Page 1 of 1

rookpluimpje?

Posted: Sun Apr 08, 2007 7:56 pm
by jimmy
een vraagje aan de technische mensen,
als ik GOED door rij en dan een bocht naar links neem(afrit autosnelweg)
dan gooit hij een rookwolk buiten(denk blauw)ik bedoel dus heel hard
door de bocht en dus hoog in toeren....enkel bij een bocht naar links :?: :o ops:
en als je dan stopt en eens goed gas geeft(niet belast) rookt hij nog is na,
en dan is het gedaan.
rararara?
iemand een antwoord?

Posted: Sun Apr 08, 2007 10:03 pm
by itr-1895
dit is toch een nieuw blok wat uit een schade ITR kwam?

mischien heeft het blok dan bij het ongeval ook wel interne schade geleden.
maar waarom hij het dan alleen bij een bocht naar links olie dumpt weet ik ook niet :roll:

Posted: Mon Apr 09, 2007 8:51 am
by ITR1689
Verbruikt ie normaal veel olie? Ik zou iig een compressie test doen.

Posted: Mon Apr 09, 2007 8:03 pm
by jimmy
nee de motor heeft nu 3500km gelopen,en heb juist een onderhoud
gedaan met oliefilter....heb ook goede olie gebruikt(lucas).
maar heb vandaag de test gedaan op de zelfde plaats en dan deed hij
het niet meer.
ook merk ik aan het vermogen niets anders of wat dan ook?
wat hij wel heeft is zwarte sproeten op de plaats boven de uitlaat
op de bumper(zwarte roet)?

Posted: Mon Apr 09, 2007 8:44 pm
by ITR639
Na een dag of 4 hangt bij mij de achterbumper ook al redelijk vol roet hoor.
Wel afhankelijk van de rijstijl...
Kan het aan de vorm van de oliepan liggen dat je soms een rookpluim krijgt bij een bocht naar links?
Aan de rechterkant is die toch een stuk hoger.

Posted: Mon Apr 09, 2007 9:02 pm
by ITR1689
Check ook of je carterventilatie goed werkt. Je kan dit ook aanpassen.
Bijv. PCV klep controleren etc. En kijken of je gasklep besmeurd is met olie.

Posted: Wed Apr 11, 2007 9:03 am
by DC2TYPER
Bedoel je niet een bocht naar rechts ? Ik kan me niet inbeelden dat wij felle bochten naar links hebben bij een afrit :-? (in engeland wel)

Posted: Wed Apr 11, 2007 11:25 am
by jimmy
in belgie hebben ze ook een klaverblad :D

Posted: Mon Apr 16, 2007 11:56 am
by Jo&
DC2TYPER wrote:Bedoel je niet een bocht naar rechts ? Ik kan me niet inbeelden dat wij felle bochten naar links hebben bij een afrit :-? (in engeland wel)


Die bestaan wel.. Bijv. bij Amsterdam...

Posted: Sat May 05, 2007 11:00 am
by CTR_91
Blauwe rook komt ''vaak'' door een slechte/onvolledige verbranding van smeerolie. Dat kan gebeuren doordat de zuigerveren misschien niet meer ''GOED'' afdichten.

Dit kun je laten controleren dmv een cilinderlekkagetest.

mvg,

CTR_91

Posted: Sat May 05, 2007 11:28 am
by roblom
CTR_91 wrote:Blauwe rook komt ''vaak'' door een slechte/onvolledige verbranding van smeerolie. Dat kan gebeuren doordat de zuigerveren misschien niet meer ''GOED'' afdichten.

Dit kun je laten controleren dmv een cilinderlekkagetest.

mvg,

CTR_91

dan zou hij het constant moeten hebben he, hij heeft het nu alleen in scherpe bochten.

Posted: Sat May 05, 2007 11:33 am
by CTR_91
dan zou hij het constant moeten hebben he, hij heeft het nu alleen in scherpe bochten.


dan heb ik het verkeerd begrepen...


mvg,
CTR_91