Motor topic (Post 1= forum rijders)
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
mr. X wrote:Nu ik er een paar keer op gereden hebt is zo'n 1000 best te doen. Elke keer dat je hem open jaagt moet je er alleen wel echt 'voor gaan zitten' en dan pas aan het gas draaien.
Overigens om even op mijn rijbewijs terug te komen: vanmiddag ben ik geslaagd. Gelijk met spoed aangevraagd en een stukje gaan toeren. Met 30+ graden was het geen pretje maar wat is dat toch genieten. Op toeren klinkt het onovertroffen en het gaat zo hard. Gigantisch.
Vandaag is de fiets ook op de testbank geweest. Later deze week de uitdraai en volgende week een nieuwe uitdraai met een nieuwe goodie :wink:
Gefeliciteerd Maarten! Het is echt genieten inderdaad.
gefeliciteerd maarten!
Maar om even terug te komen op het onderwerpje motors voor beginners.
een 1000cc motor is echt niet geschikt voor beginners.
Ik was er ook schuldig aan, mijn 900cc was ook mijn eerste motor. slechte keus, in de 2de maand lag ik onderaan de dijk tussen de schapen.
Natuurlijk is een 1000cc motor prima te handelen voor beginners, zoalgn het allemaal maar een beetje rechtuit is.
In de bochten is waar het gevaar zit, een 1000ccer is zwaar een laat zich minder makkelijk handelen in bochten (vergelijk het met een M5 of zoiets).
Begin je nu op een 400ccér bijv. lekker licht, dan begin je in je honda. zo'n ding kan je letterlijk de bocht om smijten en nog corrigeren als je iets te veel power in de bocht geeft. een 1000cc''er corrigeer je niet meer, die pleurt ineens onderuit, te zwaar en te veel vermogen.
en ga mij niet vertellen dat een beginnende rijder niet zijn grenzen opzoekt in de bochten, doet iedereen.
Dus Maarten, drive safe !
Maar om even terug te komen op het onderwerpje motors voor beginners.
een 1000cc motor is echt niet geschikt voor beginners.
Ik was er ook schuldig aan, mijn 900cc was ook mijn eerste motor. slechte keus, in de 2de maand lag ik onderaan de dijk tussen de schapen.
Natuurlijk is een 1000cc motor prima te handelen voor beginners, zoalgn het allemaal maar een beetje rechtuit is.
In de bochten is waar het gevaar zit, een 1000ccer is zwaar een laat zich minder makkelijk handelen in bochten (vergelijk het met een M5 of zoiets).
Begin je nu op een 400ccér bijv. lekker licht, dan begin je in je honda. zo'n ding kan je letterlijk de bocht om smijten en nog corrigeren als je iets te veel power in de bocht geeft. een 1000cc''er corrigeer je niet meer, die pleurt ineens onderuit, te zwaar en te veel vermogen.
en ga mij niet vertellen dat een beginnende rijder niet zijn grenzen opzoekt in de bochten, doet iedereen.
Dus Maarten, drive safe !
Het blijft toch individueel verschillend hoe je ermee omgaat. Er zijn ook mensen die met een 600cc wegrijden en bij de eerste rotonde hard onderuit gaan. Ik heb op m'n Blade bochten nemen langzaam opgebouwd. Dit heeft uiteindelijk geleid tot vloeiend nemen van allerlei verschillende bochten en voor mij op het moment het leukst, het nemen van de bekende klaverbladen met de knie aan de grond, uiteraard zonder onderuit te gaan (even afkloppen ).
Het is trouwens ook zo dat de Honda CBR modellen gebruikersvriendelijker zijn dan de GSX en ZXR modellen.
Het is trouwens ook zo dat de Honda CBR modellen gebruikersvriendelijker zijn dan de GSX en ZXR modellen.
mr. X wrote:Ik heb 150 km gereden de eerste dag en toen was de tank alweer leeg :mrgreen:
:lol:
dat klinkt bekend.
zuinig zijn ze niet, mijn 9R had een tank van 18L meen ik me te herinneren
200 km was ie leeg.. 1:11 voor een 0.9 liter :P
Ding van mij was nog geen injectie, old school; 4 carburateurs op 4 cilinders.
ook hier maar eens posten dat ik mijn honda cbr600f ingeruild heb voor iets anders. ik wou eerst een cbr 600rr ervoor in de plaats, maar deze was toch wel erg compact kwa zithouding, wat je op een 600cc supersport altijd wel hebt. maar ik vond de nieuwe honda erg klein. dus is het een suzuki geworden. heb hem nu iets langer dan een jaar. na een jaartje met honda gereden te hebben.
pic's :
is dus een gsx-r 600. heb hem nieuw "overjaars" gekocht. is dus een 2009 nieuw gekocht in 2010. en heb hier nu een akrapovic uitlaatlijn en k&n filter laten inzetten en is de motor opnieuw afgesteld.
pic's :
is dus een gsx-r 600. heb hem nieuw "overjaars" gekocht. is dus een 2009 nieuw gekocht in 2010. en heb hier nu een akrapovic uitlaatlijn en k&n filter laten inzetten en is de motor opnieuw afgesteld.
Ik ben vorige week begonnen met mijn motorrijbewijs. Morgen heb ik de 2e les en vanaf volgende week wil ik 2x per week gaan lessen. (Ik les op een Yamaha Fz6n.)
Ik heb eigenlijk nooit veel met motoren gehad, maar veel van mijn kameraden en mijn vader hebben het motorrijbewijs, paar keer achterop geweest en de 1e les voor mijn verjaardag gekregen, tja dan moet je wel :razz: Maar het bevalt echt goed!
Het plan is om volgend voorjaar een motor te kopen. Ik zit te denken aan een naked bike, Kawasaki Z750, Yamaha Fz6n, Suzuki GSR600 (/750) in ieder geval geen echte "buikschuiver".
Ik heb eigenlijk nooit veel met motoren gehad, maar veel van mijn kameraden en mijn vader hebben het motorrijbewijs, paar keer achterop geweest en de 1e les voor mijn verjaardag gekregen, tja dan moet je wel :razz: Maar het bevalt echt goed!
Het plan is om volgend voorjaar een motor te kopen. Ik zit te denken aan een naked bike, Kawasaki Z750, Yamaha Fz6n, Suzuki GSR600 (/750) in ieder geval geen echte "buikschuiver".