilde het dan toch maar eens goed aanpakken en waar maken wat ik in gedachten had, omdat de kleine dingetjes niet meer genoeg waren.
Mijn plannen waren om de buitenkant eerst te doen, daarna het interieur en op het laatst pas de motor.

De buitenkant is nu bijna af. Het was a hell of a job, maar is wel de moeite waard geweest. Hier wat foto’s van de laatste tijd:

http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZDX4DZ3
http://www.mijnalbum.nl/Album=SLINNPV8

Image
Image

Ik kan niet alle dingen opnoemen die er aan zijn veranderd, zijn er gewoon te veel.
Maar hier heb ik een soort van lijst waar de meeste dingen opstaan die eraan zijn gedaan:

Exterieur:
Custom made gecleande bodykit
Mitsubishi dakspoiler
16â€￾ BSA Cobra velgen
Federal Super Steel 595 banden
Custom made Koni sport onderstel
Ramen getint
Nieuwe getinte voorruit
Alle emblemen rondom verwijderd
Slot passagiersdeur strak gemaakt
Motorkap gecleand en verlengd
Stootstrips verwijderd
Achterklep gecleand
Antenne verwijderd
Knippers uit zijschermen verwijderd
Achterslot verwijderd
Achter ruitenwisser verwijderd
Achterwielkassen omgerold
Sideskirts strak gemaakt aan de carrosserie
Ralliart zonnenband
Heldere koplampen
Achterlichten deels gesmoked
LED kentekenplaat verlichting
Philips Nightguide HID koplampen
Blauw stadslicht
Ralliart oliedop
Kentekenplaten met opliggende letters

De auto is overgespoten in special orange met pearl flakes. De motorkap, raamlijsten, spiegels en velgen zijn overgespoten in zwart met pearl flakes.

Interieur:
Sportstuur
Raid stuurnaaf
Sparco RVS pedalen
Ralliart pookknop
Interieurdelen gespoten
Custom made instaplijsten met emblemen
Custom made mattenset
Custom made lederen midden armsteun
Custom made speakerpaneel in achterklep
Blauwe interieurverlichting
Interieur achter gestript
Bitumen verwijderd
Camco Pro Star Gold alarmsysteem
Type R stroboscopen

Audio:
Alpine CDA-9815RB headunit
Lanzar Vibe 431 versterker
Kicker Competition VR12 subwoofer in gesloten kist
Impact 16,5 cm composet
Pioneer composet in achterkleppaneel
Pioneer dashspeakers
Dietz bekabelingsset
Nieuwe accu

Engine:
Viper Colt Air Intake
Nieuwe radiateur
Open uitlaatsysteem
Custom made katvervanger
Custom made RVS veerpootbrug voor
Japstyle RVS einddemper
EBC Green Stuff remblokken

Dit was het wel zo’n beetje, misschien nog enkele dingen vergeten.

Wat zijn de toekomstplannen?
Zoals ik al zei wil ik eerst het interieur afmaken. Dat is zo goed als af, ben nog met een aantal dingen bezig die gedaan moeten worden.
De plannen voor het interieur zijn er al, alleen zoals de meesten zich wel in kunnen vinden, de tijd is er amper. Maar goed, binnenkort dus met het interieur beginnen.
Als eerste moeten er 2 mooie kuipjes inkomen met 3â€￾ racegordels.
En de hele achterkant word opnieuw aangepakt. Ten eerste ga ik de hele bodem vanaf achter tot direct achter de stoelen vlak maken met MDF en dit bekleden. Maar alles word wel in de kleuren van de auto.
Ik heb al een carputer liggen die ik in ga bouwen in de bodem. Er komt ook een stuk zwaardere woofer in en een versterker voor deze woofer en de oude versterker gebruik ik voor de composets.
Achterin komt in de bodem ook een 17â€￾ scherm, die direct aangesloten staat op de carputer.
Op het dashboard wil ik dan een 8â€￾ touchscreen scherm om de carputer aan te kunnen sturen.
Alles wil ik gaan maken van MDF en dan spuiten of bekleden. Ik wil het wel allemaal demontabel hebben, maar toch een strakke achterkant hebben.
Verder ga ik nog werken met leds, stroboscopen en plexiglas om het geheel wat meer show mee te geven.

Verder wil ik ook nog het dashboard en de deurpanelen van een GTI overzetten, omdat deze standaard zwart zijn en de mijne saai grijs. Ook ga ik de hemel zwart overtrekken.
Dat is in grote lijnen wat ik met het interieur van plan ben.

