Scooterpraat

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

mr. X wrote:Lang geleden die scootertjes, maar krijg altijd goede herinneringen als ik die krengen zie.

Leuke foto's


jep en de techniek staat daar ook niet stil!!

Die wegracers maken nu 24 a 25 pk uit een MHR70 met 19mm carb!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

So hee :D
In mijn tijd was het anders.

Een jaar of 2 geleden nu ongeveer had mijn zipje 21.3 pk op het achterwiel met EVO70 en 24mm mikuni vlakschuif.
Meer kon toen niet, was gewoon niet mogelijk.

Een kennis van me zit nog in de scooters en heeft eigenlijk naam gemaakt met brommer-race.
Soms kreeg ik te horen op wat voor vermogen die zat met zijn 50cc racers met een 14mm carb.
Hou je niet voor mogelijk. Geen 20 pk, maar wel akelig dicht in de buurt van de top 70cc scooters.
Weet niet of ik de exacte waardes mag noemen (voor zover ik weet) aangezien het toen nogal 'geheim'' werd gehouden.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

zeker een SOBW rijder?

Dat bestaat tegenwoordig niet meer, dus die waardes zijn niet echt meer relevant voor de scooterracers.

Er wordt nu alleen nog maar met 70cc gereden.

Ik kwam idd ook net boven de 20pk met m'n MHR70 en 28 Keihin. En dan was alles nog getuned bij IS Tuning ook, incl op maat gemaakte uitlaat (EGT & IS Tuning).

Maar top vermogen boeit niet zo, het gaat om de curve :wink:
Ik had al heel snel 20pk en een hele zooi koppel. Alleen lastig om het op de weg te krijgen... :lol:

the good ol' days...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Nee geen SOBW.
Hij maakt Senda's (schakel brommers) klaar voor de brommer race, geen scooter. Weet verder niet hoe dat heet.

Ik heb ook ergens nog die uitdraai. Ding spoelde iig snel genoeg op. Zonder langere vertanding kon ik gewoon niet weg komen.
Toen ik hem klaar had, reed ik zelfs 2F4R kitjes eruit (hun 25-27 pk vermogen kwam pas eigenlijk goed van pas NA de 150 meter)

Veel lol gehad, maar het was altijd Klote op die rotte meetings. Blij dat ik er vanaf ben, maar mis het wel......
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ja dat gevoel heb ik ook..

vooral het klussen was eigenlijk leuk en nachten doorhalen op de testbank bij Freddy Koopmans :lol:

Er waren maar een paar meetings die echt de moeite waard waren, Speelmansplaten, Lelystad en Jubbega. En een keer op Zandvoort. Dat was ook lachen, alleen reden we toen 400m, dat was net iets te ver. Na 150 a 200m zat ik al op topsnelheid...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Haha jaaa :D

Joh met jou zou ik er uren over praten hoor ik al 8)

Heb vaak een nacht overgeslagen. Was zelfs zo fannatiek dat ik zelf op (honger)dieet ging voor zo'n lamme meeting.

:-)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Toen ik de eerste keer m'n sprinter ging opbouwen had ik nog nooit een snelle scooter gebouwd of op gereden. We moesten 'm toen afhebben voor de eerste Lelystad Meeting.
Om 1 uur 's nachts had ik 'm eindelijk in elkaar. Ding startte meteen, totdat ik gasgaf... Een grote klap en de waterpomp (mina) vloog door de lucht. Ik heb een dag op dat ding staan frezen... :(
Was ik vergeten de binnenrotor op de krukas te schroeven, ik dacht dat ie door de magnetische kracht er wel op zou blijven zitten. Ik had me ook geen moment afgevraagd waar dat schroefdraad nou voor was :lol:
Toen moesten we midden in de nacht nog opzoek naar een nieuw waterpompdeksel.
Kwamen we de dag erna er ook nog achter dat ik m'n MHR radiator nog verkeerd had aangesloten... Erg mooi, al die n00b acties!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:lol: hahaha :D
Precies hetzelfde hier, veel tegenslagen gehad. Maar ik was een pia slet :razz:. Begon met ongeveer mijn 14e met een puchje 8)
De zip was ook de eerste meeting scoot die ik had, dat was ook écht even wennen met rijden enzo..

Ontopic maar weer, spreek je hier wel over(aan) op de volgende meet dat ik je zie :lol:
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Als je geen fouten maakt, kun je ook niets leren...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ik zal wel wat foto's posten als ik weer thuis ben (zit nu op kantoor...)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

VTECRob wrote:Als je geen fouten maakt, kun je ook niets leren...


ik heb zoooo veel geleerd :lol:
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

hier nog een... en leer nog iedere dag... :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mijn Zip 8)
Heb niet echt super foto's, had toen alleen een telefoon met slechte camera


*edit
Als je mijn ex DNA en Senda ook wil zien typ je even in het bovenste venster 20888 voor de senda of 26077 voor de DNA ipv 29977 van de Zip.
Heb nog een héle oude, maar weet het nummer niet meer 16...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Mooie Zip!

Ik was meer van de mina en malossi :D

Image

Image

Image

Image


Hierna had ik 'm nog verlengd omdat ik het voorwiel niet echt aan de grond kon houden. En had ik clip ons laten maken ipv de ' handlebars' . Ook heb ik nog een Kiesler velg gehad, maar nooit gemonteerd...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Weetje, dan denk ik dat ik jou ooit op een forum oid ben tegen gekomen.

Toen waren er idd nog niet veel die zoiets hadden gedaan.
Geloof best dat je niet weg kwam :lol: vriend van me had ook zo'n street magic met een corsa 70 op het stock blokje, maar die trok zelfs al te makkelijk wheelies terwijl dat blok niet alles is.

Op Minarelli hoort Malossi en op Piaggio hoort Polini :wink:
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Puch Maxi roeld...op het remmen na dan haha.
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Remmen...:roll:

Dat deed ie nooit :lol:
Schoenen sleten idd hard
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Dimer wrote:Mooie Zip!

Ik was meer van de mina en malossi :D

Image

Image

Image

Image


Hierna had ik 'm nog verlengd omdat ik het voorwiel niet echt aan de grond kon houden. En had ik clip ons laten maken ipv de ' handlebars' . Ook heb ik nog een Kiesler velg gehad, maar nooit gemonteerd...


LOL ik zat laatst op school met een paar scooterboys mee te kijken naar scooters op forums en ze kickten helemaal op die. Ik zag de NSX op de achtergrond en ik echt zo CHECK DIE NSX! hun echt zo jij altijd met je autos.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

hehe, mijn scooter was/is idd best bekend in 'de scene'.

Ik was de eerste met een Streetmagic met volledig MHR getuned Minarelli blok op een streetmagic (met volledig nieuw subframe), de eerste met Braking zwevende schijf en 4zuigerklauw op Streetmagic, de eerste met voor en achter Aerox velgen op Streetmagic, en nog veel meer nieuwe dingen die niemand had. Totdat ze allemaal begonnen te kopieren...
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Hmm ik heb het nooit zo op scooters gehad maar wel leuk als je zo uniek met dat soort dingen bent. Me pa heeft nu ook een scooter gekocht maar ff een set boxen ingebouwd met aansluiting voor MP3 en een andere uitlaat.
Post Reply