Page 1 of 3

vermogen verhogen vooral het koppel

Posted: Sun Jul 22, 2007 6:20 pm
by racer
Ik heb nu op mijn ctr een race header van dc een catback van Hyame en een Kn inlaat die ik nu volledig heb ingepakt in hittebestendige doek.Ik heb iook een bakje rond de luchtfilter gemaakt volledig dicht metbeen aan voerleiding van 90mm die rechtstreeks op de filter blaast.Hij neemt lucht achter het radiator rooster.Foto volgt.Nu ga ik ook een K100 en K pro laten plaatsen.Welk vermogen zou ik dan hebben?????????
en van 0 tot 100 wat dat interesseerd me het meest?
Wie weet dat???????

Posted: Sun Jul 22, 2007 6:27 pm
by slydawg
Zowieso gaat K100 en Kpro niet samen, is of of.
Wil je veel koppel dan ga je richting turbo/SC.
Hoeveel vermogen je dan zou hebben zal je zien nadat ie op de rollenbank is geweest.

Posted: Sun Jul 22, 2007 7:36 pm
by Benjdmin
If you buy the right bolt on parts the k20a with K-pro is a surprisingly easy engine to tune.

Its completely possible to get in excess of 250hp with K-pro and the right bolt ons, maybe cams.

If thats not enough for you then you will have to go FI.

I would think with a good K-pro tune and your parts you should make between 220-225hp peak. (just a guess)

Good luck!

Posted: Sun Jul 22, 2007 8:13 pm
by Sinister
Als je van 0-100 het belangrijkste vind verhoog dan maar je pk zou ik zeggen. Hoe meer pk hoe sneller je tijd tot 100.
Koppel heb je meer in hernemingen nodig.
Gaat ge die K100 bij TBM laten steken? Ik schat da je rond de 220 gaat uitkomen.

Posted: Sun Jul 22, 2007 11:15 pm
by mr. X
Nee.

Koppel heb je wel degelijk nodig bij een sprint. Waarom schieten die dieseltjes je dan altijd de eerste meters voorbij? Waarom hebben trekkers dan altijd een berg koppel ipv piek vermogen?

quote van een andere website:
"Vermogen is de hoeveelheid energie die per seconde aangeleverd kan worden. Koppel is hetzelfde als moment en bepaald met hoeveel kracht je op de wielen over kunt brengen. Je kunt nog zoveel vermogen hebben in een motor maar als deze niet overgebracht wordt naar de wielen dan heb je er nog niets aan."

En als je wil sprinten (0-100, stoplicht sprints, etc) heb je toch echt de verkeerde auto.

Posted: Mon Jul 23, 2007 9:21 am
by roblom
Je gaat nu toch niet bij elk mogelijke aanpassing vragen hoeveel vermogen je dan hebt?

Posted: Mon Jul 23, 2007 8:12 pm
by Sinister
mr. X wrote:Nee.

Koppel heb je wel degelijk nodig bij een sprint. Waarom schieten die dieseltjes je dan altijd de eerste meters voorbij? Waarom hebben trekkers dan altijd een berg koppel ipv piek vermogen?

quote van een andere website:
"Vermogen is de hoeveelheid energie die per seconde aangeleverd kan worden. Koppel is hetzelfde als moment en bepaald met hoeveel kracht je op de wielen over kunt brengen. Je kunt nog zoveel vermogen hebben in een motor maar als deze niet overgebracht wordt naar de wielen dan heb je er nog niets aan."

En als je wil sprinten (0-100, stoplicht sprints, etc) heb je toch echt de verkeerde auto.

Man je kent er niets van, en als je me niet gelooft ga een cursus fysica volgen ofzo! Ik kan hier 50 websites opnoemen die bevestigen wat ik zeg en zelfs tuners ook.

Posted: Mon Jul 23, 2007 8:19 pm
by ITR639
Afstellen wordt gewoon zo goed mogelijk gedaan op elk toerental dus dat maakt niet uit.
0-100km/u tijd is een belachelijke vergelijking. Je komt toch niet ver onder de 6 seconden met een FWD straatauto.
0-160km/u of hoger is wat telt en waar je tenminste noemenswaardig verschil kan zien:wink:

Posted: Mon Jul 23, 2007 9:31 pm
by Martin Omi Performance
Sinister wrote:
mr. X wrote:Nee.