Daarna staat de motor op de planning. De kleine dingen zijn leuk om eraan te doen, maar wil er toch een ander blok in hebben. En dat word een 4G63T (2 liter turbo) uit een Eclipse of een Honda Type-R blok.
De swap stond eerst deze zomer op de planning, maar hij loopt gewoon goed dus dan heb ik er geen haast bij.
Hierover zijn we nog aan het brainstromen wat we gaan doen dit voorjaar. Of toch een Mitsubishi blok erin of maar is totaal iets anders en een ander blok erin passend maken. Mijn doel is in ieder geval om op rond de 250 wiel pk's op safe te kunnen rijden. Dat is nog te doen met enkel voorwielaandrijving, het is toch meer voor de show dan dagelijks gebruik. Maar daar hou ik jullie over op de hoogte.

Maar goed dat zijn allemaal toekomstdromen. Eerst het interieur nu maar is een begin aan maken.

Verder ben ik moderator op een Mitsubishi forum. En organiseer ik meetings en toer-/puzzelritten. Allemaal erg leuk om te doen vind ik.
En ik hoop jullie eens ergens tegen te komen, lijkt me wel leuk. En ik hoop weer wat te kunnen leren natuurlijk hier op het forum.

Dit was het dan wel zo’n beetje.

Greets Denny
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

welkom... over je huidige mods zal niet veel gezegd worden waarschijnlijk, want de meeste mensen hier zijn vooral performance-minded... en uiteraard zeggen wij dat een type-R blok vele malen beter is dan zo'n eclipse ding... want dat is gewoon zo... hehehe

maar als jij info zoekt over type-r blokken, dan ben je hiero in ieder geval wel aan het goede adres!
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Ja tuurlijk alle info wat betreft Type-R blokken is van harte welkom. Wat blokken en wat ermee samenhangt betreft ben ik nog een leek wat jullie betreft.
We zaten eerst te denken aan een normaal V-tec blok. Maar goed, een Type-R blok zou natuurlijk veel leuker zijn.

Dus als er nog weetjes zijn, let me know.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Nice mooi show wagen!

K20 Colt 8) :stoer: :twisted:
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Haha ja zoiets inderdaad. Dat lijkt me wel bruut om te hebben en lijkt me een leuk project om uit te voeren.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het lijkt wel een Civic zo vind ik.

Welkom in ieder geval.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Uiteraard welkom Denny, ook namens mij!
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Ja dat hoor je vaker, dat een Colt op een Civic lijkt. Althans de voorkant dan. In het donker heb ik zelfs soms moeite om ze uit elkaar te houden.

Is wel leuk om te vertellen.
Toen de auto paar maandjes geleden klaar was en ik bij de spuiter me spullen stond in te laden om weg te gaan, kwam er een leverancier. Me auto stond met de voorkant buiten en met de achterkant nog binnen. Dus die vent komt aanlopen en zegt het volgende: mooie auto heb je man, stoere uitbouw en kleur. Wat is het, een VTI.
Dus ik kijk hem aan en zeg nee een 4G92. Nou die vent stond me een partij wazig aan te kijken. Ik zeg gewoon nog standaard Mitsubishi blok.
En het leuke was dat hij daarna toen die het eindelijk geloofde dat het een Colt is ook nog toegaf dat hij zelf Civic rijd.

Vond ik toch wel mooi haha, dan sta je in mijn ogen toch wel ff voor lul als je je eigen auto niet kent.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nou ik zou me met deze foto alleen toch ook snel vergissen denk ik:

Image
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Ik zie toch wel aardig wat verschillen. Maar goed de meesten zien snel de voorkant en zien er gelijk een Civic in.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

:japan: !!


ik ben eens benieuwd hoever je alles aan past... remmen,koppeling,bak..enz

maar zeer zeker een mega project! :thumbs:
ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst :thumbs:
thumps up dude!
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Ja alles word aangepast. Voor komen er grote geventileerde en gegroefde schijven op met grote klauwen.
Achter komt de as van een GTI erop met schijven.

Koppeling word van AST, een race koppeling. Gelijk alles word gedaan, drukgroep etcetera. De bak word gewoon de bak die bij het blok hoort.

Verder het chassis wat verstevigen. Maar daar komen we later op terug. Ook de aandrijfassen enzo moeten gemodificeerd worden uiteraard.

