Page 1 of 1

VTEC patentje door honda

Posted: Mon Feb 12, 2007 8:12 am
by S2KJan
Kwam deze link tegen op het S2ki forum.

http://www.google.com/patents?vid=USPAT ... 19#PPP1,M1

Gaat over de kant die honda op wil met vtec. Ik begrijp hem niet helemaal maar daar hebben we hier andere mensen voor, die dit vast al kennen.
Zo niet, lees ze. :wink:

Posted: Mon Feb 12, 2007 9:20 am
by Udo71
Zo op het eerste gezicht, lijkt het erop dat ze een gasklep weg kunnen laten met deze variabele inlaat!

Posted: Mon Feb 12, 2007 10:19 am
by HondArd
Ziet er goed uit. Alleen lijkt het zo wel een stoterstang-achtige constructie te worden. Vraag me af of dit ook in staat is om hoge toerentallen te halen want er zit nogal wat tussen de nokkenas en de kleppen.

Posted: Mon Feb 12, 2007 4:32 pm
by wilco
Volgens mij bestaat dit ook zoiets bij BMW ???dacht ik.....Daar gebeurt ook iets met de inlaat waardoor er geen gasklep meer aanwezig is.

Posted: Mon Feb 12, 2007 6:01 pm
by Gaskleppie
BMW heeft zoiets ook. Hoewel je er op dit moment ernstig weinig meer van hoort.
De werkt is weer eens kinderachtig simpel zoals we van Honda gewent zijn. Het systeem werkt wel perfect!

idd, volledige variabele klep hoogte en dus ook openingstijd. Kleppen nagenoeg dicht kan dus ook.
Wat er tussen zit is nagenoeg het zelfde als wat er nu tussen zit. Normaal gesproken zit er 1 tuimelaar vast aan 1 kant en zet de nok hoogte om in een beweging van de klep, nu is er een extra tuimelaar tussen gezet die te verschuiven is waardoor de klepbeweging groter wordt naarmate de tuimelaar dieper tussen de nokkenas en 2e tuimelaar gestoken wordt.

Mooi systeem! Laat maar komen!

Posted: Mon Feb 12, 2007 6:45 pm
by ITR1689
Lijkt idd op BMW's valvetronic. Volgens mij waren de voordelen niet zo erg denderend. Of de verwachtingen waren te hoog.

Posted: Mon Feb 12, 2007 7:34 pm
by mr. X
Goed bezig!! Dit zie ik graag verschijnen op productie auto's :japan:

Posted: Mon Feb 12, 2007 7:43 pm
by wilco
ITR1689 wrote:Lijkt idd op BMW's valvetronic. Volgens mij waren de voordelen niet zo erg denderend. Of de verwachtingen waren te hoog.


Gas respons was velen malen beter , en dat bij een hoogtoerige NA motor ....lekkerrrrr :wink:

Posted: Mon Feb 12, 2007 7:48 pm
by ITR1689
wilco wrote:
ITR1689 wrote:Lijkt idd op BMW's valvetronic. Volgens mij waren de voordelen niet zo erg denderend. Of de verwachtingen waren te hoog.


Gas respons was velen malen beter , en dat bij een hoogtoerige NA motor ....lekkerrrrr :wink:

Is dat zo? Bij een BMW valvetronic motor bedoel ik dan. Gaan ze wel tot 8000 rpm?

Posted: Mon Feb 12, 2007 8:11 pm
by wilco
Ik las alleen dat de gasrespons beter was , voor de rest bij mij onbekend.

Posted: Thu Feb 15, 2007 6:25 pm
by HondArd
Verbruik was ook beter.

Posted: Thu Feb 15, 2007 6:30 pm
by mr. X
SAVE THE WORLD, let's all go drive Honda's new V-TEC engines :wink:

Posted: Sun Feb 18, 2007 5:47 pm
by Katana
VTEC rules 8)

Leuk om te zien dat BMW met iets in dezelfde richting komt en Honda iets Super slim tegenover zet.

Posted: Mon Feb 19, 2007 10:48 am
by HondArd
Ik denk dat het ook een beetje gezonde rivaliteit is tussen die twee merken. Allebei zijn het motorenbouwers pur sang en doen ze expres iets op een andere manier als de concurent het op de ene manier doet.

i

Posted: Mon Feb 19, 2007 11:58 am
by the_smoker
Ik moet dringend wat meer kennis opdoen want niets op die tekening kan ik thuis brengen :o ops: :o ops: :o ops: