Motor topic (Post 1= forum rijders)
Eerste keer mijn theorie gelijk gehaald en eerste keer mijn speciale verrichtingen gelijk gehaald na 2 lessen. Helaas door een fout van de rijschoolhouder en drukte bij het CBR zit ik inmiddels al dik 1.5 maand te wachten tot ik überhaupt af kán rijden voor de eerste keer. De aanstaande 28e mag ik het laten zien.
Overigens heb ik gisteren al wel mijn motor op gehaald. Ik heb nog geen foto's kunnen maken maar het is een beest. Dit weekend volgt er meer.
Overigens heb ik gisteren al wel mijn motor op gehaald. Ik heb nog geen foto's kunnen maken maar het is een beest. Dit weekend volgt er meer.
-
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 18, 2009 1:20 am
Paar weken terug voor het eerst bij een motor achterop geweest.
Bij een BMW S1000RR en omg wat gaat dat hard!!!
Dus misschien binnenkort ook maar is beginnen met lessen. :razz:
Bij 1 min ga ik achterop. Ik had nog zo gezegd geen wheelie!!! :lol: Al het andere footage heb ik ook gefilmd.
http://www.youtube.com/user/Streetlegal ... rwL4-yU9Ao
Bij een BMW S1000RR en omg wat gaat dat hard!!!
Dus misschien binnenkort ook maar is beginnen met lessen. :razz:
Bij 1 min ga ik achterop. Ik had nog zo gezegd geen wheelie!!! :lol: Al het andere footage heb ik ook gefilmd.
http://www.youtube.com/user/Streetlegal ... rwL4-yU9Ao
mr. X wrote:Eerste keer mijn theorie gelijk gehaald en eerste keer mijn speciale verrichtingen gelijk gehaald na 2 lessen. Helaas door een fout van de rijschoolhouder en drukte bij het CBR zit ik inmiddels al dik 1.5 maand te wachten tot ik überhaupt af kán rijden voor de eerste keer. De aanstaande 28e mag ik het laten zien.
Overigens heb ik gisteren al wel mijn motor op gehaald. Ik heb nog geen foto's kunnen maken maar het is een beest. Dit weekend volgt er meer.
8) Succes de 28ste!
mr. X wrote:Eerste keer mijn theorie gelijk gehaald en eerste keer mijn speciale verrichtingen gelijk gehaald na 2 lessen. Helaas door een fout van de rijschoolhouder en drukte bij het CBR zit ik inmiddels al dik 1.5 maand te wachten tot ik überhaupt af kán rijden voor de eerste keer. De aanstaande 28e mag ik het laten zien.
Overigens heb ik gisteren al wel mijn motor op gehaald. Ik heb nog geen foto's kunnen maken maar het is een beest. Dit weekend volgt er meer.
8) Succes de 28ste! Ben benieuwd naar de foto's.
Zo, eindelijk even tijd gehad voor mezelf en mijn nieuwe aanwinst.
Toen ik met lessen begonnen ben, ben ik me ook gaan oriënteren op tweewielers. Dat is ongeveer 1.5 maand geleden.
Eigenlijk vanaf het begin had ik al een voorliefde voor het merk waar ik uit eindelijk ook voor gezwicht ben. De keuze werd beperkt tot: Ducati 848, CBR600RR (overjarig model, nieuw) of CBR1000RR (gebruikt), GSX-R 750 (overjarig model, nieuw) of GSX-R 1000 (gebruikt).
De Suzuki's habben gewoon mijn voorliefde. Het rijdt geweldig en (nog belangrijker) zit voor mij beter dan de concurrentie. Na veel lezen toch besloten het verstand opzij te zetten en de rechterhand te laten spreken. Het is een K8 Gixxer 1000 geworden met een paar leuke gadgets.
Mijn geluk kan niet op, mijn GOD wat is zo'n ding snel. Ik heb niet snel schrik maar ik heb een new-found respect voor dit ding. In de 1e, 2e en 3e gaat deze met vol gas nog op zijn achterwiel. Als je weet dat je in het eind van de 2e al tegen (zo niet over) de 200km/h gaat, is dat best eng. Ge-wel-dig. Wat gaat dat hard. Dit ding zal ik niet snel beu zijn
Binnenkort komt er nog een leuke update aan en volgende week gaat de fiets op de dyno bij Ducati Zaltbommel.
Verder is een Dainese pak is ook besteld, zit helaas een lange levertijd op maar dan rijd ik wel in de nieuwe collectie rond. Het wordt een pak in de kleuren van de fiets en de helm wordt er later op af gestemd.