Koppel heb je wel degelijk nodig bij een sprint. Waarom schieten die dieseltjes je dan altijd de eerste meters voorbij? Waarom hebben trekkers dan altijd een berg koppel ipv piek vermogen?

quote van een andere website:
"Vermogen is de hoeveelheid energie die per seconde aangeleverd kan worden. Koppel is hetzelfde als moment en bepaald met hoeveel kracht je op de wielen over kunt brengen. Je kunt nog zoveel vermogen hebben in een motor maar als deze niet overgebracht wordt naar de wielen dan heb je er nog niets aan."

En als je wil sprinten (0-100, stoplicht sprints, etc) heb je toch echt de verkeerde auto.

Man je kent er niets van, en als je me niet gelooft ga een cursus fysica volgen ofzo! Ik kan hier 50 websites opnoemen die bevestigen wat ik zeg en zelfs tuners ook.


geen mij is die 50 sites.. Damn van mij hadden ze jou echt al lang van dit forum mogen gooien..elke keer weer een kutreactie

Posted: Mon Jul 23, 2007 9:49 pm
by mr. X
Sinister wrote:Man je kent er niets van, en als je me niet gelooft ga een cursus fysica volgen ofzo! Ik kan hier 50 websites opnoemen die bevestigen wat ik zeg en zelfs tuners ook.


Hahaha

Ga je schoenveters strikken jonge..

Echt ik ben je ook vort goed zat aan het worden, bet-wetertje..
Dat jij nog niet glas hard genegeerd word op het forum is mij een raadsel :dunno:

Posted: Mon Jul 23, 2007 9:57 pm
by Sinister
Betweter lol nee komt rechtstreeks van een burgerlijk ingenieur in de mechanica en fysica dus ik denk niet dat er veel fout aan is :wink: Welke opleiding heb jij? :roll:

Posted: Mon Jul 23, 2007 10:21 pm
by Voodoo
Sinister wrote:Betweter lol nee komt rechtstreeks van een burgerlijk ingenieur in de mechanica en fysica dus ik denk niet dat er veel fout aan is :wink: Welke opleiding heb jij? :roll:


Vooral zo doorgaan en je wordt vanzelf van deze forum gebant :!:

Posted: Tue Jul 24, 2007 8:46 am
by D-Rex
Sinister wrote:Ik kan hier 50 websites opnoemen die bevestigen wat ik zeg en zelfs tuners ook.


Doe eens.....

Posted: Tue Jul 24, 2007 9:17 am
by roblom
Sinister wrote:Betweter lol nee komt rechtstreeks van een burgerlijk ingenieur in de mechanica en fysica dus ik denk niet dat er veel fout aan is :wink: Welke opleiding heb jij? :roll:

Geef dan eens een uitleg bij je commentaar. Roepen dat iemand dat tegen je gezegd heeft en dat het dan waar is is niet echt een onderbouwing.
Ik ben toevallig ook werktuigbouwkundig ingenieur en heb ook mechanica en fysica gestudeerd, en jij?

Posted: Tue Jul 24, 2007 9:24 am
by riddertje
Met k-pro zal je zeker sneller naar 100 kunnen omdat je rev limiter
naar 8600 wordt gezet en je dus 100 kunt bereiken in 2de versnelling.
(Daarna moet je wel schakelen natuurlijk en dan verlies je die tijd daar weer :-? )

Posted: Tue Jul 24, 2007 11:20 am
by Guest
Om te kunnen sprinten heb je grip & goede launchtechniek nodig.. geen koppel

Posted: Tue Jul 24, 2007 12:26 pm
by baRt
@Sinister: hou nou eens op de vooroordelen over je volk te prolongeren ventje...

Posted: Tue Jul 24, 2007 1:52 pm
by RedSun
baRt wrote:@Sinister: hou nou eens op de vooroordelen over je volk te prolongeren ventje...


Durf duidelijke taal te vragen! (oftewel denk niet dat dit aankomt lieverd)

Posted: Tue Jul 24, 2007 2:02 pm
by baRt
tuurlijk niet, das het idee...

Posted: Tue Jul 24, 2007 3:45 pm
by RedSun
ohhhhhh wat smerig! :D