Page 1 of 2
wat is beter cia of airbox? wat kost t voor de itr.
Posted: Wed Apr 18, 2007 10:02 pm
by bertjehonda
hey luitjes ik zit ff met de gedachten om een ander inlaat systeem te nemen. een behoorlijk goede is de v2 van aem. maar ik vind die ook gelijk behoorlijk duur. weten jullie misschien een goede goedkopere vervanger. is een airbox misschien wat?
jullie hebben al meer ervaring met een itr dan mij ik heb m net.
enne chippen? hondata ? wat doet dat precies en heeft iemand enig idee wat dat kost en of t de moeite waard is.
uitlaat lijn was al aangepast.
Posted: Wed Apr 18, 2007 10:11 pm
by Martin Omi Performance
heb nog een aem v2 liggen - snip: geen te koop posts buiten Te Koop forum IvoG : snip -. Is 2de hands maar heeft niet echt lang op de wagen gezeten. filter is wel vuil dus die zou ik vervangen maar verder in orde
Posted: Thu Apr 19, 2007 9:36 am
by roblom
Standaard is de ITR al erg goed uitgerust met GOEDE en KWALITEITS onderdelen. Wil je iets aan je auto verbeteren dan is het dus zaak om nóg betere onderdelen aan te schaffen. Doe je dit niet dan is de kans groot dat het dus nadelig is voor de performance van je auto. Dit wil niet per definitie zeggen dat je dure spullen moet kopen maar vaak zijn spullen die beter zijn dan OEM niet de goedkoopste.
Verder denk ik dat een airbox beter is dan een CAI echter is een goede airbox weer duurder dan een CAI. Gewoon eerst goed sparen dus

Posted: Thu Apr 19, 2007 11:41 am
by IvoG
Heb je al nagedacht over FBI of NSA ipv van CIA?
Posted: Thu Apr 19, 2007 1:12 pm
by RedSun
:lol:
Posted: Thu Apr 19, 2007 3:29 pm
by Sinister
LMAO :razz: Ok AEM V2 veel geld voor wat het is, je krijgt net hetzelfde resultaat met een simota CAI Hondata niet aan te raden, kost je zeker 500€, je krijgt mss 10 pk en koppel meer maar wel met een serieus meerverbruik. En trouwens gaat de auto te traag naar je goesting dan?
Posted: Thu Apr 19, 2007 3:44 pm
by vtecmoon
roblom wrote:Standaard is de ITR al erg goed uitgerust met GOEDE en KWALITEITS onderdelen. Wil je iets aan je auto verbeteren dan is het dus zaak om nóg betere onderdelen aan te schaffen. Doe je dit niet dan is de kans groot dat het dus nadelig is voor de performance van je auto. Dit wil niet per definitie zeggen dat je dure spullen moet kopen maar vaak zijn spullen die beter zijn dan OEM niet de goedkoopste.
Amen! Je hebt een ITR gekocht vanwege zijn sportieve karakter en uitstraling, dat gepaard gaat met superkwaliteit onderdelen. Ga aub niet bezuinigen op de aftermarkets onderdelen...als je het doet, doe het dan goed! Just my 2 cents...
Posted: Thu Apr 19, 2007 4:44 pm
by bertjehonda
oke super.
ik wil natuurlijk wel goede onderdelen hebben en ik weet dat die veel geld kosten maar ik wil ook proberen net als denk ik iedereen er niet teveel voor te geven.
dan is nu de vraag ik een aem v2 echt beter als de stock filter of zijn er betere alternatieven.
IvoG wrote:Heb je al nagedacht over FBI of NSA ipv van CIA?
wat zijn dat FBI en een NSA???????
Posted: Thu Apr 19, 2007 5:17 pm
by baRt
je noemde in de topic naam "CIA" in plaats van CAI (Cold Air Intake)
dus de grap FBI (Federal Bureau of Investigation) en NSA (National Security Agency, of wat de S eigenlijk ook moge betekenen)
ik zeg: sparen voor een mugen airbox
Posted: Thu Apr 19, 2007 5:31 pm
by slydawg
Mee eens, soms kan je gewoon beter ff doorsparen als de middelen niet direkt beschikbaar zijn en dan iets goed en effectief aanschaffen.
Posted: Thu Apr 19, 2007 5:33 pm
by bertjehonda
haha 1 dag hier in de topics en ik sta er al gekleurd bij haha.
was niet helemaal wakker denk.
zo dan ga ik maar eens wat prijzen van airboxen opzoeken ik heb er een tijd aan gedacht om zoiets te doen bij mijn civic maar ben toen toch voor een colt air gegaan. tijd voor wat nieuws.
thanks
Posted: Thu Apr 19, 2007 8:14 pm
by @LLST@RR
Whenever the Mugen airbox becomes available (it isn't for a left hand drive RSX yet), it's sure to be stupidly expensive. Not worth it, considering the gains aren't likely to be much better than the ones already on the market. For the amount of money they're sure to be charging, you could afford an AEM & a Hondata reflash, and have gains totally superior to that of the Mugen airbox alone.
Posted: Thu Apr 19, 2007 8:21 pm
by roblom
The Mugen Airbox is available for the ITR and yes maybe it's expensive but it is nut just a airbox it's THE airbox. I think there isn't any better, like i said: quality has his price.
Posted: Thu Apr 19, 2007 8:30 pm
by @LLST@RR
roblom wrote:The Mugen Airbox is available for the ITR and yes maybe it's expensive but it is nut just a airbox it's THE airbox. I think there isn't any better, like i said: quality has his price.
Ik heb deze tekst uit een forum gekopieerd....Gewoon jah...de een zegt dit de ander zegt dat.Hetgeen ik er onder versta is dat het veel geld kost en hetzelfde presteert als andere CAI's...
Wat mag dat kosten zo een airbox?

