Page 1 of 2

Bandenherrie!

Posted: Sat Jun 23, 2007 6:22 pm
by St€f@n
Hey hallo stelletje Type-R fanatiekelingen :-)

Over 2 weekies ga ik dan eindelijk de overstap maken naar het Japanse merk, altijd al gewild maar nu eindelijk na lang sparen een leuk exemplaar gevonden.
Een Honda Civic Type R uit 09-2003......40.000kmtjes erop en verders in sublieme staat, airco erbij en de mistlampen als extra optie.

Maar nu de vraag waar het om draait..
Ik vindt dat de banden nogal wat afrolgeluid maken tijdens het rijden ( :idea: ), komt dit door het type band (Bridgestone Potenza's), de velg (origineel) of is het wat anders?
Gaarne deel ik mee in jullie kennis hierover.

Mvg
Stefan

Posted: Sat Jun 23, 2007 6:49 pm
by slED9e
wat reed je eerst dan ? of waarmee vergelijk je het ?

Posted: Sat Jun 23, 2007 7:06 pm
by wilco
Welkom!

Ik verwacht dat er Potenza's RE040 of RE050 op je auto liggen , en ja deze maken wat meer herrie , vaak door het A-symetrische profiel.

Vraag hier aan velen wat de beste band is voor je Civic Type R en daar komen de banden waar jij waarschijnlijk mee rijdt uit de bus.Zowiezo zijn vaak de Bridgestones de beste keuze voor je Type R.
Dus de banden gewoon lekker laten zitten en genieten van je grip, een Type R koop je niet voor comfort en geen extra geluiden.

Posted: Sat Jun 23, 2007 7:31 pm
by St€f@n
Ok, das een duidelijk antwoord en je hebt idd gelijk, voor het comfort koop ik die civic niet!
Ik reed voordien een Peugeot 206, een leuk auto om mee te beginnen maar paps heeft het met de paplepel ingegoten dat een Honda qua betrouwbaarheid en sportiviteit gewoon vele malen beter is, hij rijdt al jaren de Accord's van hun namelijk.

Ik heb met de introductie in 2003 al eens gereden met de Type R en was toen al verkocht en is het 4 jaar later dan eindelijk zover! leuk begin van de 2e helft van 2007 :wink:

ps....fotootje van de vorige wagen:
Image
Is nu doorverkocht aan een liefhebber, heeft me 6 jaar veel plezier gebracht, is gespoten in een ivoren parelmoerkleur.

Posted: Sat Jun 23, 2007 8:07 pm
by HondArd

Posted: Sat Jun 23, 2007 8:33 pm
by noppie
Welkom hier
:zwaaien:

Toen ik mijn R kocht zaten er achterop ook van die vierkante bridgestones waarbij t net leek of de lagers eruit lagen...was dus meer dan afrolgeluid en cupten meer.

Ik kan niet tegen dit geluid alsof je in n trein zit dus kreeg er 2 nieuwe voor (dealer).

Ik weet niet waar jij de auto gekocht heb maar anders zou ik 2 nieuwe bandjes vragen als ik jou was,tenzij t geluid niet zo ernstig is..

Het is lijkt mij geen auto van 4000 euro...

worth a trie tenzij je particulier koopt natuurlijk

Posted: Sat Jun 23, 2007 10:50 pm
by ITR1689
Als je niet van bandenherrie hou, dan moet je zeker niet de RE55S nemen..... :-)

Posted: Sun Jun 24, 2007 1:56 am
by St€f@n
Zal me binnenkort als de R voor de deur staat even netjes voorstellen bij jullie allen natuurlijk :!:

De wagen koop ik bij de Honda dealer in Breda, de R is altijd bij hun in onderhoud geweest, goed onderhouden maar erg weinig mee gereden en zeker niet zoals het hoort vlgs de chef werkplaats (kennisje).
Werd tijd dus voor 'n eigenaar die ermee "rijdt" zegt ie haha.

Maar zal met de tijd het nodige testen qua banden e.d.
Misschien in de toekomst wat groter lichtmetaal ofzo en kunnen deze me de winters doorhelpen bijvoorbeeld.

Posted: Sun Jun 24, 2007 2:30 am
by S.J.
St€f@n wrote:ps....fotootje van de vorige wagen:
Image
.

