Motor topic (Post 1= forum rijders)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Motor topic (Post 1= forum rijders)

Post by HONDA »

Post aangepast en lijst met rijders toegevoegd.

- HONDA (aka VTECCIE)
Honda CBR 600RR 2007

- HondArd
Honda CB500 1997
Yamaha XJ650 J 1982

- Genesis
Yamaha FZR 1000 Genesis 1994

- CWATR
BMW F800S 2007
MV Agusta Brutale 910R 2007
Honda CY80 1981
Honda Dream 50R 2003

- ITR703
CBR600 1996

- DC2
Honda CBR 1000RR Fireblade 2007

- MHG
Honda CBR 1000RR Fireblade 2005

- ATR#11
Honda VTR-SP2 2005
Honda VTR-SP2 2005 Racer

- Steks
Kawasaki ZX-6R 1998

- Zetxzesr
Kawasaki ZX-6R 2003

- Gaskleppie
Honda CBR 600F 1999







-----------------------------------------------------
Orginele post

Het hoort eigenlijk niet op dit forum thuis maar aangezien er hier wat (ex)motorrijders zijn open ik het toch maar.

Ik wil binnenkort een motor kopen en daarvoor ben ik me al enigszins aan het verdiepen in motoren en alles wat er bijkomt.

Ik zie in de verzekeringspolis dat de motor in een afgesloten ruimte gestald dient te worden. Daar wringt de schoen bij mij... ik heb een inpandige berging maar die is inmiddels niet groot genoeg meer voor een motor plus dat ik waarschijnlijk de draai in de gang niet kan maken. In mijn tuin heb ik helaas geen schuur waardoor ik genoodzaakt zou zijn om een schuur/blokhut te plaatsen. Mij lijkt een houten schuur/blokhut alleen erg diefstalgevoelig. Een stenen schuur laten bouwen lijkt me weer erg duur.

Heeft iemand hier zoiets al eens bij de hand gehad? Goede ideeen zijn uiteraard altijd welkom.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Een van mijn buren heeft zijn CBR600RR gewoon bij ons op de afgesloten binnenplaats staan. De binnenplaats is in theorie alleen door bewoners van het blok bereikbaar / betreedbaar. In de praktijk laten de kinderen / buren wel eens een toegangspoort open staan.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Onze motoren staan op dit moment achter in de tuin, onder een afdakje die ook twee schuurtjes links en rechts daarvanoverkapt. Via de poort, die op een brandpaadje uitkomt, kan ik wel weg met de motoren, maar je moet de draai vanuit de tuin door de poort nogal creatief maken, en vaak moet je een paar keer steken. Als een inbreker al binnenkomt is 'ie zo snel nog niet weg. Zowel links als rechts naast mij heb ik buren zitten, afgescheiden met manshoge schuttingen, dus de motoren eventueel over de schutting heentillen is ook niet te doen, en dan komen ze alsnog eenzelfde soort poort tegen als die bij mij.

Met andere woorden: we hebben een erg diefstal-onvriendelijke tuin.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Leuke oplossing maar heb je de kleine letters van je polis bekeken? Het kan natuurlijk anders zijn bij jullie maar ik lees heel duidelijk dat de motor thuis tussen zonsondergang en zonsopgang in een overdekte en afgesloten ruimte moet staan. Gebeurt dit niet en de motor wordt gestolen dan ben je niet verzekerd.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Of de berging uitruimen en inhoud verplaatsen naar een houten schuur/blokhut/opslagbedrijf.

Of een verzekeraar zoeken die hier minder moeite mee heeft of een alternatief kan bieden?
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Hmmm, dat is wel lastig Sander. Misschien toch maar eens kijken naar een tuinhuisje oid? Je hebt niet zo heel veel keus, of doen wat Ivo al aan gaf, maar goed, is dat praktisch?
Image
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

http://www.cyclanc.nl/ :idea: :dunno:

Tijdens een zoektocht kwam ik ook dit bericht tegen, hetgeen ook laat zien dat je maar geluk moet hebben, want als men het op jouw spullen heeft voorzien, dan hou je dat bijna niet tegen.

