Vinden jullie het lullig als je.......

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Gangaran

Vinden jullie het lullig als je.......

Post by Gangaran »

Vinden jullie het lullig als je een proefrit regelt, terwijl je zeker weet dat je de auto niet gaat/kan kopen??

Zoals een aantal van jullie weten heb ik een tijdje geleden in een 350Z gereden(2 keer zelfs), maar wist van te voren dat het niks zou worden. Nu heb ik een proefrit geregeld voor een EVO 9, maar mijn vriendin vind het niet echt netjes, omdat ze speciaal voor mij deze ayuto moeten gaan regelen.

Mijn punt is, stel dat je wel echt geld zat heb, ga je hoe dan ook een aantal proefritjes maken om vervolgens een keuze te maken. Hierdoor zou je dan een aantal dealers moeten "teleurstellen".

Vandaag had ik niks te doen, ben even langs Volvo gereden om naar de C30 te kijken. Nou ze waren onder de indruk van mijn CTR. De dealer kent mijn auto, hij ziet het regelmatig in Nijmegen rondrijden. Nu wil hij voor mij de T5 gaan regelen dat ik een halve dag hiermee kan proefrijden. Ik weet hier ook (bijna) zeker dat ik het niet ga kopen, maar lijkt me wel leuk om te doen. Ben bij Ford geweest, maar daar stond geen ST.

Mijn vraag is, wat zouden jullie doen??
HONDA

Post by HONDA »

Ik twijfel tussen verschillende modellen en de enige manier om een keuze te kunnen maken is door proefritten dus ik vind het wel kunnen. Nu reageren ze geen van allen maar das een ander verhaal...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
BugsM

Re: Vinden jullie het lullig als je.......

Post by BugsM »

Gangaran wrote:Vinden jullie het lullig als je een proefrit regelt, terwijl je zeker weet dat je de auto niet gaat/kan kopen??

ja...

Als je serieus geen keuze kan maken, is het een ander verhaal. Dan is juist een proefrit belangrijk. Je zult trouwens altijd een proefrit moeten maken. Maar als je bij voorbaat al weet, dat je de auto niet gaat kopen, en toch een proefrit regelt. Sorry, maar daar kan ik met mijn verstand niet bij. Helemaal als de betreffende dealer hier veel tijd en moeite voor moet doen...
LCR

Post by LCR »

Waarom zou je?
Vind het knap als ze je een auto zo mee willen geven. Dan vinden ze dat jij een potentiele koper bent (lees: met doekoes dus)
Mijn dealer is echt voorzichtig met dat soort dingen. Ze konden me zelf geen leen-Jazz (moest 70 bijleggen per dag) aanbieden ondanks een onderhoudsbeurt richting 700 eurootjes :evil:

De volgende keer als ik de CTR krijgt dan lever ik hem met vierkante banden terug :twisted: :twisted:
paashaas

Post by paashaas »

ik vind persoonlijk het wel kunnen . ik heb vandaag in de nieuwe volvo s60 gereden want ik ben aan het kijken voor een nieuwe les wagen en weet voor bijna 100% zeker dat het een nieuwe accord gaat worden maar wil het gewoon zeker weten .

gr paashaas
ATR#11

Re: Vinden jullie het lullig als je.......

Post by ATR#11 »

Gangaran wrote:
Mijn punt is, stel dat je wel echt geld zat heb, ga je hoe dan ook een aantal proefritjes maken om vervolgens een keuze te maken. Hierdoor zou je dan een aantal dealers moeten "teleurstellen".

Volgens mij ga je alleen een proefrit maken als je serieus overweegt om de betreffende auto te kopen en daar ook de centjes voor hebt.

En als één van de twee dingen niet het geval is kun je volgens mij beter je stoep gaan vegen en de dealer met rust laten....
eteuben

Post by eteuben »

Je bent nergens verplicht om te kopen. Dus als ze je een proefrit kunnen aanbieden in je droomauto, zou ik het zeker doen. Ook al koop je hem zeker niet. Immers, dat weet hij toch totaal niet? Ik denk dat er meer zo proefgereden wordt als je denkt.

Je type-r is de perfecte dekmantel in jouw zoektocht naar iets nog snellers/sportievers!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Toen ik in 2000 de ITR op het autosalon in Brussel zag heb ik er welgeteld 1 minuut over gedaan om te beslissen dat ik hem ging kopen.
Heb er dus ook geen proefrit mee gedaan. Beetje naief misschien maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.

Maar een proefrit maken kan altijd leuk zijn ook al ga je hem niet kopen.
Zo heb ik indertijd met de RX-8 ook een proefrit gemaakt terwijl ik zeker was dat ik hem niet ging kopen.

En nog langer terug, toen mijn pa nog auto alarms installeerde in nieuwe wagens, maakte ik er soms 's avonds stiekem ook een proefrit mee. Gewoon mijn nummerplaat erop schroeven en een ritje maken. Achteraf gezien heel dom en gevaarlijk natuurlijk.
mr. X

Post by mr. X »

Ik snap je wel, Urvin. Zou bijv. zelf ook graag in een 350 Z rijden puur voor het gevoel.
Maar vind dit hetzelfde als alleen al gaan kijken naar auto's die je niet kunt betalen.
Interessant doen, terwijl je het niet bent. Dat is hetzelfde als rondlopen met Gucci schoenen die je uit Turkije hebt meegenomen voor 20 euro.

Om even terug te komen op het rijden, als je zograag wil rijden in dat soort autos, spreek je liefhebbers aan op bijv. JAF en vraagt diegene of je eens in zijn auto mag rijden of iig mee rijden.

Verder, als ik bijv een 30k euro heb gespaard ga ik in elke auto rijden die voor mij interessant zou zijn.
Ookal zou ik de auto niet helemaal zien zitten.
Bijv. voor de 30k heb je een 350Z, S2k, EVO 7, STI
Vele zijn hier niet te spreken over Subaru's en zouden daarom de auto buiten beschouwing laten.
Maar als je serieus naar deze prijsklasse auto aan het kijken bent, en ze puur en alleen koopt voor de performance, moet je met alle interessante auto's gaan rijden.

Sommige mensen kopen een auto voor de looks en hoeven er dus ook niet mee te rijden omdat ze het niets scheelt en de auto nooit op zijn grenzen gaan rijden.. (dit vooral bij nieuwe auto's. Ze gaan naar verschillende dealers en vragen alleen 'wat kost ie')

Als je een keuze hebt gemaakt en wil persé bijv. een s2k
Dan kun je wel weer verschillende proefritten gaan maken met verschillende s2k's omdat deze gebruikt zijn en er verschillende dingen mis mee kunnen zijn. Met een test rit kun je deze misschien waarnemen.

Testritten zijn NIET verzonnen om de Jeremy Clarkson in je naar boven te halen en de auto's eens flink aan de tand te voelen.

Dus ja ik vind het lullig en zelfs niet eens kunnen dat je gaat rijden met auto's die je niet kunt betalen of wil gaan kopen.
slED9e

Post by slED9e »

lullig ? nee.
wat ik wel lullig vond is dat ik bij de aanschaf van mijn eerste rex toen ik bij een dealer een proefrit wilde aanvragen het niet mogelijk was, tot we met de papieren rond de tafel gingen zitten.