Ik heb zelfs zitten denken aan het blok achterin plaatsen en achterwielaandrijving te maken. Maar dat gaat echt flink in de papieren lopen vrees ik, dat word te gek. Ik heb dat gezien bij een Saxo met een K20 blok erin meende ik met 220 pk. Dat vond ik toch wel heel netjes gedaan en erg leuk.

Maar goed mocht ik echt een gekke bui krijgen en mocht het te doen zijn dan ga ik er serieus wel over nadenken.

Maar voorlopig wil ik me eerst goed orienteren over de blokken, me erin verdiepen en kennis ervan krijgen. En alle mogelijkheden op een rijtje krijgen. Ik wil uiteindelijk toch in het voorjaar pas het doen, na de winter.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

you have allot of free time! :woow:

ben nog steeds benieuwd naar het eind resultaat! :thumbs:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Denny. Mooie Hon... euh Mitsu... euh ... wat is dit eigenlijk voor wagen? :lol:

Over smaak valt dus idd niet te twisten. Doe zo verder jongeman.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wat zijn de toekomstplannen?
Zoals ik al zei wil ik eerst het interieur afmaken. Dat is zo goed als af, ben nog met een aantal dingen bezig die gedaan moeten worden.
De plannen voor het interieur zijn er al, alleen zoals de meesten zich wel in kunnen vinden, de tijd is er amper. Maar goed, binnenkort dus met het interieur beginnen.
Als eerste moeten er 2 mooie kuipjes inkomen met 3â€￾ racegordels.
En de hele achterkant word opnieuw aangepakt. Ten eerste ga ik de hele bodem vanaf achter tot direct achter de stoelen vlak maken met MDF en dit bekleden. Maar alles word wel in de kleuren van de auto.
Ik heb al een carputer liggen die ik in ga bouwen in de bodem. Er komt ook een stuk zwaardere woofer in en een versterker voor deze woofer en de oude versterker gebruik ik voor de composets.
Achterin komt in de bodem ook een 17â€￾ scherm, die direct aangesloten staat op de carputer.
Op het dashboard wil ik dan een 8â€￾ touchscreen scherm om de carputer aan te kunnen sturen.
Alles wil ik gaan maken van MDF en dan spuiten of bekleden. Ik wil het wel allemaal demontabel hebben, maar toch een strakke achterkant hebben.
Verder ga ik nog werken met leds, stroboscopen en plexiglas om het geheel wat meer show mee te geven.


:slaan:

Ieder zijn ding natuurlijk
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Welkom :zwaaien: Denny. Beetje onbekende/onbeminde auto-tjes die Colts waar je denk ik veel plezier aan kan beleven. En complimenten dat je je eerst voorgesteld hebt en daarna pas verder bent gaan posten. Ziet er goed uit trouwens.
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Ja het zijn wel onbekende auto's zoals je zegt.
Maar dat is een van de hoofdredenen dat ik een Colt heb gekozen. Ik wilde een auto hebben die je niet op elke straathoek tegen komt. Dat zag ik in de Colt.

En ik vind het nu leuk dat ik er wel zo ver mee ben gegaan, nu heb ik de drive gevonden om het verder af te maken.
Ja er zit veel tijd en geld in. Maar goed ik heb het er wel voor over en dat is iedereen voor zich die daarin zijn eigen keuze maakt natuurlijk.

Ja mr. X. Eerst was het de bedoeling alleen een strak bodempje en een 6-punts rolkooi erin lassen, versteviging en alles zwart van binnen spuiten. En dan knallen met dat hok.
Maar ik ben overgegaan op deels showwagen, dus ik wil de binnenkant ook netjes, maar clean en strak hebben.
Ik heb in dat opzicht een plan/idee voor mezelf gecreeerd en ik wil proberen dat te realiseren. Over paar weekjes ben ik vrij en dan wil ik een aardig eidn komen ermee.
Ik weet dat het niet iedereen zijn ding is maar goed, ik vidn dat je iedereen in zijn waarde moet laten.

En bevalt het me echt niet (meer) dan trek ik het er weer uit.
jef-il-vec
Posts: 76
Joined: Sun Feb 11, 2007 1:41 pm

Post by jef-il-vec »

welkom,

toevallig ook op t forum van tcz?

jef
User avatar
RC Power
Posts: 99
Joined: Sat Sep 08, 2007 7:20 pm

Post by RC Power »

Ja daar zit ik inderdaad ook wel eens op.
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

welkom nette colt
Post Reply