Page 1 of 1
koppakking vervangen.
Posted: Thu Feb 01, 2007 10:19 am
by jimmy
heeft er iemand een werkschema van het vervangen van een koppakking
en aantrek momenten van de cylinderkop(trekbouten)?
eventueel een paar tips waar je moet op letten?
Posted: Thu Feb 01, 2007 12:03 pm
by VTECRob
ServiceManual geen optie Jimmy?
Posted: Thu Feb 01, 2007 12:19 pm
by jimmy
servicemanual?

ops:
Posted: Thu Feb 01, 2007 12:34 pm
by VTECRob
Posted: Thu Feb 01, 2007 12:36 pm
by jimmy
super bedankt!!
Posted: Thu Feb 01, 2007 5:30 pm
by mr. X
Eerst 25 nm aantrekken daarna 85 dacht ik, maar staat als het goed is bij die site
Posted: Thu Feb 01, 2007 6:56 pm
by wilco
Tip ; Als je er geen verstand van hebt , gewoon laten doen door iemand die er wel weet van heeft.
Anders krijg je straks van zulk soort vragen;
"Sinds de koppaking is vervangen loopt ie beroerd en nog wat kleine dingen, hoe komt dat"
Voorkomen is beter als genezen!!
Posted: Thu Feb 01, 2007 7:40 pm
by jimmy
ja ik ben zelf mecanieker geweest ondertussen ook al 10jaar niet meer, en ik vertrouw mezelf al niet meer met zo een werken.
dus ja ben nog aan het overwegen waar ik het ga laten doen,ik ben op dat gebied wat wantrouwig van hem zo maar achter te laten in een garage(zelfs een honda garage).
zal wel een slachtoffer vinden.
Posted: Thu Feb 01, 2007 10:03 pm
by Gaskleppie
Als het niet helemaal goed gaat bij het opnieuw spannen van de riem kan het achteraf als nog helemaal fout gaan. Als je het nog nooit gedaan hebt bij dit soort motoren kan je het beter een keer voor laten doen bij de garage.
En dan goed opletten he?
Posted: Fri Feb 02, 2007 1:18 pm
by jimmy
@ gaskleppie.
ik heb het bij de ed9 en de ee8 al eens gedaan,(distributie riem)
maar nog niet bij de integra.
is het niet zo dat het een zelf spanner is en dat je
hem manueel een beetje moet bij spannen?
ik heb het voordeel dat de motor uit de wagen is 8)
zijn er nog meer dingen te vervangen als hij open is.
toch bedankt voor de tip
Posted: Fri Feb 02, 2007 5:14 pm
by Gaskleppie
Als de motor uit de auto is kan je het wel proberen. Idd even een extra vingertje eronder voor je hem vast zet is geen overbodige luxe.
En altijd een paar keer ronddraaien daarna om te checken of de riem ECHT op tijd staat en of de spanning klopt.
Als de motor in een ITR hangt heb je erg weinig ruimte dus vandaar mijn advies.