Verder vond ik dit in een Algemene voorwaarden motorverzekering PDF
013 DIEFSTALPREVENTIE-EISEN (ALGEMEEN)
Bij parkeren of stalling in een niet-afgesloten ruimte dient de motorfiets te worden beveiligd door middel van een ART-goedgekeurd motorfietslot,
welk slot moet worden gebruikt tezamen met het door de fabrikant aangebrachte standaardslot. Het ART-slot dient niet alleen met de motorfiets
verbonden te zijn, maar -indien mogelijk- ook met een aard of nagelvast object. Indien de hiervoor omschreven verplichtingen niet zijn nagekomen
zal in geval van diefstal van de motorfiets geen recht op schadevergoeding bestaan.

014 DIEFSTALPREVENTIE-EISEN
De motorfiets dient te zijn voorzien van een werkwaardig en ingeschakeld SCM-goedgekeurd alarmsysteem. Indien deze verplichting niet is
nagekomen zal in geval van diefstal geen recht op schadevergoeding bestaan.

015 DIEFSTALPREVENTIE (HARLEY DAVIDSON MOTORFIETSEN)
De motorfiets dient voorzien te zijn van een werkwaardig en ingeschakeld SCM-goedgekeurd alarmsysteem en van een ART-goedgekeurd
motorfietsslot dat bij parkeren niet alleen met de motorfiets verbonden dient te zijn, maar -indien mogelijk- ook met een aard – of nagelvast object.
Bovendien dient de motorfiets bij niet gebruik te worden gestald in een afgesloten ruimte en dient alsdan de ART-goedgekeurde kabel/ketting
verbonden te zijn met een Heulock wand- of grondanker of een ander aard- of nagelvast object dat qua diefstalbestendigheid gelijkwaardig is.
Indien de hiervoor omschreven verplichtingen niet zijn nagekomen zal in geval van diefstal geen recht op schadevergoeding bestaan.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Bedankt voor de zoektocht Ivo. Zulke voorwaarden heb ik ook alleen zijn er meerdere uitzonderingsclausules.

CLAUSULE 52
Diefstalpreventie
Op straffe van verlies van recht op schadevergoeding in verband met
(poging tot) diefstal of vandalisme dient het verzekerde motorrijtuig 's
nachts (tussen de tijdstippen van zonsondergang en zonsopgang) in een afgesloten ruimte te zijn gestald. Dit geldt in ieder geval op het woonadres van verzekerde. Als verzekerde met het motorrijtuig niet op het woonadres verblijft, bijvoorbeeld wegens visite of vakantie, mag het motorrijtuig buiten gestald zijn als er redelijkerwijs geen stallingmogelijkheid in een afgesloten ruimte is.
Bij stalling buiten dient het motorrijtuig door middel van een degelijk kettingof beugelslot - vanaf 1 januari 2005 een voor motoren goedgekeurd ART slot klasse 4 - aan een aard- of nagelvast voorwerp te zijn bevestigd.


CLAUSULE 72
Extra slot
De vergoeding van diefstalschade zoals genoemd in artikel 10.a. sub 2. vindt uitsluitend plaats indien bij het parkeren of stallen buitenshuis het motorrijtuig is afgesloten door middel van het stuurslot, en bovendien door middel van bevestiging van een extra slot, dat bij het sluiten van de verzekering door verzekeraar is goedgekeurd - vanaf 1 januari 2005 een voor motoren goedgekeurd ART slot klasse 4 -, aan een aard- of nagelvast voorwerp. In geval van diefstal dienen de twee originele sleutels van dit extra slot aan verzekeraar overgelegd te worden.


