G*Dver de g*dver raam gebarsten

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
autodre

G*Dver de g*dver raam gebarsten

Post by autodre »

Rij ik op de A9, ineens een steentje tegen mijn raam.
Ik kijken, zag zo niks, even doorgereden naar de pomp, rechts, precies naast de A-stijl op het 'zwarte deel van het glas een 'pitje' en een vette barst al...Zo groot als mijn handpalm...En zelfs met stilstaan is het groter geworden. Dinsdag komen ze van Carglass om een nieuw raam te plaatsen. Kost me 75 euro eigen risico(all risk gelukkig) en geen terugval..Wel balen...Maar ja, ook meteen een krasvrij raam ervoor terug :)

Schijn er gewoon mee door te kunnen rijden, barst wordt wel groter, maar is gelaagd ofzo, dus heeft geen risico zeiden ze bij carglass(en een garage bevestigde dat)
mr. X

Post by mr. X »

Goed kut voor je, maar een krasvrije voorraam staat wel goed. Bij het poetsen Irriteer ik me er ook mateloos aan dat er krasjes op zitten :D

Een hele tijd geleden had iemand een achterruit die naar binnen kwam nadat hij de deur dicht gooide. Weet alleen niet meer wie... :?:
roblom

Post by roblom »

Mag ik je 1 tip geven...(als het niet te laat is) ga gewoon naar de Honda Dealer en NIET (lees NIET) naar Carclass.
Ten eerste kunnen die gasten maar 1 ding en zelfs daar zijn ze slecht in. Ten tweede krijg je een imitatie ruit en imitatie rubbers.
De dealer gebruikt originele spullen en kan het wel. De kosten zijn 68 euro (zowel bij de dealer als Carglass) als je een WA+ verzekering hebt.
roblom

Post by roblom »

roblom wrote:Mag ik je 1 tip geven...(als het niet te laat is) ga gewoon naar de Honda Dealer en NIET (lees NIET) naar Carclass.
Ten eerste kunnen die gasten maar 1 ding en zelfs daar zijn ze slecht in. Ten tweede krijg je een imitatie ruit en imitatie rubbers die voor geen meter passen.
De dealer gebruikt originele spullen en kan het wel. De kosten zijn 68 euro (zowel bij de dealer als Carglass) als je een WA+ verzekering hebt.
paashaas

Post by paashaas »

precies gewoon naar de dealer want mijn raam is er in gezet door carcalss en mijn raam kraakt een piept waar je gek van wordt !!!!!!!!!
roblom

Post by roblom »

Bij mijn CRX hebben ze er 3 keer over gedaan voordat hij een beetje fatsoenlijk zat (laatste keer met originele rubber op mijn aandringen). Uiteindelijk heb ik 75 euro en een bosje bloemen toe gehad als vergoeding voor het ongemak (en nadat ik mijn verzekeringsmaatschappij ervan op de hoogte gesteld had).
autodre

Post by autodre »

te laat :-( Op groene kaart staat Carglass...Dus meteen die gebeld...ARGHHHH

Nou ja, even in de gaten houden...Ze zullen ook heus wel wat goed kunnen doen, toch :) ? Ze komen dinsdag..Ik bel straks even of ze wel originele rubbers gebruiken...en wellicht kan ik eronder uit...
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Zeg tegen die mannen van Carglass dat ze er een OEM Honda raam inzetten en niet ééntje van Sekurit (namaak).
Is misschien wel even goed maar toch.
autodre

Post by autodre »

ITR897 wrote:Zeg tegen die mannen van Carglass dat ze er een OEM Honda raam inzetten en niet ééntje van Sekurit (namaak).
Is misschien wel even goed maar toch.

doe ik!
itr-1895

Post by itr-1895 »

toevallig heb ik 3 weken gelden een nieuwe ruit er in gekregen.
en heb dat gewoon bij de dealer laten doen.

omdat ik de carglass verhalen ook al had gehoord.

dus morgen gewoon carglass bellen dat de scheur al is verdwenen :lol:
en dan een nieuwe ruit bestellen bij de dealer 8)
autodre

