inhouden ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

Zelfs bij een opel :)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Afstellen d.m.v. ombouw naar OBD1? Kan dat bij ATR?

Waarschijnlijk moet er een stationairklep van een prelude op, maar volgens mij moet het verder lukken.

ben je ook gelijk van je 2e lambda en EGR af!
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Heeft een ITR ook zo een EGR klep?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nee....
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Doe mij eens een PM wat me dat gaat kosten of doe je dat niet?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Binnen kort moet ik een befaamde accord R turbo afstellen. Als dat allemaal gelukt is wil ik wel andere accords doen.

Misschien bij 1 persoon een basis chip maken die makkelijk te gebruiken is voor een ruim scala semi standaard ATR's
Scheelt ik de kosten en handig om bovenstaande problemen eindelijk eens de das om te doen.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Er rijd al een ATR met een OBD-1 P28 met S300 Hondata.

De krukas timing werd uitgeschakeld en nu via de ontsteking gedaan
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Mijn auto loopt een stuk beter op "merk" benzine. Inhouden is nu helemaal weg lijkt het.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Toch zou het schoonmaken van de injectoren geen slecht idee zijn.
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Waar kun je dat ergens laten doen?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Toch zou het schoonmaken van de injectoren geen slecht idee zijn.


Helemaal waar!

Meestal kan het bij de profecionelere auto materiaal zaken.
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Hakkinen wrote:Mijn auto loopt een stuk beter op "merk" benzine. Inhouden is nu helemaal weg lijkt het.

En nu heb ik het weer terug.
Ligt het dan toch niet aan de benzine :-?

Ik moet ergens gaan uitzoeken waar ik de injectoren kan laten reinigen hier in de buurt en wat dat kost.

Dan wellicht nieuwe bougies erin? Bij de grote beurt heeft de dealer ze niet vervangen omdat ze volgens hen nog goed waren en ze ongeveer 100dznd km mee gaan. Welk merk bougies kan ik het beste nemen?

Ik hoor wel soms bij het starten een soort van pssssss geluid. Mij is verteld dat dit de brandstofpomp kan zijn. Iemand die dit kan bevestigen? Zou dit evt. in relatie kunnen staan met het inhouden? Hoe kun je controleren of die pomp nog naar behoren werkt?

Veel vragen, maar veel kenners hier. Wie weet het antwoord. Thx in advance!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Nooit een pss geluid gehoord.Vreemd.....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik heb dat wel gehoord, wel bij zowel de DC2 als EP3. Dit is als je de sleutel omdraaid op het laatste standje, dan gaat de brandstofpomp even draaien om druk op te bouwen denk ik.
De BMW doet het trouwens ook.

Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

mr. X wrote:Ik heb dat wel gehoord, wel bij zowel de DC2 als EP3. Dit is als je de sleutel omdraaid op het laatste standje, dan gaat de brandstofpomp even draaien om druk op te bouwen denk ik.
De BMW doet het trouwens ook.

Daar wacht ik altijd op tot hij klaar is met pssssst-en voor ik hem start. Kan dus wel zijn dat jij het hoord als jij hem gelijk start zonder te wachten.

:agree:

Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.

Ik zou de bougies nog niet vervangen, een ding tegelijk troubleshooten. Eerst de injectoren laten reinigen, en daarna pas indien het probleem wederkeert binnen niet al te lange tijd verder zoeken. Anders weet je nooit of het de bougies waren of de injectoren.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.


:idea: Goed idee! Nog nooit bij nagedacht :!:
Ga ik voortaan ook doen!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.


Doe dit ook altijd met de ITR.
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

ITR897 wrote:
IvoG wrote:Ik start mijn ATR ook nooit in een keer door. Stel dat er een probleem zou zijn, dan wil ik eerst dat de ECU alles naloopt en mij van eventuele problemen op de hoogte stelt, de brandstof en olie pompen druk hebben kunnen opbouwen, het remsysteem nagelopen is, etc. Dit gebeurt vrij snel (1 á 2 sec), en even wachten met het daadwerkelijk starten tot het CEL lampje uitgaat is altijd aan te raden.


Doe dit ook altijd met de ITR.

Ik wacht altijd dat dat lampje uit is en start nooit in 1x door.
Ik hoor dat geluid ook niet elke keer en het klinkt ook pas als je start. Dus als hij aanslaat hoor je soms de psssssssssss.
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Post by Robin type-r driver »

hmmmmm dit is voor mij een handige informatie plek.

helaas heb ik ook problemen met inhouden van de motor. vanaf zo'n 4000 a 4500 toeren tot verder gaat het tegenhoudend.

zeer vervelend en bij het melden bij de dealer waar ik de ATR gekocht heb zeiden ze dat het aan de oliepijl lag. dit vond ik zeer vreemd, ik had bij mn eigen trouwe garage 2weken daarvoor olie ververst en tussen tijds nog eens olie gepijlt zonder enige druppel verdwijning.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb het ook, ik ga zodra het kan de injectoren laten reinigen, iemand nog een goed(koop) adresje voor me?
Post Reply