keuring / wegkomen met een JDM cat
Posted: Wed May 02, 2007 1:22 pm
okee, dit is ook even interessant voor mensen die net als ik (binnenkort) en roblom (nu al) een JDM b-pipe hebben voor hun ITR.
de japanse catalysator is korter dan de onze en dan is het altijd de vraag wat de uitstoot gaat zijn.
De engelsen heb ik er even over lastig gevallen, en zij gooien met wat strengere eisen dan onze RDW, dus je zou (met een vrij stock blok) weg moeten kunnen komen met een japanse cat.
enige vraag die ik nog beantwoordt moet hebben: wat is de maximale CO uitstoot bij fast idle? dus de 2500-3000 rpm test die wij hebben?
hier een uitdraai van een van de engelsen:
engine speed..........2757rpm pass 2500min 3000max
co level at 2757rpm= 0.15%pass ------------- 0.20max
hc level at 2757rpm= 44 ppm pass ------------ 200max
lambda at 2757rpm= 1.00 pass 0.97min 1.03max
de japanse catalysator is korter dan de onze en dan is het altijd de vraag wat de uitstoot gaat zijn.
De engelsen heb ik er even over lastig gevallen, en zij gooien met wat strengere eisen dan onze RDW, dus je zou (met een vrij stock blok) weg moeten kunnen komen met een japanse cat.
enige vraag die ik nog beantwoordt moet hebben: wat is de maximale CO uitstoot bij fast idle? dus de 2500-3000 rpm test die wij hebben?
hier een uitdraai van een van de engelsen:
engine speed..........2757rpm pass 2500min 3000max
co level at 2757rpm= 0.15%pass ------------- 0.20max
hc level at 2757rpm= 44 ppm pass ------------ 200max
lambda at 2757rpm= 1.00 pass 0.97min 1.03max