Dit soort kleine letters in de polis heeft een maatje van mij ook al zijn centjes gekost. Nou buiten motoren ga ik me ook maar eens verdiepen in blokhutten... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:Leuke oplossing maar heb je de kleine letters van je polis bekeken? Het kan natuurlijk anders zijn bij jullie maar ik lees heel duidelijk dat de motor thuis tussen zonsondergang en zonsopgang in een overdekte en afgesloten ruimte moet staan. Gebeurt dit niet en de motor wordt gestolen dan ben je niet verzekerd.

De ruimte waar onze motoren staan is overdekt en de ruimte zelf (de tuin) is afgesloten. Er staat niets in onze polis over het feit dat de motoren zowel voor, achter, links, rechts en boven bedekt moeten zijn door een muur danwel dak, oftewel in een schuurtje, garage en/of tuinhuis moet staan. Maar als je motor THUIS tussen zonsondergang en zonsopgang afgesloten moet staan, dan mag je dus wél het hele jaar door op toertocht zijn en je motor enkel op slot naast je tent zetten.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij mij staat hij achter mn huis in een houten schuurtje wat tegen het huis is gebouwd. Met een beetje geweld is de deur wel open te krijgen. Maarja, dat lukt met elke deur wel. Als je maar genoeg je best doet.

Uit het zicht is vaak het belangrijkste. Als ze hem echt willen hebben lukt dat toch wel.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Helemaal eens maar mocht het gebeuren dan is het wel prettig als je wat van je centjes terugziet.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Wat ook meespeelt: onze motoren zijn niet zo jong meer en ook helemaal niet zo duur/exclusief. De Honda CB 500 is van 1997, en de Yamaha XJ650 J is van 1982.
ATR#11
Posts: 107
Joined: Thu Apr 06, 2006 10:01 pm

Post by ATR#11 »

Als ik jou was zou ik contact opnemen met je agent en de situatie voorleggen.
Vaak als je een vaste verankering in de grond maakt( een haak vast in beton o.i.d. ) gaan ze hier ook mee akoord.

Maar het is wel van de zotte dat hij tijdens een tocht wel zo op slot mag staan en thuis in een afgesloten ruimte mag staan...

Gr Janko
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Niet helemaal Janko, je bent immers vaker thuis 's nachts dan op toertocht. Er zullen zat motoren uit de tuin gejat worden waardoor de verzekeringsmaatschappijen wat paranoia worden. Uitbetalen hebben ze een hekel aan... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Na de inbraak bij ons in huis afgelopen Januari, heeft het ongeveer 4 maanden geduurd voordat we (ook nog maar een deel) van het geld kregen.

Ze doen altijd érg moeilijk over geld uitbetalen. Hufters.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Of een verzekeraar zoeken die hier minder moeite mee heeft of een alternatief kan bieden?


Ik moet morgen weer werken (assurantie kantoor :wink :)
Ik kan het een en ander uitzoeken voor je.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik heb eerste mijn berging helemaal uitgespit en een Abus vloeranker geplaatst. Alles er om heen aan de muur hangen, verkopen, weggooien.

Voor het maken van de bocht de berging in was het altijd 8 x steken. Je kan wat rubber op de muren plaatsen ter bescherming.

Als je een motor met een middenbok koopt is het nog makkelijker.

Er bestaat namelijk een soort van "skateboard" hier zet je de motor op vast en kan met zwenkwielen alle kanten op.

Meestal moet er van alles aangepast worden voor je het beestje binnen kan zetten. De deur naar een ander kant laten open gaan wil ook nog wel eens helpen.

BTW: wat voor motor heb je in gedachten?

Succes!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Jouw oude type... :D

Alleen dan in nieuwe vorm, CBR600RR 2007.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTECCIE wrote:Jouw oude type... :D

Alleen dan in nieuwe vorm, CBR600RR 2007.


Oe, doekje 8)

Dat is een geile rakker.

Heb je er al mee gereden?

Is zeer mooi spul voor te krijgen in Japan.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

mijn schatjes:
Image

over hopelijk 3 dagen mag ik ze weer zien :lol:
Post Reply