inhouden ATR
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Binnen kort moet ik een befaamde accord R turbo afstellen. Als dat allemaal gelukt is wil ik wel andere accords doen.
Misschien bij 1 persoon een basis chip maken die makkelijk te gebruiken is voor een ruim scala semi standaard ATR's
Scheelt ik de kosten en handig om bovenstaande problemen eindelijk eens de das om te doen.
Misschien bij 1 persoon een basis chip maken die makkelijk te gebruiken is voor een ruim scala semi standaard ATR's
Scheelt ik de kosten en handig om bovenstaande problemen eindelijk eens de das om te doen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hakkinen wrote:Mijn auto loopt een stuk beter op "merk" benzine. Inhouden is nu helemaal weg lijkt het.
En nu heb ik het weer terug.
Ligt het dan toch niet aan de benzine :-?
Ik moet ergens gaan uitzoeken waar ik de injectoren kan laten reinigen hier in de buurt en wat dat kost.
Dan wellicht nieuwe bougies erin? Bij de grote beurt heeft de dealer ze niet vervangen omdat ze volgens hen nog goed waren en ze ongeveer 100dznd km mee gaan. Welk merk bougies kan ik het beste nemen?
Ik hoor wel soms bij het starten een soort van pssssss geluid. Mij is verteld dat dit de brandstofpomp kan zijn. Iemand die dit kan bevestigen? Zou dit evt. in relatie kunnen staan met het inhouden? Hoe kun je controleren of die pomp nog naar behoren werkt?
Veel vragen, maar veel kenners hier. Wie weet het antwoord. Thx in advance!
Ik heb dat wel gehoord, wel bij zowel de DC2 als EP3. Dit is als je de sleutel omdraaid op het laatste standje, dan gaat de brandstofpomp even draaien om druk op te bouwen denk ik.
De BMW doet het trouwens ook.
Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.
De BMW doet het trouwens ook.
Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.
mr. X wrote:Ik heb dat wel gehoord, wel bij zowel de DC2 als EP3. Dit is als je de sleutel omdraaid op het laatste standje, dan gaat de brandstofpomp even draaien om druk op te bouwen denk ik.
De BMW doet het trouwens ook.
Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.
:agree:
Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.
Ik zou de bougies nog niet vervangen, een ding tegelijk troubleshooten. Eerst de injectoren laten reinigen, en daarna pas indien het probleem wederkeert binnen niet al te lange tijd verder zoeken. Anders weet je nooit of het de bougies waren of de injectoren.
IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.
:idea: Goed idee! Nog nooit bij nagedacht :!:
Ga ik voortaan ook doen!
IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.
Doe dit ook altijd met de ITR.
ITR897 wrote:IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.
Doe dit ook altijd met de ITR.
Ik wacht altijd dat dat lampje uit is en start nooit in 1x door.
Ik hoor dat geluid ook niet elke keer en het klinkt ook pas als je start. Dus als hij aanslaat hoor je soms de psssssssssss.
-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
hmmmmm dit is voor mij een handige informatie plek.
helaas heb ik ook problemen met inhouden van de motor. vanaf zo'n 4000 a 4500 toeren tot verder gaat het tegenhoudend.
zeer vervelend en bij het melden bij de dealer waar ik de ATR gekocht heb zeiden ze dat het aan de oliepijl lag. dit vond ik zeer vreemd, ik had bij mn eigen trouwe garage 2weken daarvoor olie ververst en tussen tijds nog eens olie gepijlt zonder enige druppel verdwijning.
helaas heb ik ook problemen met inhouden van de motor. vanaf zo'n 4000 a 4500 toeren tot verder gaat het tegenhoudend.
zeer vervelend en bij het melden bij de dealer waar ik de ATR gekocht heb zeiden ze dat het aan de oliepijl lag. dit vond ik zeer vreemd, ik had bij mn eigen trouwe garage 2weken daarvoor olie ververst en tussen tijds nog eens olie gepijlt zonder enige druppel verdwijning.