Dus jammer dan, dan maar ergens anders crx gaan kijken.
Misschien dat dit wel een voortvloeisel is van die etters die proefritten aanvragen en vervolgens dit enkel bleken te doen voor een ritje op hun CV maar toch...

lullig nee
Voodoo

Post by Voodoo »

Denk dat dealers daar niet omheen kunnen, ze moeten het hebben van hun mensenkennis zodat er geen randdebiel zomaar een testrit krijgt. Vaste klanten zouden sowieso geen probleem vormen om een testritje te krijgen....zou ik denken :roll:
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik snap het allemaal. Deze lui zien dat ik een CTR heb, denken ze ohhh deze heeft een beetje geld.
Nu draait het om 2 dingen. Als je een keer echt geld hebt, zou je hoe dan ook een aantal dealers moeten teleurstellen na een aantal proefritjes.
Voorlopig heb ik geen bedoeling om een ander auto te kopen. Nu gaat het erom dat de dealers "veel" moeite doen om zo'n auto voor mij te regelen, terwijl ik weet dat het niks word. Daarom was mijn vraag of dit lullig is. Ik begin zelf te twijfelen van wat ik moet doen...
Goelette

Post by Goelette »

Aan de ene kant vind ik het wel een beteje lullig om te doen. Maar aan de andere kant: dealers bezeiken hun kopers ook continue. Dus mag het ook wel eens andersom, zo gaat dat :)
CyRaX

Post by CyRaX »

Mja....het is een lastig "probleem".....aan de ene kant zegt je geweten je misschien dat het niet hoort, en doe je het niet.

Aan de andere kant vind ook ik (net zoals sommige hierboven ook schrijven) dat als jij bakken geld naar bv de Honda dealer brengt dat jij best wel eens zo een "nep"testrit kan/mag maken.

Het is alleen anders bij een bedrijf waar jij niet echt van plan bent iets te kopen.....
Maar ja.....als het op dat moment goed voelt zou ik zeggen...GO FOR IT.... :lol:
jimmy

Post by jimmy »

ik werk in een test center,en ik zie elke dag mensen die komen
testen en ver van het geld hebben om die wagen te kopen
die ze komen testen.....dan spreek ik over wagens zoals de s3,s4,s6,s8,rs4 ......
die mensen maken gewoon een afspraak bij de dealer en komen vervolgens en testrit maken(1a2uur).
en om een voorbeeld te geven in belgie rijden er 19 verkochte rs4 rond,
en als je weet dat die wagen gemiddeld 6a7 test ritten per week maakt
kan je je al inbeelden dat de rest puur plezier is....
dus ik zou me niet druk maken en rustig genieten :D
roblom

Post by roblom »

Enige waar je voor op moet passen is dat als je straks echt een andere auto gaat kopen dat je geen testrondje meer mag rijden omdat je dat al tig keer gedaan hebt zonder echt serieus te zijn.
En dat hij dit hier niet lees :D
Dimer

Post by Dimer »

Ik heb ook een testrit geplanned staan voor de nieuwe CTR en ik weet zeker dat ik 'm niet ga kopen...

Maar ik ken Van Nieuwkerk goed en mijn vader neemt gemiddeld vijf auto's per jaar af (hij heeft nu drie of vier Jazz's, een Accord Tourer, FRV en Shuttle rijden op de zaak en NSX en S2000 prive), dus ik denk niet dat ze het een groot probleem vinden...
autodre

Post by autodre »

LCR wrote:Waarom zou je?
Ze konden me zelf geen leen-Jazz (moest 70 bijleggen per dag) aanbieden ondanks een onderhoudsbeurt richting 700 eurootjes :evil:

Erg slecht. Zelfs bij een APK krijg ik een Jazz mee...
roblom

Post by roblom »

autodre wrote:
LCR wrote:Waarom zou je?
Ze konden me zelf geen leen-Jazz (moest 70 bijleggen per dag) aanbieden ondanks een onderhoudsbeurt richting 700 eurootjes :evil:

Erg slecht. Zelfs bij een APK krijg ik een Jazz mee...

Ik ook, een automaat met flippers aan het stuur. Koste me niets overigens.
LCR

Post by LCR »

Zien in mij geen potentiele koper.
Ze weten WEL intussentijd dat ik 2 Honda's bij hun in onderhoud heb staan.
Hmmm, misschien moet ik toch maar in maatpak naar de dealer 8)
Locked