Page 1 of 2
Welke Remschijven & Blokken ?
Posted: Sat Mar 10, 2007 11:29 pm
by //TypeR//
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen voor nieuwe remschijven.
Voor mijn Honda Accord 2.4 Type S ben ik op zoek naar remschijven en de bijbehorende blokken.
Ik heb al enkele opties zoals:
- Powerstop
- Powerslot
- AEM (prijs vind ik alleen minder.... :-? )
Verder wordt wel aangeraden om als remblokken te kiezen voor AEM of..... Originele Honda remblokken.
Ik lees graag jullie tips/opmerkingen.....
Posted: Sat Mar 10, 2007 11:59 pm
by HONDA
Posted: Sun Mar 11, 2007 12:34 am
by slydawg
Ik weet niet wat voor rijder je bent maar Ferodo DS2500 i.c.m. de oem schijven werkt prima voor straat/circuit gebruik.
Posted: Sun Mar 11, 2007 9:22 am
by ITR1689
slydawg wrote:Ik weet niet wat voor rijder je bent maar Ferodo DS2500 i.c.m. de oem schijven werkt prima voor straat/circuit gebruik.
Helemaal mee eens.
Trouwens, heeft iemand nog 2 OEM ITR schijven over?
Posted: Sun Mar 11, 2007 9:39 am
by Martin.O
ik
Posted: Mon Mar 12, 2007 6:25 pm
by //TypeR//
Nou ik ben er al achter dat de schijven echt uit Amerika moeten komen want Brembo, Oem etc heeft niets voor mijn auto.
Verder heb ik geinformeerd bij Honda voor nieuwe schijven en blokken rondom.....
Wat denk je?
830,- euro excl montage (incl. BTW) Dan ga ik toch voor powerslot!
Ik hoorde trouwens ook van de Hondadealer dat er verschil zit in remblokken voor een automaat en handgeschakeld. :-?
Zouden de remschijven van Powerstop voor een Acura TSX (= in Europa de Accord) hetzelfde zijn?
Posted: Mon Mar 12, 2007 6:35 pm
by mr. X
OEM.....
Dat zit std onder je barrel, gewoon DS2500 blokken kopen, op de straat rijdt het volgens vele hier goed en op het circuit (Gaskleppie) staat het ook zijn mannetje....
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:00 pm
by ITR1689
// Type S // wil toch aftermarket denk ik. Maar ik vraag me af, wat wil je ermee doen? Op het circuit rijden, gewoon betere remmen op straat of show?
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:02 pm
by ITR1689
//TypeS// wrote:Nou ik ben er al achter dat de schijven echt uit Amerika moeten komen want Brembo, Oem etc heeft niets voor mijn auto.
OEM = Honda!!!
Dat heb je dus al...
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:07 pm
by //TypeR//
ITR1689 wrote:// Type S // wil toch aftermarket denk ik. Maar ik vraag me af, wat wil je ermee doen? Op het circuit rijden, gewoon betere remmen op straat of show?
Beter remmen :wink: en het oog wil ook wat :razz:
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:10 pm
by mr. X
Dat gaat niet altijd samen. Ga maar een zoeken op Honda-tech staat héél veel informatie. Wist niet dat er zó veel bij kwam kijken om te stoppen.
Niet verkeerd bedoelt, maar gebruik je de remmen wel volledig?. Was ooit een onderzoek geweest (tsja alles word onderzocht tegenwoordig) en daar kwam naar voren dat erg weinig mensen hun rem cappaciteit te benutten.
En als je niet op het circuit rijdt zou ik gewoon je klauwen laten verven. Dat geeft ook 'looks'
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:27 pm
by ITR1689
//TypeS// wrote:ITR1689 wrote:// Type S // wil toch aftermarket denk ik. Maar ik vraag me af, wat wil je ermee doen? Op het circuit rijden, gewoon betere remmen op straat of show?
Beter remmen :wink: en het oog wil ook wat :razz:
Dan moet je gewoon de mooiste schijven uitkiezen.
Posted: Mon Mar 12, 2007 7:46 pm
by //TypeR//
Nou ik heb een Accord Type S. Racen doe ik dus niet. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik beter kan remmen als nu het geval is. (kan te maken hebben met het feit dat ze ook daadwerkelijk vervangen moeten worden)
Veel van jullie zweren dus bij de originele Honda (OEM) schijven met die Ferodo ds2500 remblokken???
Posted: Mon Mar 12, 2007 8:08 pm
by Martin.O
ja daar rijdt frank al jaren mee
Posted: Mon Mar 12, 2007 9:27 pm
by ITR1689
Martin.O wrote:ja daar rijdt frank al jaren mee
Ik ook. Sinds 2001. Eerst met Ferodo DS3000, maar dat is te gevaarlijk voor straatgebruik. En je lak gaat eraan. En nog steeds met de eerste originele schijven van Honda. Die schijven zijn roodgloeiend, paars/blauw geweest en ze trekken nooit krom!!!
Posted: Mon Mar 12, 2007 9:27 pm
by mr. X
En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.
Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.
Posted: Mon Mar 12, 2007 10:29 pm
by //TypeR//
mr. X wrote:En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.
Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.
Beter dan Standaard zeg je. Maar die OEM schijven zijn toch standaard. Dus de enigste aanpassing is andere blokken die je hierboven beschrijft?
Posted: Mon Mar 12, 2007 10:31 pm
by ITR1689
//TypeS// wrote:"mr. X":tu5wmta1 wrote:En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.
Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.
Beter dan Standaard zeg je. Maar die OEM schijven zijn toch standaard. Dus de enigste aanpassing is andere blokken die je hierboven beschrijft?[/quote:tu5wmta1]
Hij bedoelt beter dan standaard blokken.
Posted: Mon Mar 12, 2007 10:34 pm
by //TypeR//
Posted: Tue Mar 13, 2007 8:48 am
by dinitial
Ik heb twee maanden geleden ook gezocht naar aftermarkt remschijven en blokken voor de Accord Type-S, zonder resultaat. De Accord is gewoon te nieuw. Er zijn wel diverse bedrijven, die bezig zijn met het ontwikkelen daarvan, zoals EBC.
Dus toen toch maar OEM Honda genomen. Bleek trouwens achteraf dat de remcilinder achter vast zat en niet dat de blokken of schijven versleten waren. Ik zou zeggen, check het even.
TCC was bereid Powerslot en Ferodo blokken te leveren, maar dat moet je wel met de auto langskomen. Omdat de producenten officieel nog niks hebben voor de Accord. Dus dan was het passen en meten.