Posted: Thu Apr 19, 2007 8:37 pm
by roblom
Zeg dat dan, dan had ik gewoon in t nederlands kunnen tiepen.
En een airbox heeft per definitie meer voordelen dan een CAI (naar mijn idee). Airbox kost rond de 550 euro.
Posted: Thu Apr 19, 2007 8:39 pm
by @LLST@RR
roblom wrote:Zeg dat dan, dan had ik gewoon in t nederlands kunnen tiepen.
En een airbox heeft per definitie meer voordelen dan een CAI (naar mijn idee). Airbox kost rond de 550 euro.
LOL....wist ik veel dat je in het engels zou tikken....goede oefening ondertussen
Airbox mugen ergens verkrijgbaar??
Posted: Thu Apr 19, 2007 8:43 pm
by roblom
Ja rechtstreeks bij Mugen of via Frans (Kantana) die laatste is een stuk makkelijker

Posted: Thu Apr 19, 2007 8:58 pm
by JDMTEG
roblom wrote:Ja rechtstreeks bij Mugen of via Frans (Kantana) die laatste is een stuk makkelijker
Kantana?
Posted: Thu Apr 19, 2007 9:24 pm
by Voodoo
@LLST@RR wrote:roblom wrote:Zeg dat dan, dan had ik gewoon in t nederlands kunnen tiepen.
En een airbox heeft per definitie meer voordelen dan een CAI (naar mijn idee). Airbox kost rond de 550 euro.
LOL....wist ik veel dat je in het engels zou tikken....goede oefening ondertussen

Airbox mugen ergens verkrijgbaar??
Die zijn overal te vinden, ik zou zeggen gebruik een searchengine :wink:
Posted: Fri Apr 20, 2007 7:28 am
by roblom
ITR897 wrote:roblom wrote:Ja rechtstreeks bij Mugen of via Frans (Kantana) die laatste is een stuk makkelijker
Kantana?
Soory een N teveel, Katana