Motor topic (Post 1= forum rijders)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Gefeliciteerd!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

mr. X wrote:Nu ik er een paar keer op gereden hebt is zo'n 1000 best te doen. Elke keer dat je hem open jaagt moet je er alleen wel echt 'voor gaan zitten' en dan pas aan het gas draaien.

Overigens om even op mijn rijbewijs terug te komen: vanmiddag ben ik geslaagd. Gelijk met spoed aangevraagd en een stukje gaan toeren. Met 30+ graden was het geen pretje maar wat is dat toch genieten. Op toeren klinkt het onovertroffen en het gaat zo hard. Gigantisch.

Vandaag is de fiets ook op de testbank geweest. Later deze week de uitdraai en volgende week een nieuwe uitdraai met een nieuwe goodie :wink:


Gefeliciteerd Maarten! Het is echt genieten inderdaad.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Proficiat Maarten!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

gefeliciteerd maarten!


Maar om even terug te komen op het onderwerpje motors voor beginners.
een 1000cc motor is echt niet geschikt voor beginners.

Ik was er ook schuldig aan, mijn 900cc was ook mijn eerste motor. slechte keus, in de 2de maand lag ik onderaan de dijk tussen de schapen.

Natuurlijk is een 1000cc motor prima te handelen voor beginners, zoalgn het allemaal maar een beetje rechtuit is.

In de bochten is waar het gevaar zit, een 1000ccer is zwaar een laat zich minder makkelijk handelen in bochten (vergelijk het met een M5 of zoiets).
Begin je nu op een 400ccér bijv. lekker licht, dan begin je in je honda. zo'n ding kan je letterlijk de bocht om smijten en nog corrigeren als je iets te veel power in de bocht geeft. een 1000cc''er corrigeer je niet meer, die pleurt ineens onderuit, te zwaar en te veel vermogen.

en ga mij niet vertellen dat een beginnende rijder niet zijn grenzen opzoekt in de bochten, doet iedereen.

Dus Maarten, drive safe !
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Het blijft toch individueel verschillend hoe je ermee omgaat. Er zijn ook mensen die met een 600cc wegrijden en bij de eerste rotonde hard onderuit gaan. Ik heb op m'n Blade bochten nemen langzaam opgebouwd. Dit heeft uiteindelijk geleid tot vloeiend nemen van allerlei verschillende bochten en voor mij op het moment het leukst, het nemen van de bekende klaverbladen met de knie aan de grond, uiteraard zonder onderuit te gaan (even afkloppen :D ).
Het is trouwens ook zo dat de Honda CBR modellen gebruikersvriendelijker zijn dan de GSX en ZXR modellen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Hoeveel KM heb je er al op staan Ali?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Ruim 15000 km. In 2008 kocht ik de motor met zo'n 2000 km. Vooral de eerste 2 jaar veel gereden.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb net 6000 km sinds juli 2007. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Haha, ik had al zo'n vermoeden! :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb 150 km gereden de eerste dag en toen was de tank alweer leeg :mrgreen:
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Gefeliciteerd, kerel!!
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mr. X wrote:Ik heb 150 km gereden de eerste dag en toen was de tank alweer leeg :mrgreen:


:lol:
dat klinkt bekend.

zuinig zijn ze niet, mijn 9R had een tank van 18L meen ik me te herinneren
200 km was ie leeg.. 1:11 voor een 0.9 liter :P
Ding van mij was nog geen injectie, old school; 4 carburateurs op 4 cilinders.
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Ik ga morgen voor de eerste keer met de blade naar de Eiffel. Ben benieuwd wat het verbuik daar gaat zijn. Met de suzuki haalde ik net iets meer dan 200 km, maar die had wel 3ltr meer aan tankinhoud.
frederik
Posts: 254
Joined: Sun Sep 30, 2007 8:36 pm

Post by frederik »

ook hier maar eens posten dat ik mijn honda cbr600f ingeruild heb voor iets anders. ik wou eerst een cbr 600rr ervoor in de plaats, maar deze was toch wel erg compact kwa zithouding, wat je op een 600cc supersport altijd wel hebt. maar ik vond de nieuwe honda erg klein. dus is het een suzuki geworden. heb hem nu iets langer dan een jaar. na een jaartje met honda gereden te hebben.

pic's :

Image
Image

is dus een gsx-r 600. heb hem nieuw "overjaars" gekocht. is dus een 2009 nieuw gekocht in 2010. en heb hier nu een akrapovic uitlaatlijn en k&n filter laten inzetten en is de motor opnieuw afgesteld.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

mooie fiets
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Mooi. 8)
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Dat zwaar door de bochten ligt trouwens ook aan de banden. M'n CBF1000F gaat zéér makkelijk door de bochten: daar ligt een 160-er achterop. Vergeleken met de 190-er onder m'n andere fiets stuurt dat erg makkelijk.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

dat klopt, ik reed ook op 190érs en mijn motor woog leeg 215 Kg.
Niet de beste fiets voor snelle bochten, wel hard op het rechte stuk :razz:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mooie Suzuki wit met mat zwart.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Ik ben vorige week begonnen met mijn motorrijbewijs. Morgen heb ik de 2e les en vanaf volgende week wil ik 2x per week gaan lessen. (Ik les op een Yamaha Fz6n.)

Ik heb eigenlijk nooit veel met motoren gehad, maar veel van mijn kameraden en mijn vader hebben het motorrijbewijs, paar keer achterop geweest en de 1e les voor mijn verjaardag gekregen, tja dan moet je wel :razz: Maar het bevalt echt goed!

Het plan is om volgend voorjaar een motor te kopen. Ik zit te denken aan een naked bike, Kawasaki Z750, Yamaha Fz6n, Suzuki GSR600 (/750) in ieder geval geen echte "buikschuiver".
Post Reply