Page 1 of 1
Gasklep ATR
Posted: Sat Jan 20, 2007 7:32 pm
by BugsM
Klopt het dat de diameter van de ATR h22a7 gasklep maar 60mm? Heeft iemand al eens de diameter opgenomen van het gasklephuis?
Ik wil misschien overstappen op een ITR gasklep met 62mm. Denk dat de h22 het wel kan gebruiken...
De ATR intake diameter schijnt zon 65mm te zijn. Volgens mij is dat bij de ITR ook 65mm.
Posted: Sun Jan 21, 2007 4:11 pm
by BugsM
Volgende week ga ik de ATR tb demonteren en ITR gasklep erbij houden. Als de intakediameter 65mm is en de gasklep 60mm, lijkt me dit bij lange na niet optimaal.
Misschien is dus een grotere gasklep wel net zo belangrijk, of zelfs winstgevender dan een goede cai van AEM of K&N. Gezien de h22a7/euroR intake al erg goed is voor de h22....
Posted: Sun Jan 21, 2007 5:33 pm
by slED9e
:wink: laat het maar even weten via hier, alvast bedankt
Posted: Sun Jan 21, 2007 5:37 pm
by Katana
Goed idee, wat zit er op een JDM H22A?
Aanpassen kan bij King. 8)
Posted: Wed Jan 24, 2007 3:33 am
by slED9e
King?
Posted: Wed Jan 24, 2007 4:38 pm
by RedSun
king motorsports?
Posted: Wed Jan 24, 2007 9:51 pm
by Katana
Yep

Posted: Thu Jan 25, 2007 11:43 am
by RedSun
Stuur je je gasklep op dan? Die gasten zitten toch in de states?
Posted: Thu Jan 25, 2007 1:09 pm
by IvoG
Ook in Duitsland zit een bedrijf die dit doet voor Honda's,
http://www.tss-tuning.de
Posted: Fri Jan 26, 2007 1:43 am
by Katana
Waarom niet?
King=Mugen US dus..
Duitsland is wel wat makkelijker met versturen.
Posted: Sun Jan 28, 2007 8:40 am
by redlude94vtec
Zal maar het verlossend antwoord geven. Gasklephuis aan de intake kant is ongeveer 67 mm. Aan de intake manifold kant 62 mm.
Posted: Sun Jan 28, 2007 1:01 pm
by HondArd
En u is? Wel zo handig dat je je
hier even voorstelt, dank u.
Posted: Mon Jan 29, 2007 5:28 pm
by redlude94vtec
Hoi,
Meende het ooit eens te hebben gedaan, maar waarschijnlijk te lang niet mer gebruikt. Zal nog een juiste voorstelronde doen op het juiste gedeelte van de forum. Kar-Ming kent mij wel.
Even terug ter zake. Ook al pas je het gasklephuis aan, eerstvolgende restriktie kom je weer tegen op de hals van de Intake Manifold. Ook die is maar 62 mm. Dus je kunt de gasklephuis wel laten polijsten en uitboren, veel zal het niet helpen. Ik ben zelf in het bezit van een Skunk2 intake manifold voor de Prelude 2.2 VTEC. Deze is 65 mm in combinatie met een gasklephuis van 65 mm. De Skunk2 intake heeft overigens wel veel ruimte over om het uit te boren. Die Intake Manifold van de ATR helaas niet. Ik denk dat we iemand technisch nodig hebben om uit te leggen waarom sommigen een 70 mm gasklephuis hebben en of we er nog baat bij hebben. Ik meen dat als de verschillen te groot is, de weerstand voor het aanzuigen van lucht alleen maar toeneemt.
Posted: Mon Jan 29, 2007 6:26 pm
by mr. X
Sommige ATR's een 70mm gasklephuis? F/I misschien. Daardoor blijft hij het mengsel er wel in duwen en heb je geen 'aanzuig' verliezen :wink:
Verder is een 65 mm intake manifold en gasklephuis misschien wel een leuke mod.
Testen zou ik zeggen, meten is weten
en twee keer meten is zeker weten :lol:
Posted: Fri Feb 23, 2007 6:43 pm
by BugsM
Vandaag bezig geweest met gasklepjes.
Wat blijkt, wat ik al vermoedde, de ATR gasklep is hetzelfde als de ITR gasklep. Dus inlaat 66mm, gasklep 62mm en intake 64mm.
Intake diameter is 64 en blijft richting plenum alleen maar groter worden.
Maar heb de gasklep niet voor niets gedemonteerd. De gasklep en intake waren behoorlijke versmeerd en konden wel een schoonmaakbeurt gebruiken.
Posted: Fri Feb 23, 2007 8:47 pm
by HondArd
BugsM wrote:Maar heb de gasklep niet voor niets gedemonteerd. De gasklep en intake waren behoorlijke versmeerd en konden wel een schoonmaakbeurt gebruiken.
Is het een beetje te doen om het te demonteren en schoon te maken en heb je daar ook nog pakkingen en dergelijke voor nodig? Zo ja, dan kan ik weer iets op mijn "te doen" lijstje zetten.
Posted: Sat Feb 24, 2007 12:49 pm
by BugsM
AccordTypeaRd wrote:BugsM wrote:Maar heb de gasklep niet voor niets gedemonteerd. De gasklep en intake waren behoorlijke versmeerd en konden wel een schoonmaakbeurt gebruiken.
Is het een beetje te doen om het te demonteren en schoon te maken en heb je daar ook nog pakkingen en dergelijke voor nodig? Zo ja, dan kan ik weer iets op mijn "te doen" lijstje zetten.
Beter is geheel demonteren, maar dat heb ik niet gedaan. Omdat je anders de koelwaterslangen voor gasklepverwarming moet loshalen, dus koelwater opnieuw bijvullen en ontluchten. En daar had ik geen zin in... :wink:
Wel even de MAP sensor demonteren....
Papieren pakking is eventueel opnieuw te gebruiken, maar een nieuwe kost ook maar een paar euro...