Mooi ding ik neem aan dat de Peugeot meer voor show was en na show wil je GO! goede keuze!

Posted: Sun Jun 24, 2007 9:38 pm
by ATR 270
St€f@n wrote:Zal me binnenkort als de R voor de deur staat even netjes voorstellen bij jullie allen natuurlijk :!:

De wagen koop ik bij de Honda dealer in Breda, de R is altijd bij hun in onderhoud geweest, goed onderhouden maar erg weinig mee gereden en zeker niet zoals het hoort vlgs de chef werkplaats (kennisje).
Werd tijd dus voor 'n eigenaar die ermee "rijdt" zegt ie haha.

Maar zal met de tijd het nodige testen qua banden e.d.
Misschien in de toekomst wat groter lichtmetaal ofzo en kunnen deze me de winters doorhelpen bijvoorbeeld.


bij van Putten gekocht dus, prima zaak 8)
is alleen officieel geen dealer meer, maar erkend reparateur, vandaar de campers op de stoep daaro

Posted: Sun Jun 24, 2007 9:47 pm
by itr-1895
gewoon een catback systeem kopen.
hoor je die banden ook niet meer :D

Posted: Mon Jun 25, 2007 9:09 pm
by Mau il-Vec
of geen typer rijden, het blijft natuurlijk een auto met weinig isolatie materiaal! :wink:

Posted: Tue Jun 26, 2007 9:08 am
by Katana
Het cuppen van de wielen komt door de setup van het onderstel.

Ik verwissel de banden elke 5000 km van voor naar achter (niet kruislinks).

Er is een mogelijkheid de gecupte banden te laten afdraaien. werkt prima.

NB: Cuppen van banden wil zeggen ongelijk slijten. In dit geval kun je het voelen aan de binnenkant van de achterband. Als je je hand over het loopvlak haalt voelt het profiel aan als "kantelen" van een kasteel.
Ze gaan naar binnen en naar buiten om en om.
Image

Misschien een rare vergelijking maar wel duidelijk hoop ik :D

Posted: Tue Jun 26, 2007 9:30 pm
by JDMTEG
Katana wrote:Er is een mogelijkheid de gecupte banden te laten afdraaien. werkt prima.


Is een korte "burn out" niet voldoende?

Posted: Tue Jun 26, 2007 9:41 pm
by D_ToXx
ik heb net nieuwe potenza's (RE050) erop maar ik vind de toyo's toch iets beter. deze banden waarschuwen (beginnen te piepen) als ik
(te) hard ga maar de toyo's niet. maar met nat weer vind ik de potenza's wel iets beter.misschien weet iemand hier nog een betere
betaalbare band? voor de potenza's 17in 215 40 betaalde ik €143 a 4 stuks met erop plakken...

greetz

Posted: Tue Jun 26, 2007 10:36 pm
by mr. X
Je geeft nu een argument in mijn ogen waardoor iemand voor de RE050 zou kiezen. Vanwaar vind je de Toyo's dan beter?

Posted: Tue Jun 26, 2007 11:44 pm
by Katana
ITR897 wrote:
Katana wrote:Er is een mogelijkheid de gecupte banden te laten afdraaien. werkt prima.


Is een korte "burn out" niet voldoende?


Nee, het gaat immers om de achterbanden :silly:

Met een burnout zou trouwens alleen de puntjes en scherpe randje van je profiel er af halen. Merk je ook na een track-day met nieuwe banden. Na de track-day sturen de banden minder scherp. IOM

Posted: Wed Jun 27, 2007 4:18 am
by wilco
Ik heb 2 weken gereden op de Toyo T1R en als ik mijn leven zat ben koop ik ze wel weer , maar voor mij geen T1R meer...

Posted: Wed Jun 27, 2007 1:13 pm
by Udo71
Ik rij nu op Pirelli p-zero nero, en die bevallen mij veel beter dan de bridgestone re720!
(heb nu wel de JDM 16" velgen, en dat scheelt ook, natuurlijk!)

Posted: Wed Jun 27, 2007 1:25 pm
by RedSun
Welkom Stefan,

voor een peu ziet tie er netjes uit!

Goeie overstap en zeer slimme vader!