inhouden ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

steeds een kleiner gaatje proberen tot hij codes geef
doen ze bij de audi waar ze ook veel last van de egr hebben
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja! Audi.........

Die regelt met Bosch computers....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Volgens mij zitten daar ook Siemens EGR kleppen in :( pisbakkenstaal rommel..

Ik zal de truuk met het plaatje proberen, als ik me niet vergis werkt deze alleen met deellast en niet met vol gas. Hoe groot moest dat gaatje ook al weer zijn ?

BTW: Vanmorgen heeft ze aan de computer gehangen, niets geen melding in het geheugen :(
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

steeds een ander plaatje met een kleiner gaatje proberen frans tot de foutcode verschijnt maar daarmee is de verkooling niet weg maar de schoonmaak intervallen vergroot je

frank het egr principe is bij elk merk hetzelfde (denk ik)
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Zelf heb ik ook het EGR circuit van mijn ATR verstopt gehad. Fouten werden pas door de ECU gelogd toen het MIL lampje op het dashboard bleef branden. Eerder uitlezen heeft dus geen zin.

Ik heb gelezen dat de EGR klep van de ATR een ingebouwde flow-sensor zou hebben waarmee de ECU een minimale flow wil "zien" bij het openen van de klep. Ik ben echter nog geen technische documentatie van de klep tegengekomen, zodat ik dit signaal kan "faken" en daarmee het EGR circuit van de ATR definitief dichtgemaakt kan worden.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

als ik een ATR zou hebben dan zou ik voor frank zijn oplossing gaan

om het jaar de boel uit elkaar halen en schoonmaken is ook k$t

wat voor jou frans ?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

We gaan even experimenteren
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Ik heb sinds vandaag af en toe ook het probleem dat hij inhoudt bij volgas vanaf zo'n 2500 toeren tot aan het VTEC punt.
De toerenteller springt echt en je voelt dat de auto inhoudt.
Wanneer je hetzelfde doet, maar dan niet volgas dan trekt hij normaal en soepel door naar het VTEC punt.

Ik was me aan het ergeren en heb een paar keer vanuit lage toeren het gas vol in getrapt. De ene keer blijft hij inhouden en de andere keer trekt hij wel door zoals het hoort.
Ook heeft mijn ECU lampje een paar keer geknipperd, maar het is niet aangebleven.

EGR vervuiling kan het niet zijn, want ik heb alles 2 weken geleden helemaal schoongemaakt. Toen bleef het lampje wel branden, maar dit is uitgegaan nadat alles schoongemaakt weer gemonteerd was.

Ik hoor van sommige mensen een ontsteking die aan het sterven is, slechte bougiekabels, slechte bougies.

Kan iemand me verder helpen, want het inhouden is behoorlijk irritant.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij een ATR denk ik eerder aan vervuilde injectoren en daardoor detonatie.
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Ik heb er vanavond in het café over zitten nadenken en opeens schoot me te binnen dat het gezeik begon nadat ik getankt had. Ik tank daar normaal altijd, maar ik heb wel eens gehoord dat de benzine daar van mindere kwaliteit is. Wellicht ligt het dus aan de benzine. Morgen een stuk rijden en dan eens bij de Shell tanken en kijken of het beter gaat met m'n auto.
Of klets ik nu onzin?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Stop maar bij de BP, en laat die Shell benzine lekker links liggen.
En Ron98 erin, zonder uitzondering!
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Ik heb wel altijd 98 getankt. De vorige eigenaar niet :evil:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ik heb het soms ook, maar tank alleen maar Ultimate :x
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Gooi er ff zo'n fuel system cleaner busje doorheen.
Paars flesje.

Tank leeg rijden, halve tank erin, busje erbij, rest van de tank vullen en weer leeg rijden.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De ellende begon toen ik dat net gedaan had :-?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dus de troep die in je tank zat zit nu in je filter of injectoren?

Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb het ook, nieuw benzinefilter en injector cleaning fluid in tank hebben een beetje maar niet helemaal geholpen.

Binnenkort toch de injectoren ultrasoon laten reinigen, iemand een adres? En prijs?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Maar weer even bij Maarschalk langs

Wel raar, ik heb het net 2 jaar geleden ook laten doen
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Katana wrote:Maar weer even bij Maarschalk langs

Wel raar, ik heb het net 2 jaar geleden ook laten doen


Ik 3 jaar terug ofzo...
Hakkinen
Posts: 182
Joined: Mon Jan 08, 2007 6:55 pm
Contact:

Post by Hakkinen »

Gaskleppie wrote:Dus de troep die in je tank zat zit nu in je filter of injectoren?

Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.

Afstellen d.m.v. ombouw naar OBD1? Kan dat bij ATR?
Post Reply