Post by autodre »

itr-1895 wrote:toevallig heb ik 3 weken gelden een nieuwe ruit er in gekregen.
en heb dat gewoon bij de dealer laten doen.

omdat ik de carglass verhalen ook al had gehoord.

dus morgen gewoon carglass bellen dat de scheur al is verdwenen :lol:
en dan een nieuwe ruit bestellen bij de dealer 8)

Ja zal morgen bellen. Benieuwd of het nog kan...Is al besteld nl, polisnr etc is allemaal al doorgegeven
VTECRob

Post by VTECRob »

Ja, we hebben Martin eerst een arm op zijn rug moeten draaien maar aan het einde van het gesprek gaf ie toe... :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Heb 2 maal een pitje bij carglass laten weg werken maar dat doen ze wel super, en snel. Geen enkel probleem mee gehad...
Plaatsen van een raam, nu ik er over na denk, zou ik ook liever bij de dealer laten doen. ZEKER met een R...
autodre

Post by autodre »

mr. X wrote:Heb 2 maal een pitje bij carglass laten weg werken maar dat doen ze wel super, en snel. Geen enkel probleem mee gehad...
Plaatsen van een raam, nu ik er over na denk, zou ik ook liever bij de dealer laten doen. ZEKER met een R...

Zelfde raam als de 'niet' R hoor :) Maar ik bel morgen wel, met de vraag of ik er nog onderuit kan...
Martin.O

Post by Martin.O »

de raam van een ITR is dunner (zelf gemeten) en ook ik heb het laten doen bij de dealer voor hetzelfde geld

oem raam
oem lijsten
oem kit
oem mensen in oem overals

let wel op dat ze de randen bij werken die ze met het staaldraad beschadigt hebben anders rotten je ramen er over vier jaar uit

mijn vader had een accord bij carclass laten maken en die verloor op weg naar huis zijn lijsten al omdat die 17 jarige ze opnieuw had gebruikt

RUIT=DEALER en er het liefts bij blijven om knijen te voorkomen
RedSun

Post by RedSun »

Carglass moet je uberhaupt nooit nemen!

Autotaalglas is de beste. Dealer heb ik persoonlijk ook niet veel vertrouwen in omdat die niet de hele dag met ruitjes bezig zijn. Maar meer met beurtjes e.d.

Maar OEM ruiten is onzin. Honda ruiten komen ook bij Sekurit vandaan.
Zit alleen een Honda stickertje op. Honda maakt namelijk zelf geen glas net zoals geen enkel automerk dat doet. Overigens is Sekurit wel een A merk. Er zijn in europa uberhaupt maar 4 glasleveranciers.

Bij ruitschades heb je overigens nooit terugval in bm. Zo zijn er nog wat uitzonderingen: aanrijding met wild, inbraak, stormschade etc.

Ik ken de vestigingsmanager van Autotaalglas Nieuwegein en misschien kan ik wel wat regelen voor de club. Ik zelf betaal bijvoorbeeld geen Eigen risico, dat betaald Autotaalglas voor me. Soort korting zeg maar.
Nana korobi ya oki
Martin.O

Post by Martin.O »

honda maakt geen ruiten-remblokken-olie-rubbers-matten-lampjes
maar je bent wel verzekert van absolute pasvorm

en dat de dealer niet veel ruiten doen heb je ook gelijk
en bij de dealer lopen ook schoolverlaters die het moeten leren
maar je moet proberen zo'n relatie (ahum) met je dealer op te bouwen dat ze op jou auto net iets beter hun best doen en hun betere mensen aan laten werken

maar altijd blijven kontroleren en vragen en ze op scherp houden

wijze raad van een oude versleten sloper

ik hou nu op want mijn vinger begint te bloeden
VTECRob

Post by VTECRob »

Brenda nog niet wakker dan?

Want je hebt nu voor een hele dag zo´n beetje tekst zitten typen...
Martin.O

Post by Martin.O »

kapper :evil:
autodre

Post by autodre »

Nou ja, kan er niet echt onderuit...Zal er wel op letten dat het redelijk gaat. Heb zo-ie-zo garantie...Ze zullen het ook vast wel af en toe goed doen :D
Locked