Ach, foto's spreken voor zich:
Enkele close-ups
Toen ik met lessen begonnen ben, ben ik me ook gaan oriënteren op tweewielers. Dat is ongeveer 1.5 maand geleden.
Eigenlijk vanaf het begin had ik al een voorliefde voor het merk waar ik uit eindelijk ook voor gezwicht ben. De keuze werd beperkt tot: Ducati 848, CBR600RR (overjarig model, nieuw) of CBR1000RR (gebruikt), GSX-R 750 (overjarig model, nieuw) of GSX-R 1000 (gebruikt).
De Suzuki's habben gewoon mijn voorliefde. Het rijdt geweldig en (nog belangrijker) zit voor mij beter dan de concurrentie. Na veel lezen toch besloten het verstand opzij te zetten en de rechterhand te laten spreken. Het is een K8 Gixxer 1000 geworden met een paar leuke gadgets.
Mijn geluk kan niet op, mijn GOD wat is zo'n ding snel. Ik heb niet snel schrik maar ik heb een new-found respect voor dit ding. In de 1e, 2e en 3e gaat deze met vol gas nog op zijn achterwiel. Als je weet dat je in het eind van de 2e al tegen (zo niet over) de 200km/h gaat, is dat best eng. Ge-wel-dig. Wat gaat dat hard. Dit ding zal ik niet snel beu zijn
Binnenkort komt er nog een leuke update aan en volgende week gaat de fiets op de dyno bij Ducati Zaltbommel.
Verder is een Dainese pak is ook besteld, zit helaas een lange levertijd op maar dan rijd ik wel in de nieuwe collectie rond. Het wordt een pak in de kleuren van de fiets en de helm wordt er later op af gestemd.
Ach, foto's spreken voor zich:
Enkele close-ups
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
De Suzuki's GSX750R is een tijd de beste supersport motor van zijn klasse geweest. het grotere broertje, de 1000, is eveneens helemaal een topfiets! daar heb je een goede keus mee gedaan.
één ding moet je mij uitleggen aan jou keus in motoren;
die Ducati past niet helemaal thuis tussen de Suzuki's en de Honda's. 2 cilinder vs 4 cilinder en totaal ander rijgedrag?
Ik ben ook motorfreak, van de super bikes.
Heb 3 jaar op een ZX9R Ninja gereden.
héééééérlijk
Enne, 200 km/h in z'n 2e versnelling haal je nog net niet, rij je misschien niet steeds in z'n 2 weg, dat je in z'n 3de versnelling zit? :wink:
(1 is omlaag he :razz: )
één ding moet je mij uitleggen aan jou keus in motoren;
die Ducati past niet helemaal thuis tussen de Suzuki's en de Honda's. 2 cilinder vs 4 cilinder en totaal ander rijgedrag?
Ik ben ook motorfreak, van de super bikes.
Heb 3 jaar op een ZX9R Ninja gereden.
héééééérlijk
Enne, 200 km/h in z'n 2e versnelling haal je nog net niet, rij je misschien niet steeds in z'n 2 weg, dat je in z'n 3de versnelling zit? :wink:
(1 is omlaag he :razz: )
iVTEC-fab wrote:Arno wrote:Zwaar mooie fiets! IK ga van de zomer ook beginnen. Heb zelf een Ducati 748/9 op het oog. Sinds ik zo'n ding heb gehoord wil ik niet meer anders.
Sound isn't everything.
Ducati's zijn niet wat je noemt het type motor voor beginners.
1000cc's overigens ook niet :razz:
De Fireblade is prima te doen voor een beginner.
Nu ik er een paar keer op gereden hebt is zo'n 1000 best te doen. Elke keer dat je hem open jaagt moet je er alleen wel echt 'voor gaan zitten' en dan pas aan het gas draaien.
Overigens om even op mijn rijbewijs terug te komen: vanmiddag ben ik geslaagd. Gelijk met spoed aangevraagd en een stukje gaan toeren. Met 30+ graden was het geen pretje maar wat is dat toch genieten. Op toeren klinkt het onovertroffen en het gaat zo hard. Gigantisch.
Vandaag is de fiets ook op de testbank geweest. Later deze week de uitdraai en volgende week een nieuwe uitdraai met een nieuwe goodie :wink:
Overigens om even op mijn rijbewijs terug te komen: vanmiddag ben ik geslaagd. Gelijk met spoed aangevraagd en een stukje gaan toeren. Met 30+ graden was het geen pretje maar wat is dat toch genieten. Op toeren klinkt het onovertroffen en het gaat zo hard. Gigantisch.
Vandaag is de fiets ook op de testbank geweest. Later deze week de uitdraai en volgende week een nieuwe uitdraai met een nieuwe goodie :wink: