Page 1 of 2
Inhouden CTR 2004
Posted: Wed Feb 14, 2007 2:23 pm
by ToyZ
Enige tijd geleden heb ik een AEM Cai gemonteerd op mijn EP3, aangezien hier bij aanschaf van de auto nog een WAI van Autostyle op zat gemonteerd.
Dit filter zit er inmiddels een aantal weken in.
Nu rijdt mijn vriendin er dagelijks kleine afstanden in en komt ze niet boven de 4000 rpm.
Vandaag heb ik er op de snelweg mee gereden, waarbij ik even het beestje op z'n staart heb getrapt. Echter na inkomen van de VTEC hoor en voel je de motor sputteren.
Even weer doorgeschakeld en daarna nog een aantal maal geprobeerd.
Na een keer of 3 dit herhaald te hebben, bleef de motor wel lekker doortrekken.
Zou het kunnen zijn dat het programma nog enigzins rekening houdt met het oude filter (dus minder lucht/minder brandstof) of zou er iets anders aan de hand zijn.
Heb verder geen foutcodes of andere klachten.
Heren techneuten, laat u horen !!!
Alvast bedankt.
Posted: Wed Feb 14, 2007 5:00 pm
by slydawg
Doet ie dit vaker of was het eenmalig?
Posted: Wed Feb 14, 2007 5:22 pm
by Gangaran
Ik vandaag ongeveer dezelfde probleem gehad. Ik wilde in de 2de versnelling in de vtec en hield de motor in. Dit is 2 keer gebeurt, eerste keer was wel een tijdje geleden. Ik zou ook niet weten wat er aan de hand kan zijn, heb verse olie in. Ook help aub.
Posted: Wed Feb 14, 2007 5:54 pm
by Gaskleppie
kan heel goed!
Door de andere verhouding lucht/vacuum kan de ecu even de weg kwijt zijn.
Als dat het is zou het niet meer terug moeten komen.
Posted: Wed Feb 14, 2007 6:01 pm
by slydawg
Gaskleppie wrote:kan heel goed!
Door de andere verhouding lucht/vacuum kan de ecu even de weg kwijt zijn.
Als dat het is zou het niet meer terug moeten komen.
Vandaar mijn vraag als het eenmalig was of vaker voorkomt.
Als het vaker gebeurt is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.
Posted: Wed Feb 14, 2007 6:05 pm
by Gangaran
Hmmm zou kunnen, want toen had ik ook mijn CAI gemonteerd en nu met hele uitlaatlijn. Trouwens ik rijd nu ook rond met een storing melding. Bij mij ieder geval is dit de 2de keer.
Posted: Wed Feb 14, 2007 7:04 pm
by Intey
Gangaran wrote:Ik vandaag ongeveer dezelfde probleem gehad. Ik wilde in de 2de versnelling in de vtec en hield de motor in. Dit is 2 keer gebeurt, eerste keer was wel een tijdje geleden. Ik zou ook niet weten wat er aan de hand kan zijn, heb verse olie in. Ook help aub.
Aan olie zal het niet liggen. Volgens mij krijgt de ECU een verkeerde signaal, waardoor dit doet. Alleen de vraag is waardoor. :?:
Posted: Wed Feb 14, 2007 7:32 pm
by HONDA
Gooi er eens Ultimate 98 in...
Posted: Wed Feb 14, 2007 8:57 pm
by slydawg
VTECCIE wrote:Gooi er eens Ultimate 98 in...
Kan best werken, ik tank ook U. 98 en heb geen last van bovengenoemde issues.
Posted: Wed Feb 14, 2007 9:18 pm
by Gangaran
Ja, sinds kort tank ik V-power. Moet ik dus overstappen naar 98??
Posted: Wed Feb 14, 2007 9:19 pm
by Voodoo
Gangaran wrote:Ja, sinds kort tank ik V-power. Moet ik dus overstappen naar 98??
JA! :shock:
Posted: Wed Feb 14, 2007 10:40 pm
by slydawg
Voodoo wrote:Gangaran wrote:Ja, sinds kort tank ik V-power. Moet ik dus overstappen naar 98??
JA! :shock:
Hahaha niets moet maar je kan proberen als dat helpt.
Posted: Wed Feb 14, 2007 10:54 pm
by eteuben
CTR kan toch ook op 95 als enige? En kan benzine echt zo'n invloed hebben op inhouden van een motor? Dat zit toch meer in ontsteking en bijvoorbeeld heel vochtig weer...
Posted: Wed Feb 14, 2007 11:27 pm
by HONDA
Ik heb nu al 2 wagens die bagger lopen op 95 terwijl ze het wel 95 wagens zijn. Bagger lopen is happerend draaien, stotteren en zelfs uitvallen. En gooi ik er 98 Ultimate in dan zijn de problemen weg.
Toeval? Tja, twee wagens van twee verschillende merken en bij beide is het probleem weg met Ultimate.
Posted: Thu Feb 15, 2007 12:02 am
by mr. X
En een stock motor is iets heel anders dan eentje die wat mild is aangepast.
Ookal is de auto gemaakt voor de minimale 95 benzine te slikken, is het korten op de benzine nogal raar als je met motorisch tunen begint, vind je zelf ook niet?
Ik heb om precies te zijn één keer 95 getankt en dat was v-power. Dit was de dag dat ik hem had gekocht omdat ik terug naar huis niet zou halen, en eigenwijs alleen bij een BP pomp wou tanken en een texaco voorbij reed :razz:. Ook was het maar voor 15 euro en ben ik doorgereden naar een andere pomp.
Benzine kost je geld, maakt jou die 3 centen dan wat uit? Zo ja is een CTR toch écht niet de goede keus geweest voor je

Posted: Thu Feb 15, 2007 10:26 am
by ToyZ
Gisterenavond weer even geprobeerd en geen problemen meer ondervonden.
Motortje trok sterk door zonder een kik te geven.
Ik hou het even in de gaten.
Alast bedankt voor de reacties.
Ult 98 zal het zowieso worden. Reed met de EE9 ook niet anders dan met deze benzine.
Groeten !!
Posted: Mon Mar 05, 2007 12:21 pm
by ToyZ
Probleem is nog niet (helemaal) weg.
Vooral in 3de versnelling merk je dit goed.
Vanaf zo'n 4000 rpm vol gas ingetrapt, waarna rond de 6000 rpm de motor begint te sputteren en in toeren niet verder lijkt te komen.
Even doorschakelen, weer terugschakelen en nog eens diep het gaspedaal intrappen en....voila probleem is weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Inmiddels rijd ik ook al een week of twee op BP Ultimate 98.
Mannen waar zou ik dit in kunnen zoeken ?
Lijkt wel of "VTEC" niet goed lijkt in te komen vanuit laag- naar hooglast in hogere versnelling. In 1e en 2e versnelling geen problemen.
Groeten,
Tommy
Posted: Mon Mar 05, 2007 2:29 pm
by slydawg
Motorolie goed op peil?
Posted: Mon Mar 05, 2007 3:05 pm
by HondArd
slydawg wrote:Motorolie goed op peil?
Zat ik ook al aan te denken. VTEC is nogal gevoelig voor oliedruk in combinatie met voldoende olie in het carter.
Posted: Mon Mar 05, 2007 3:30 pm
by Gangaran
Ik heb vandaag ook weer dezelfde probleem gehad als Tommy. Vind het ook vreemd, heb gewoon netjes gewacht totdat auto op juiste temp was. Volgens mij was het bij mij in de 2de versnelling.....
??????? Ga straks Honda even bellen.