Page 1 of 1

Accu ITR

Posted: Sat Mar 10, 2007 11:58 am
by Harry R
weet iemand of er accu's te krijgen zijn voor de integra met wat meer cappaciteit?

die van mij is namelijk na een dag of 4/5 leeg (door het alarm met gsmmoduele)

is een gel accu een oplossing??

Posted: Sat Mar 10, 2007 2:31 pm
by roblom
Dan is er denk ik ergens iets mis. Zo'n GSM module verbruikt amper wat stroom (denk maar aan de kleine battery van een gewone GSM en aan hoelang die meegaat). Daarnaast worden die modules ook veel op schepen gebruikt en gaan daar weken mee.
Koppel de module eens los en meet dan eens hoeveel stroom er 'loopt' met een ampere meter.

Posted: Sat Mar 10, 2007 3:49 pm
by VTECRob
Harry,

Dat klopt niet inderdaad...
Zorg eerst dat je je probleem verhelpt want een andere accu plaatsen is dan geen oplossing...

Posted: Sat Mar 10, 2007 5:10 pm
by MeijerR
Heb je mischien een sirene met een noodstroom accu , die willen het wel eens begeven. Dan heb je kans dat ie dan je hoofd accu langzaam leegtrekt

Posted: Sat Mar 10, 2007 6:05 pm
by Harry R
ja ik zal eens meten, idd misschien de sirene van het alarm

Posted: Sun Jun 17, 2007 2:48 pm
by Harry R
de stroom die de auto vraagt is 0,24A dit echter inc. alarm en GSM module,zonder module is het 0,20A.

Is dit een normaal stroom verbruik??

Ps: De accu van de sirene is in orde

Posted: Fri Jun 22, 2007 9:15 pm
by HondArd
Hoeveel Ah (Ampère-uur) is je accu? Stel, je accu is 48Ah, dan zal deze, bij een stroom van 0,24A, in ongeveer 200 uur leeg zijn. Dan is een lekstroom van 0,20 nog vrij veel.

Posted: Fri Jun 22, 2007 9:54 pm
by slydawg
Het is heel simpel......je accu is gewoon op als alles verder in orde is.
M'n auto staat soms 2-3 weken stil maar start iedere keer, met een standaard accu.

Posted: Fri Jun 22, 2007 9:55 pm
by HondArd
Hoeveel lekstroom heb jij dan Miguel?

Posted: Sat Jun 23, 2007 7:48 am
by wilco
Standaard accu ITR is 36Ah ..ik heb er nu van Honda ook een 45Ah inzitten.

Posted: Sat Jun 23, 2007 7:51 am
by Gaskleppie
0.24 amp is veel te veel.
Ik heb het ook wle eens gehad. Bleek een extra versterker te zijn die belachelijk veel ruststroom had.
Gewoon meter tussen de accu zetten en alles loshalen wat je kan. Desnoods zekering voor zekering om te achterhalen waar het fout gaat.

Posted: Sat Jun 23, 2007 8:54 am
by Harry R
ik zal idd eens zekering voor zekering na gaan waar de lekstroom vandaan komt,ik weet niet hoeveel een alarmsysteem normaal trekt maar zal idd geen 200mA zijn.

De accu is 46Ah
Is wel niet meer 100% in orde omdat deze dus regelmatig leeggetrokken wordt en je dus de accu met een snellader weer moet laden.

Posted: Sat Jun 23, 2007 11:22 am
by slydawg
HondArd wrote:Hoeveel lekstroom heb jij dan Miguel?


Nooit gemeten om eerlijk te zijn. Ik heb ook een alarm op m'n auto maar zonder GSM module. Die had ik wel op me vorige auto maar die was een daily drive met gel accu dus nooit last daarvan gehad.

Toen ik bv. op vakantie was heeft ie 3 weken stil gestaan, in 1 keer gestart.
Hij staat nu alweer 2 weken stil maar heb net ff gekeken en alles is nog ok.
Auto staat vaker langer als 1 week stil en heb tot nu toe 1 keer een lege accu gehad maar toen was de accu ook op.